וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות נרחבות על גורמים הקשורים לתכנית הנשק של איראן

22.3.2019 / 16:58

וושינגטון הודיעה על עיצומים נגד 14 אנשים ו-17 גופים הקשורים למרכז מחקר שלטענתה מילא תפקיד חשוב במאמצים לפתח נשק גרעיני בעבר. "נמנע מאיראן נשק להשמדה המונית", הודיעו בוושינגטון. הסנקציות מצטרפות לאלו שהוטלו מאז הפרישה מהסכם הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ארצות הברית הטילה היום (שישי) סנקציות על 14 אנשים ו-17 גופים הקשורים לארגון "החדשנות ההגנתית והמחקר" (SPND) האיראני, שלפיה מילא תפקיד מרכזי במאמץ של טהראן להשיג בעבר נשק גרעיני . בין הגופים שעליהם הטיל משרד האוצר בוושינגטון עיצומים נמצא "שהיד קרימי", ארגון שעוסק בפיתוח טילים ופצצות עבור המרכז, וארבעה אנשים הקשורים אליו.

עוד נמסר ממשרד האוצר כי הוא התמקד בארגונים הכפופים ל-SPND, בתומכיו, בחברות קש ובגורמים רשמיים הקשורים אליו. נכסיהם בארצות הברית של כל מי שהוטלו עליו הסנקציות יוקפאו, ועל אזרחי ארצות הברית ייאסר לעשות עמם עסקים.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, במהלך נאום בעיר קום 9 בינואר 2019. רויטרס
נחוש להרחיב את תכנית הטילים של איראן. חמינאי/רויטרס

"ממשלת ארצות הברית נוקטת פעולה נחושה נגד הגורמים בכל הדרגים הקשורים ל-SPND התומכים בתעשיית ההגנה של המשטר האיראני", אמר שר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנוצ'ין. "ארצות הברית תמשיך להפעיל לחץ מקסימלי על המשטר האיראני, תוך שימוש בכל האמצעים הכלכליים שלה כדי למנוע מאיראן לפתח נשק להשמדה המונית. כל מי ששוקל לעשות עסקים עם תעשיית ההגנה האיראנית בכלל, ועם ה-SPND בפרט, מסתכן בבידוד מקצועי, אישי וכלכלי".

הסנקציות החדשות של ארצות הברית מצטרפות לאלו שהטילה בחודשים שחלפו מאז הפרישה מהסכם הגרעין במאי. אתמול אמר המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כי טהראן נחושה להאיץ את יכולות ההגנה שלה למרות הלחץ הגובר מצד ארצות הברית ובעלות בריתה לבלום את הרחבת תכנית הטילים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully