וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על ציר חשוף, בניגוד להנחיות: צה"ל מתחקר את התנהלות הכוח בגבול לבנון

2.9.2019 / 21:59

אנשי חיזבאללה שיגרו טילי נ"ט לעבר כוח שנע על כביש חשוף, בניגוד להנחיות שניתנו בפיקוד הצפון. אף על פי שהכוח לא נפגע, בצה"ל יתחקרו את הכוח ואת התנהלותו בזמן שקדם לתקרית. מוקדם יותר פרסם ארגון הטרור תיעוד של הירי לעבר כלי הרכב הממוגן

עריכה: אביעד בללי

צוות רכב ה"זאב" שעליו ירו אנשי חיזבאללה את טילי הנ"ט בגבול לבנון נסע על ציר חשוף בניגוד להנחיות פיקוד הצפון - כך אמרו היום (שני) גורמי ביטחון. חוליית חיזבאללה שיגרה לעברם טילי נ"ט מזווית קשה ומורכבת לדיוק, שהחטיאו את מטרתם. התנהלות הכוח מתוחקרת על ידי אוגדה 91 ופיקוד צפון.

הארגון השיעי פרסם ברשת "אל-מנאר" תיעוד מרגעי תקיפת כוח הסיור של צה"ל בגבול. במהלך התיעוד נראה זיהוי הרכב הצבאי של צה"ל והמעקב אחריו. לאחר מכן, נראה שיגור טילי הנ"ט לעברו והפיצוץ שנראה במקום הפגיעה.דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי צה"ל תקף את החולייה שביצעה את הירי ואף תקף בירי מאה פגזי ארטילריה ובאמצעות מסוקי קרב בדרום לבנון. "חיזבאללה ניסה לאורך זמן לתקוף אך ההיערכות של הכוחות שלנו היתה טובה", הוסיף דובר צה"ל. "הוא לא מימש את כוונות הפיגוע".

חבלני משטרה בוחנים את הזירה בכביש הצפון החדש בכניסה העורפית לקיבוץ יראון, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
חבלני משטרה סמוך לקיבוץ יראון, באזור בו פגע הנ"ט/שלומי גבאי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום כי "התקיפה של ישראל ביירות הייתה כישלון". את ירי טילי הנ"ט לעבר אביבים הוא כינה כ"נקמה בכמה חזיתות, כולל צבאית ופסיכולוגית". לדבריו, "המבצע עצמו למרות איומי ישראל הוא הישג. כל העולם ראה את ישראל מפוחדת ומודאגת, זאת השפלה".

בנוסף לכך, נסראללה שיבח את צבא לבנון ואת אזרחי לבנון על תמיכתם ונחישותם. "אני מצדיע ללוחמי ההתנגדות שהיו במוכנות מלאה במשך שמונה ימים כדי לנקום על התוקפנות של ישראל", אמר מזכ"ל חיזבאללה. "אני מודה לכלי התקשורת בלבנון על הכיסוי שלהם ש'הפריך את השקרים' של ישראל. אנחנו מודים ללוחמי ההתנגדות שמשנים את המשוואות באזור בזכות המאמצים שלהם".

עוד בוואלה!

נסראללה: כל העולם ראה את ישראל מפחדת, הפעולה באביבים הצליחה

לכתבה המלאה
אל מנאר - תיעוד התקרית באביבים 2 בספטמבר 2019. אתר רשמי
צילום מתיעוד רגע התקיפה ברשת "אל מנאר"/אתר רשמי
רסיסי טילי הנט של חיזבאללה. אתר רשמי
רסיסי טיל הנ"ט של חיזבאללה/אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו עקץ מוקדם יותר את נסראללה. "פעלנו אתמול בנחישות ובאחריות. שמרנו על ביטחון אזרחינו וגם על שלום חיילינו. האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר", אמר בסרטון שפרסם. "אנחנו נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל - בים, ביבשה ובאוויר, ואנחנו גם נמשיך לפעול נגד האיום של הטילים המדויקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully