וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קוראים לממשלה להתעשת": בצפון מתריעים מפני סכנות פערי המיגון

2.9.2019 / 14:11

יממה לאחר תקרית הירי סמוך לגבול לבנון, ראשי המועצות האזוריות בצפון כינסו ישיבת חירום בה תקפו את הדרג המדיני שלטענתם לא פועל ליישום תכנית המיגון. "כשיפרוץ אירוע גדול אנשים ישכבו על הרצפה ויכסו את הראש עם הידיים", הזהירו

פורום ראשי רשויות קו העימות: התושבים ללא מיגון הולם, קוראים לממשלה להתעשת/צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

ברקע המתיחות בגבול, במושב אביבים התקיימה היום (שני) ישיבת חירום של פורום יישובי קו העימות בצפון נוכח פערי המיגון ביישוביהם. "נפגשנו באביבים כי כאן קיבלנו אתמול תזכורת מה יכול להיות פה. הגבול נפיץ ויכול להתהפך ברגע", אמר יו"ר הפורום וראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ'. חברי הפורום קראו לממשלה לפעול כדי למנוע הרס רב ואובדן בנפש.

"האזרחים חיים ללא אמצעי מיגון הולמים במגורים ובמבני ציבור וחינוך", הוסיף דוידוביץ'. "אנחנו מצווים להגן על תושבינו. קוראים לממשלה להתעשת".

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, טען כי קיים פער בין מה שמפרסמת הממשלה, לבין סדרי העדיפויות לפיהן היא פועלת. לדבריו, "לפי הפרסומים יש עשרות טילים מדויקים וארוכי טווח. לפי פרסומי הממשלה יש למעלה ממאה אלף טילים שינחתו על רצועה קרובה של 20-30 ק"מ, כש-50% מתושביה ללא ממ"דים. אף מבנה ציבור ומפעל תעשייה ללא ממוגנים. כשיפרוץ אירוע גדול אנשים ישכבו על הרצפה ויכסו את הראש עם הידיים. בין טיפשות לשלומיאליות שום דבר לא קורה".

פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון מתכנס באביבים כדי לדון בבעיית המיגון בישוביהם, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
"קוראים לממשלה להתעשת". ישיבת פורום יישובי קו העימות בצפון, היום/שלומי גבאי

בעקבות ירי הנ"ט של חיזבאללה אתמול סמוך ליישוב הצפוני, צה"ל פרסם הנחיות התגוננות לתושבים וקרא למתגוררים במרחק של ארבעה קילומטרים מהגבול לשהות בבתים ולפתוח מקלטים. עם זאת, כשלוש שעות לאחר מכן הוסרו ההנחיות לתושבים.

"קיבלנו תזכורת לחשיבות שיש להגדלת רמת המוכנות", אמר ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר. "תכנית המיגון שגובשה היא תכנית מצילת חיים והגיע הזמן ליישם אותה באופן מידי". לדברי יו"ר הפורום דוידוביץ', "מדברים על פערי מיגון של עשרות אלפי יחידות דיור ואלפי ממ"דים במרחבים ציבוריים ברצועה של תשעה ק"מ מהגבול. מדובר בהשקעה של חמישה מיליארד שקלים למשך עשור שהממשלה החליטה כבר לגבי התכנית הזאת, רק שהיא לא מיישמת אותה".

עוד בוואלה!

המתינו על הגבעות - ופספסו: מצוד טילי הנ"ט הכושל של חיזבאללה

לכתבה המלאה
השטחים הפתוחים צפונית לאביבים, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
פערי מיגון של עשרות אלפי יחידות דיור ברצועה של תשעה ק"מ מהגבול. אביבים, היום/שלומי גבאי

גם ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, תקף את הממשלה. "האירוע היה פרומו ותזכורת", הדגיש. "אם לממשלה יש אחריות, עליה לקיים את התכנית ולא להחזיר אותה לאוצר. ישבנו במעלות עם ראש הממשלה, הוא אמר שהצפון קרוב ללבו. אם הצפון קרוב ללבך ראש הממשלה, קרא לשדה הביצועי להוציא החלטות לפועל".

משה דוידוביץ ראש המועצה האיזורית מטה אשר ויו"ר פורום ישובי קו העימות בצפון בפורום ראשי רשויות קו העימות בצפון מתכנס באביבים כדי לדון בבעיית המיגון בישוביהם, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ'/שלומי גבאי
גיורא זלץ ראש המועצה האיזורית גליל עליון בפורום ראשי רשויות קו העימות בצפון מתכנס באביבים כדי לדון בבעיית המיגון בישוביהם, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ/שלומי גבאי
בני בן מובחר ראש המועצה האיזורית מבואות החרמון בפורום ראשי רשויות קו העימות בצפון מתכנס באביבים כדי לדון בבעיית המיגון בישוביהם, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully