וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בביקורת חריפה על נתניהו: לצד הצורך המבצעי עושים סיבוב פוליטי

2.9.2019 / 12:36

יו"ר כחול לבן תקף את ראש הממשלה ברקע ההסלמה בצפון ואמר כי הממשלה ניסתה להשתמש בלחימה לצרכים פוליטיים. "בפעילות כזו צריך יותר מעשה ופחות מעשיה", אמר. לדבריו, "חלק מהדיבורים ושבירת העמימות קשור לעונת הבחירות"

צילום: התאחדות התעשיינים, כלכליסט; עריכה: ניר חן

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תקף היום (שני) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכנס התאחדות התעשיינים, ואמר כי "חלק מנושא הדיבורים ושבירת העמימות קשור לעונת הבחירות". הוא הוסיף כי "בפעילות כזו צריך יותר מעשה ופחות מעשיה".

מדובר במתקפה חריפה יחסית מפיו של גנץ, שלרוב נוהג בממלכתיות כלפי נתניהו ובמיוחד בעתות ביטחון. אתמול, בזמן ההסלמה בצפון, גנץ הורה להקפיא את קמפיין הבחירות של כחול לבן לאור האירועים הביטחוניים, אך מדבריו הבוקר מסתמן כי לאור הרגיעה והחזרה לשגרה, גם הקמפיין הפוליטי התחדש.

גנץ דיבר במהלך שיחה עם אטילה שומפלבי בכנס, ואמר כי "יש כמה מבחנים להצלחה של פעולה והעיקר הוא להצליח להביא להישגים ומהלכים שיוצרים הרתעה תוך הימנעות מהידרדרות למערכה רחבה - במובן הזה צה"ל בראשות הרמטכ"ל כוכבי עשה פעולה מצוינת. אני סומך עליהם שימשיכו לעשות כך".

ח"כ בני גנץ בכנס התאחדות התעשיינים בת"א, 2 בספטמבר 2019. אלעד מלכה
"שבירת העמימות קשורה לעונת הבחירות". גנץ, הבוקר/אלעד מלכה

עם זאת, הוסיף הרמטכ"ל לשעבר כי "לצד זאת, במהלכים שכאלו חשוב שיהיה יותר מעשה ופחות מעשיה וכאן נסדקה מדיניות העמימות. שר בקבינט מתראיין וחושף מידע תוך כדי פעולה, וראש ממשלה שיוצא לעיתונאים ומדבר על זה שאין נפגעים". הוא רמז כי "זה נראה כאילו לצד הצורך המבצעי עושים סיבוב פוליטי. אני לא רואה סיבה למה היה צריך לעשות את זה".

גנץ הסביר כי "העמימות משרתת אותנו גם במקומות שבהם אנשים משייכים פעולות למדינת ישראל והאמינו לי, לא חושדים בפעולות מסוימות שנעשו על ידי שוויץ. יש לי הרגשה שחלק מנושא הדיבורים קשור לעונה שבה אנחנו נמצאים - עונת הבחירות".

בנוסף ליו"ר המפלגה, גם גבי אשכנזי הצטרף הבוקר למבקרים את ראש הממשלה נתניהו באשר לאירועים בצפון, ואמר כי "אני מאמין בגישה של עשייה ולא של דיבור". אשכנזי הוסיף והתייחס לאירועים האחרונים בצפון, "ביצענו סיכולים כבדים מהדבר הזה בעבר, גם בתקיפת הכור בחרנו לשתוק 10 שנים, כחלק מתפיסת הביטחון הלאומי".

עוד בוואלה!

"לא רואים כאן עתיד": חשש בצפון מפגיעה בחקלאות ובתיירות אחרי הירי

לכתבה המלאה
הרמטכ״ל לשעבר וחבר הנהגת כחול לבן, רא"ל (מיל') גבי אשכנזי, הבוקר (ב') בוועידה הכלכלית של כלכליסט, 2 בספטמבר 2019. אבישי פינקלשטיין, אתר רשמי
"מאמין בגישה של עשייה ולא של דיבור". אשכנזי, הבוקר/אתר רשמי, אבישי פינקלשטיין

הרמטכ"ל לשעבר אמר את הדברים בראיון עם גלית אלטשטיין בוועידת כלכליסט. הוא התייחס בדבריו להבדלים בהתנהלות הממשלה בין הזירה הצפונית לדרומית, ואמר כי "אתמול ירו טילי קורנט מלבנון ולשמחתי זה נגמר בצורה טובה. נתניהו עלה לצפון וערך מסיבת עיתונאים. לפני כמה חודשים ירו את טיל זהה בדרום ואזרח נהרג כשנסע בכביש בתוך גבולות המדינה - לא ראיתי אז את נתניהו מבקר בדרום ומדבר בתקשורת".

הדברים התקיפים שאמרו גנץ ואשכנזי הבוקר, מגיעים לאחר שאמש הודיע גנץ כי כחול לבן מקפיאה את קמפיין הבחירות שלה, בעקבות ההסלמה בגבול לבנון. מי שהחל לתקוף את מדיניות הממשלה כבר אתמול, היה סגנו של גנץ ברשימה, יאיר לפיד. "‏ילדי הצפון במקלטים רק מסיבה אחת - כי ביבי הפר את מדיניות העמימות המצליחה בגלל הבחירות", צייץ לפיד בחשבון הטוויטר שלו. "זה מה שקורה כשראש הממשלה עושה פוליטיקה על חשבון הביטחון". היום, כך נראה, יישרו קו בהנהגת המפלגה.

(עדכון ראשון: 11:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully