וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיומי אקדח צעצוע: בן 18 מואשם בשוד אלפי שקלים מסניפי בנקים בנהריה

3.9.2019 / 11:09

לוסיאנו חייט, צעיר תושב נהריה, נכנס לשלושה בנקים בעיר, כשהוא לבוש שחורים וגנב את הכסף מהפקידים. בחקירתו טען שביצע את מעשי השוד בעקבות התמכרותו לסמים וחובות כספיים שנקלע אליהם. כתב אישום הוגש נגדו : "תעוזה עבריינית גבוהה". צפו בתיעוד חלק מהמקרים

עריכה: ניר חן

כתב אישום הוגש השבוע נגד לוסיאנו חייט, בן 18, בגין סדרה של מעשי שוד בסניפי בנקים בנהריה. לטענת פרקליטות מחוז חיפה, חייט, תושב העיר שאמור היה להתגייס לצה"ל בחודש הבא, הוא האחראי לשלושה אירועי השוד שהתרחשו בעיר במהלך חודש אוגוסט. משטרת נהריה עצרה אותו לפני כעשרה ימים, ומאז הוא מוחזק במעצר. במשטרה אמרו כי הוא הודה בחקירתו במעשים והסביר את הרקע להם - התמכרותו לסמים וחובות כספיים שנקלע אליהם.

האירוע הראשון התרחש ביום שני 5 באוגוסט, לפנות ערב. על פי כתב האישום, נכנס אז חייט לסניף בנק הדואר ברחוב טרומפלדור בנהריה כשהוא מרכיב משקפי שמש, לובש בגדים ארוכים ולראשו קפוצ'ון שתחתיו כובע מצחיה שחור, שנועדו להקשות על זיהויו. מכתב האישום עולה כי עם כניסתו לסניף הוא הוציא מתוך תיק צד שהיה ברשותו אקדח צעצוע שחור, "דרך" וכיוון אותו מול פקיד הדלפק והציג בפניו פתק: "זה שוד". הפקיד העביר לו כסף, וחייט הסתלק מהמקום בריצה כשבידיו 2,140 שקלים.

בן 18 שודד בנק באיומי אקדח צעצוע, אוגוסט 2019. צילום מסך
"מעשיו מעידים כי אין לו כל מורא מפני החוק", שוד הבנק ממצלמות האבטחה/צילום מסך

עוד עולה מכתב האישום כי בשבוע שלאחר מכן, ב-14 באוגוסט, הגיע חייט במונית לסניף הדואר אוסישקין ברחוב שלמה המלך בנהריה, נכנס אליו כשהוא לובש בגדים ארוכים ולראשו כובע מצחייה שחור והפעם גם כפפות שחורות לידיו. גם במקרה הזה, הוא דרך את האקדח, כיוון אותו לעבר הפקידה, נקב בשמה הפרטי ואמר לה: "את שומעת? אני צריך את הכסף". לאחר שסבר שלא מסרה לו את כל הכסף שברשותה, הוא שוב נקב בשמה ואיים עליה. מכתב האישום עולה שהיא מסרה לו 5,900 שקלים מהקופה והוא נמלט גם מהסניף הזה בריצה. נהג המונית שהביא אותו למקום אסף אותו והסיע אותו משם.

המכה הגדולה הגיעה בשוד השלישי שהתרחש במרחק 450 מטר בלבד מביתו. על פי כתב האישום, ב-19 באוגוסט, נכנס חייט לסניף בנק מזרחי טפחות בשדרות הגעתון, רחובה הראשי של נהריה, כשהוא לבוש באותו לבוש. מכתב האישום עולה כי חייט נופף באקדח הדמה לכל עבר מול לקוחות הבנק והפקידות, ולעיניהם המשתאות של מנהל הסניף והקב"ט שנכחו במקום. חייט ניגש לשלוש מהפקידות, הניח את האקדח על הדלפק ואסף מכל אחת מהן את הכסף שהן הוציאו מהקופה. שלל השוד הזה היה 51,420 שקלים. הוא יצא מהמקום בריצה כשאחד הלקוחות רדף אחריו, אך הצליח להתחמק.

עוד בוואלה!

התנאי של ליצמן נחשף: "לא ניכנס לשום קואליציה אם נושא השבת לא יוסדר"

לכתבה המלאה
בן 18 שודד בנק באיומי אקדח צעצוע, אוגוסט 2019. צילום מסך
שלושה מקרי שוד בקיץ האחרון. תיעוד שוד הבנק ממצלמות האבטחה/צילום מסך

שוטרי נהריה עצרו את חייט למחרת השוד הזה. בחקירתו הוא שיתף פעולה באופן מלא עם חוקריו, מסר הודאה מפורטת לגבי כל אחד ממעשי השוד, תיאר את שיטת הביצוע, המניע, ודרך הימלטותו, וכן פרטים נוספים. הוא גם הוביל את חוקריו אל המקום בו החביא את פרטי לבושו. בידי התביעה סרטונים שתיעדו את המעשים, הוא כבר זיהה את עצמו בהם.

התובע, עו"ד גלעד גפן מפרקליטות מחוז חיפה שהגיש את כתב האישום, גם ביקש את הארכת מעצרו של חייט עד תום ההליכים נגדו. הוא טען בפני בית המשפט כי למרות שאין לצעיר הרשעות פליליות, התנהלותו ונסיבות האירועים מעידות על מסוכנותו לציבור. "מעשיו מעידים כי אין לו כל מורא מפני החוק וכן מעידים על קור רוח, תעוזה עבריינית בדרגה גבוהה", טען עו"ד גפן. הוא ציין כי כתב האישום מייחס לחייט שלושה אישומים חמורים, שבגינם הוא צפוי להיענש בחומרה אם יורשע בדין. וזאת, ביתר שאת לאור העובדה כי "מיד לאחר ביצוע מעשי השוד פעל על מנת להעלים ראיות". דיון לגופה של הבקשה עוד ייתקיים ובינתיים תוך שהשופט אבי לוי השתכנע מטיעוניו של עו"ד שלומי שרון, המייצג את לוסיאן חייט, נעתר לו ושלח את התיק לקבלת חוות דעת בעניינו משירות המבחן, האריך השופט את מעצרו עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully