וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוצים חזרו להרעיד את הצפון: "התושבים מסוגרים בבתים"

יו"ר פורום ישובי קו העימות אמר לוואלה! NEWS כי "נערכנו מראש ואנחנו פועלים על פי ההנחיות ופותחים מקלטים כנדרש". לאחר כמה שעות, צה"ל מסר כי הוסרו המגבלות למרחב האזרחי למעט עבודת חקלאים בסמיכות לגדר המערכת

צילום: חדשות בזמן, רויטרס, עריכה: טל רזניק

(וואלה! NEWS עושה מאמצים לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. צלם שיש לו זכויות עליו מוזמן לפנות למערכת לקבלת קרדיט מלא)

מתיחות בצפון | כל הפרטים:

  • טילי נ"ט נורו מלבנון לאזור מושב אביבים, צה"ל הגיב בירי ארטילרי
  • בניגוד לטענות חיזבאללה, אין נפגעים מכוחות צה"ל
  • לאחר שלוש שעות: הוסרו הנחיות ההתגוננות לתושבים
  • נתניהו: "ערוכים לכל תרחיש"

ביישובים הסמוכים לגבול הצפון פתחו היום (ראשון) את המקלטים, זאת לאחר תקרית ירי טילי הנ"ט משטח לבנון אל עבר בסיס צה"ל. סמוך לשעות הערב, צה"ל הנחה את התושבים לשוב לשיגרה והודיע כי הוסרו המגבלות במרחב האזרחי. "צה"ל ממשיך לשמר רמת מוכנות גבוהה - הגנתית והתקפית - למגוון רחב של תרחישים. הוסרו המגבלות למרחב האזרחי למעט עבודת חקלאים בסמיכות לגדר המערכת".

דימי אפרצב, ראש מועצת קצרין, מסר היום בשם התושבים כי הוא "מחזק את ידיהם של אנשי הצבא במטה הכללי ובפיקוד הצפון. תושבי הצפון מרגישים בטחון מלא וסומכים על צה"ל ועל הנהגה הלאומית ללא הבדל לשייכות הפוליטית. לשכנינו במרום הגליל ובגליל העליון תהיו חזקים הגולן אתכם".

"האירועים היום מדגישים עד כמה המעבר משיגרה מבורכת לחירום הוא נפיץ ומיידי", אמר גבי נעמן, ראש מועצת שלומי. "אנו ראשי קו העימות מזהירים כי קיימים פערי מיגון משמעותיים. ראינו היום שאת החיזבאללה לא מעניין לא תקציב המדינה ולא הבחירות. אנו ראשי קו העימות דורשים את השלמת המיגון לאוכלוסייה האזרחית בהקדם וכפי שכבר הוחלט ע"י ממשלת ישראל", אמר.

עשן מתימר מכפר מרון א-ראס במהלך תקיפות צה"ל באזור 1 בספטמבר 2019. רויטרס
עשן מיתמר מכפר מרון א-ראס במהלך תקיפות צה"ל, היום/רויטרס

טילי נ"ט נורו לפני כמה שעות מלבנון לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים במרחב מושב אביבים הסמוך לגבול. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו כמה פגיעות. צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי ולעבר מטרות בדרום לבנון. לפי דיווחים בלבנון, בוצע ירי ארטילרי ומכלי טיס באזור מרון א-ראס ובינת ג'בל.

בחיזבאללה טוענים כי הצליחו לפגוע בכלי רכב צבאי. לדברי חיזבאללה, התקיפה בוצעה על ידי חולייה שנקראה על שם חסן זביב ויאסר דאהר, שני פעילי הארגון שנהרגו בתקיפת חיל האוויר בסוריה. האירועים בגבול באים על רקע המתיחות הגבוהה באזור, אחרי שאתמול שוב איים מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בתגובה צבאית לחיסול פעילי הארגון בסוריה ולתקיפה שיוחסה לישראל ברובע הדאחיה בביירות.

חיילי צה"ל במושב אביבים בעקבות ירי טילי הנ"ט מלבנון לצפון. אלי אשכנזי
חיילי צה"ל במושב אביבים בעקבות ירי טילי הנ"ט מלבנון לצפון, היום/אלי אשכנזי

מוקדם יותר סיפרו התושבים לוואלה! NEWS על הרגע בו שמעו את פיצוץ הטילים באזורם. "שמענו 4-3 פיצוצים חזקים, ככל הנראה אלה היו טילים", אמר אליעזר ביטון, תושב אביבים, "מאז אנחנו שומעים פיצוצים מעבר לגבול, מכיוון הכפר שמולנו, מרון א-ראס".

ביטון מספר כי לא שמע אזעקה, אך כל התושבים ברחו אל מרחבי הביטחון. "הישוב אביבים סגור ומסוגר, אין יוצא ואין בא חוץ מהצבא ושאר כוחות הביטחון וההצלה", הוסיף. תושבי הקיבוץ יראון שבגליל העליון סיפרו גם הם על הרגעים בהם שמעו את קולות הנפץ, "עשינו פזצטא, ומיד יצאה הנחייה להיכנס למרחבים מוגנים".

יו"ר פורום ישובי קו העימות, ראש המועצה האיזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, אמר לוואלה! NEWS כי לא זכור לו אירוע כזה עשרים שנה ויותר. לדבריו, כל הישובים פועלים על פי הנחיות צה"ל. "נערכנו מראש ואנחנו פותחים מקלטים כנדרש, כל אנשי המקצוע הרבש"צים וצוותי החירום הישוביים כבר פועלים. הם קיבלו הנחיות ברורות וכולם מכינים את הישובים שלהם אנחנו והציבור שלנו כולנו סומכים את ידינו על צה"ל". למרות החזרה לשיגרה, אמר דוידוביץ כי "אנחנו בקשר רציף עם גורמי האוגדה והחטיבות המרחביות וסמוכים ובטוחים שנצא גם מהסיבוב הזה מחוזקים".

הנחיות פיקוד העורף לתושבי הצפון. אתר רשמי
הנחיות פיקוד העורף לתושבי הצפון/אתר רשמי

מנכ"ל מועצה אזורית מעלה יוסף פרסם הודעה לתושבים עקב האירוע הביטחוני במרחב אביבים, ואמר כי "תושבים ביישובים עד שני ק"מ מהגבול מתבקשים להישאר בבתיהם. לא יתקיימו חוגים ופעילויות. בשאר יישובי המועצה שיגרה מלאה בשלב זה. כמו כן, ניתן להתעדכן מעת לעת באתר המועצה ובפייסבוק. צוות המועצה ערוך לכל התפתחות ונמצא בקשר רציף עם גורמי הצבא ופיקוד העורף".

במועצה האזורית מטה אשר הודיעו כי על תושבי היישובים מגשר הזיו וצפונה, ביניהם חניתה, אילון, ראש הנקרה, בצת, לימן, גשר הזיו, אדמית, עראמשה ומצובה להישאר בבתים, אך אין צורך להכנס למרחבים מוגנים בשלב זה. עוד נמסר כי "בני משפחה שאינם נמצאים ביישוב, מתבקשים בשלב זה שלא לחזור ליישוב ולהמתין להוראות, זאת עקב סגירת צירים, כולל כביש 4 מאזור גשר הזיו".

אדם מצלם את העשן המתימר בקרבת כפר מרון א-ראס במהלך תקיפות צה"ל באזור 1 בספטמבר 2019. רויטרס
אדם מצלם את העשן המיתמר מכפר מרון א-ראס במהלך תקיפות צה"ל, היום/רויטרס

גם בעיריית קריית שמונה פרסמו הודעת היערכות בעקבות המצב הביטחוני, ומסרו לתושבים כי " בהמשך לדיווח על אירוע מבצעי בצפון, אנו מדגישים כי על פי הנחיות הצבא, השיגרה בקריית שמונה נמשכת. אנו נמצאים בקשר רציף עם גורמי הביטחון ואין שום הנחיות חדשות לתושבי קריית שמונה. נבקש להימנע מהפצת שמועות מיותרות".

(עדכון ראשון: 17:13)

חיילי צה"ל במושב אביבים בעקבות ירי טילי הנ"ט מלבנון לצפון. אלי אשכנזי
תיגבור בטחוני בכניסה למושב אביבים שבצפון, היום/אלי אשכנזי
עשן מתימר מכפר מרון א-ראס במהלך תקיפות צה"ל באזור 1 בספטמבר 2019. רויטרס
צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי ולעבר מטרות בדרום לבנון. עשן מיתמר מכפר מרון א-ראס בתקיפות צה"ל, היום/רויטרס
כניסה לקיבוץ יראון בגבול ישראל לבנון 1 בספטמבר 2019. אלי אשכנזי
היערכות בטחונית בכניסה לקיבוץ יראון בגבול לבנון, היום/אלי אשכנזי
פיצוצים בגבול לבנון ישראל 
1 בספטמבר 2019. במת החדשות, אתר רשמי
פיצוצים בגבול לבנון ישראל, היום/אתר רשמי, במת החדשות
פיצוצים בגבול לבנון ישראל 
1 בספטמבר 2019. אלי אשכנזי
הונחו לפתוח מקלטים, אך לא להיכנס אליהם עדיין. גבול לבנון, היום/אלי אשכנזי
עשן מתימר למרגלות אביבים במהלך תקיפות צה"ל באזור 1 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
עשן מתימר למרגלות אביבים במהלך תקיפות צה"ל, היום/שלומי גבאי
פיצוצים בגבול לבנון ישראל 
1 בספטמבר 2019. אלי אשכנזי
בחיזבאללה טוענים כי הצליחו לפגוע בכלי רכב צבאי. פיצוצים בגבול לבנון, היום/אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully