וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מסר את הרחפנים שהתרסקו: "שוגרו מסירות ישראליות"

30.8.2019 / 23:03

הארגון העביר לצבא לבנון את שני המל"טים שהתרסקו בביירות ולדבריהם שוגרו מסירות ישראליות. הם טוענים כי אחד מהם התפוצץ והשני התרסק בפרבר של הבירה וגרם לנזק. זאת, לאחר איומיו של נסראללה כי "נגמרו הימים שישראל יכולה לתקוף ללא תגובה"

צילום: דובר צה"ל

חיזבאללה מסר לצבא לבנון את שני המל"טים שהתרסקו בביירות - כך דווח הערב (שישי) בתקשורת הלבנונית. שני הצדדים טענו כי שני הרחפנים, שהופלו ביום ראשון, היו ישראליים. לדבריהם, אחד מהם התפוצץ והשני התרסק במעוז של חיזבאללה בפרברים הדרומיים של הבירה וגרמו לנזק באזור. ברשת "אל-מנאר" דווח כי כלי הטיס שוגרו מסירות ישראליות.

בחיזבאללה טענו מוקדם יותר השבוע כי שני המל"טים נשאו חומר נפץ. בהצהרה שפורסמה מטעם חיזבאללה נמסר כי מומחים בדקו את המל"ט הראשון, ולדבריהם האזור עבר התקפה קשה על ידי המל"טים. בנוסף לכך, הוסיפו בחיזבאללה כי על המל"טים היו 5.5 קילוגרם של נפץ מסוג C4. מבדיקת המומחים מטעם הארגון עולה כי המל"ט הראשון לא הצליח לגרום לפיצוץ, בעוד שהשני אכן התפוצץ.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים להגיב על תקיפות המל"טים ברובע הדאחייה שבביירות, וכן על תקיפת חיל האוויר בגבול סוריה - שלדברי נסראללה כוונה נגד יעדים מארגונו. "נגמרו הימים שישראל יכולה לתקוף ללא תגובה", אמר נסראללה.

המל"ט הישראלי שחיזבאללה טוענת שהתרסק בביירות שבלבנון. אתר רשמי
אחד המל"טים שלטענת חיזבאללה מקורו בישראל והתרסק בביירות/אתר רשמי

בתגובה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מציע לנסראללה להירגע. הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם. אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם".

על פי הדיווחים, ביום ראשון צבא לבנון פתח באש לעבר שניים מתוך שלושה מל"טים ישראליים שטסו בדרום המדינה. צה"ל הודיע כי נשמע ירי בשטח לבנון לעבר מרחב שבו טסו רחפנים של צה"ל. הרחפנים סיימו את משימתם ולא נגרם נזק.

אגף המבצעים במטכ"ל הורה ביום חמישי השבוע על עוצר יציאות ללוחמים בגבול הצפון בעקבות המתיחות וההכנות לתגובה אפשרית של חיזבאללה. היום הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר בעוצבת "ברעם" ועוצבת "חירם" שבפיקוד הצפון. בסיור השתתפו מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "הגליל", תת-אלוף שלומי בינדר ומפקדי הכוחות בגזרה. לאחר מכן קיים הרמטכ"ל הערכת מצב.

עוד בוואלה!

רוסיה מציעה לאיראן: נתיב ימי עוקף סנקציות למכירת נפט

לכתבה המלאה
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו בלבנון 25 באוגוסט 2019. רויטרס
נאומו של נסראללה מוקרן בפני תומכיו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully