וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייר קנדה נקנסה כי לא השתמשה מספיק בצרפתית

זוג קנדי דובר צרפתית תבע את חברת התעופה לאחר שהשילוט על המטוס, כמו גם הודעת העלייה לטיסה, היו באנגלית או בגרסה צרפתית שאינה תואמת. שופט ביהמ"ש באוטווה פסק לטובת הזוג וחייב את החברה לשלם להם פיצוי ולפרסם התנצלות

אייר קנדה. אייר קנדה, אתר רשמי
בית המשפט באוטווה קבע כי אייר קנדה הפרדה את החוק הדו-לשוני של המדינה. מטוס אייר קנדה/אתר רשמי, אייר קנדה

חברת התעופה הקנדית "אייר קנדה", נדרשה לשלם לזוג קנדיים דובר צרפתית כ-21,000 דולר קנדי (15,700 דולר), כמו גם לכתוב להם מכתב התנצלות, על הפרת זכויותיהם הלשוניות.

בני הזוג, שהגישו נגד החברה כ-22 תלונות בשנת 2016, התלוננו כי כמה שלטים בטיסתם הפנימית במדינה נכתבו אך ורק בשפה האנגלית, ואילו בשלטים אחרים ניתנה לצרפתית גרסה פחות בולטת. מישל ולינדה תיבודו מאונטריו תבעו את חברת התעופה, והשופט בבית המשפט באוטווה קבע כי אייר קנדה הפרדה את החוק הדו-לשוני של המדינה. החברה ענתה מצידה כי תפעל לשינוי השלטים.

הזוג טען כי המילה "הרם", נחרטה על אבזמי חגורות הבטיחות שלהם באנגלית ולא בצרפתית, ואילו תרגומים צרפתיים למילים כמו "יציאה", נכתבו בכתב קטן יותר. עוד אמרו כי הכרזת העלייה למטוס במונטריאול הייתה הרבה יותר יסודית באנגלית, מאשר כשנאמרה בצרפתית. "אייר קנדה פוגעת באופן שיטתי בזכויות הלשוניות של דוברי הצרפתית", טענו הזוג, על פי הכתוב בגזר הדין.

בית הפרלמנט הקנדי, אוטווה, קנדה. ShutterStock
אייר קנדה כפופה לחוק השפות הרשמיות במדינה. בית הפרלמנט הקנדי, אוטווה, קנדה/ShutterStock

בפסק הדין, הסכים השופט כי חברת התעופה "לא קיימה את התחייבויותיה הלשוניות". אייר קנדה כפופה לחוק השפות הרשמיות במדינה, המנסה להבטיח כי האנגלית והצרפתית יקבלו מעמד שווה. על פי מסמכי בית המשפט, טענה חברת התעופה כי בני הזוג מפרשים את המעשה בצורה מחמירה מדי.

בראיון לתכנית רדיו בערוץ CBC הקנדי, אמר תיבודו כי הוא מרוצה מפסק הדין, אך הוא מקווה לראות כי השילוט בטיסות אייר קנדה ישתפר בעתיד. "שילוט חייב להיות באיכות שווה", אמר. הציפייה שלי היא שתוך מספר חודשים נוכל לטוס על כל מטוסי אייר קנדה, והשלטים יהיו בשתי השפות הרשמיות", הוסיף.

זו אינה הפעם הראשונה שבני הזוג מאשמים את חברת התעופה בהפרת זכויות השפה שלהם. ב-2014 קבע בית המשפט העליון כי הם לא יכולים לתבוע את אייר קנדה בגין קבלת משקה לא נכון, וייאלצו להסתכם בהתנצלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully