וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברח מהכלא בזמן חופשה: תושב קנדה הצליח להימלט ממאסר עולם באיראן

סעיד מלכפור נעצר ב-2008 בעת שביקר את אביו החולה, והורשע בהקמת תכנה ששימשה אתרי פורנו בפרסית. כשקיבל חופשה קצרה מהכלא, הוא חמק מהמדינה בדרך לא ידועה. "הסיוט נגמר", אמרה אחותו עם שובו לקנדה

תושב קנדה שנולד באיראן הצליח להימלט בחזרה למדינה אחרי 11 שנים בכלא. סעיד מלכפור נידון למאסר עולם בעקבות תכנה שפיתח להעלאת תמונות לרשת, שלטענת הרשויות האיראניות שימשה אתרי פורנו בשפה הפרסית. ביום שישי האחרון פרסמה אחותו סרטון ברשתות החברתיות, שבו הוא נראה עם שובו לקנדה, כשניצל חופשה קצרה שניתנה לו מהכלא.

"הסיוט סוף סוף נגמר, הוא שב הביתה והתאחד מחדש עם אחותו. תודה לך קנדה על מנהיגותך", כתבה. היא לא סיפקה פירוט על הדרך שבה נמלט, אך מערכת המשפט באיראן אמרה כי הוא "ככל הנראה השתמש בדרכים לא חוקיות כדי לעזוב את המדינה".

המקרה שלו היה אחד מכמה מעצרים בולטים של אזרחים איראניים בעלי אזרחות כפולה או בעלי מעמד תושב במדינות זרות. הוא נעצר באוקטובר 2008 בזמן שביקר את אביו החולה באיראן. הוא טען כי התכנה שהוא פיתח הייתה קוד פתוח שבו נעשה שימוש על ידי אחרים ללא ידיעתו. הוא בתחילה נידון למוות בשל "הפצת שחיתות על פני כדור הארץ", אבל בהמשך עונשו הומתק בשל "חרטתו". לפי אמנסטי אינטרנשיונל, במהלך מאסרו הוא עונה פיזית ופסיכולוגית והוחזק במשך יותר משנה בבידוד.

סעיד מלכפור, תושב קנדה וילד איראן שנמלט מהכלא באיראן. אתר רשמי
נידון בתחילה לעונש מוות./אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully