וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד הסתיים: משטרת קנדה איתרה את החשודים ברצח המשולש - מתים

אחרי שלושה שבועות של חיפושים אחרי קאם מקליאוד וברייר שמגלסקי, שרצחו זוג תיירים מארה"ב ומאוסטרליה ופרופסור מקומי, איתרה המשטרה את גופותיהם. לא ברור עדיין כיצד מת הצמד שהצליח לחמוק מידי הכוחות הרבים שחיפשו אחריו

צילום: רויטרס

משטרת קנדה מסרה אמש (רביעי) כי היא מצאה שתי גופות, שלפי הערכותיה שייכות לשני הנערים שהואשמו ברצח של זוג תיירים ופרופסור בקולומביה הבריטית. קאם מקליאוד, בן 19, וברייר שמגלסקי, בן 18, שניהם מפורט אלברני, היו במנוסה קרוב לשלושה שבועות שבמהלכם התנהל מצוד נרחב אחריהם. המשטרה אמרה כי רק אחרי נתיחת הגופות ניתן יהיה לאמת שאכן מדובר בהם.

הצמד נאשם ברצח של לאונרד דייק, בן 64, מומחה לבוטניקה באוניברסיטת קולומביה הבריטית שבוונקובר. הם גם היו חשודים ברצח של צ'יינה דיז, בת 24 מקרוליינה הצפונית, ושל לוקאס פאוולר, בן 23 מסידני, אוסטרליה. הגופות שלהם נמצאו ליד העיירה הקטנה גילאם, שהייתה מוקד החיפושים. המשטרה עדיין לא יודעת מה היה המניע שלהם.

שלוש הגופות של הקורבנות אותרו בצפון קולומביה הבריטית. שני הנערים נצפו בהמשך במרחק של 3,300 ק"מ מזרחה משם, בפרובינציית מניטובה, שבה ריכזה המשטרה את חיפושיה. "אני בטוחה שזה הם, אבל אנחנו צריכים לאמת זאת רשמית וכדי להיות בטוחים נצטרך לנתח את הגופות", אמרה ג'יין מקלטצ'י, סגנית מפקדת המשטרה הפדרלית של קנדה. "זה חשוב שהתושבים יוכלו לקבל הזדמנות לנשום, ובסופו של דבר אני מקווה גם לשוב לנורמליות, ולא לפחד ממי שנמצא שם ביער בחוץ".

לקריאה נוספת בנושא
קנדה מצמצמת את המצוד אחרי החשודים ברצח המשולש
כן דובים וכן יער: המצוד אחרי הרוצחים בקנדה במבוי סתום

הנערים החשודים ברצח המשולש, קנדה. אתר רשמי
הפעם האחרונה שבה נראו השניים, בחודש שעבר/אתר רשמי

המצוד הנרחב באזור הפראי שבפרובינציה הותיר את גילאם, שבה חיים כ-1,300 תושבים, בחרדה גדולה. הפעם האחרונה שבה נצפו השניים הייתה ב-22 ביולי. הכוחות, שכללו גם כלי טיס בשלב מסוים, סרקו שטח של 11 אלף קמ"ר במשך תשעה ימים, שבמהלכם הם בדקו כ-500 בתים ומבנים נטושים. בשבוע שעבר הודיעה המשטרה על צמצום המשאבים שהוקדשו למצוד, אבל היום הודיעה המשטרה על פריצת דרך בחקירה כשמצאה חפצים השייכים לשניים על גדת נהר ובסמוך לשם אותרו הגופות.

ככל הידוע, שני חברי הילדות מוונקובר איילנד יצאו לדרך ב-14 ביולי מליארד הוסט ספרינגס שבצפון קולומביה הבריטית, כשהם נתקלו בזוג התיירים לוקאס פאולר וצ'יינה דיז, שנתקעו באזור אחרי שהוואן שלהם התקלקל בכביש המהיר לאלסקה. גופותיהם המחוררות מכדורים אותרו בסמוך למכונית. ארבעה ימים לאחר מכן, ובמרחק של 470 ק"מ משם, נמצאה גופתו של לאונרד דייק, מומחה לבוטניקה מאוניברסיטת קולומביה הבריטית, בצדו של כביש מהיר אחר.

עוד בוואלה!

אחרי 4 שנים במסתור: נתפס מיליונר שרצח את אשתו בקליפורניה

לכתבה המלאה
זוג תיירים שנרצח על ידי שני הנערים, קנדה. אתר רשמי
היו בטיול ונתקעו עם המכונית. זוג התיירים שנרצח/אתר רשמי

לפי ההערכות, הם נסעו כ-3,300 ק"מ מזרחה לפני שהמכונית שלהם נמצאה מחוץ לגילאם. הם גם נעצרו לבדיקת אלכוהול שגרתית מוקדם יותר בחודש שעבר, אבל המשטרה הרשתה להם להמשיך בדרכם מפני ששמם כחשודים ברצח טרם פורסם אז.

המניע למסע הרצח שלהם לא ידוע. בכמה כלי תקשורת דווח כי השניים היו קשורים לחשבונות ברשתות החברתיות ולחדרי צ'אטים שקידמו אידיאולוגיות של ימין קיצוני וקומוניזם, כולל ביוטיוב ובסטים, פלטפורמה למשחקי מחשב. בעיתון "גלוב אנד מייל" דווח כי שמגלסקי שלח לאחד המשתמשים תמונות של סמלים נאציים. באחת מהן הוא נראה לבוש במדי צבא וחמוש ברובה.

אל שמגלסקי, אביו, אמר בחודש שעבר כי הבן שלו לא יודע כיצד לנהוג והוא תיאר את השניים כ"שרדנים", אנשים הנערכים לסוף העולם. הוא אמר כי הבן שלו ב"משימת התאבדות". "בעיקרון, הוא יהיה מת היום או מחר. אני יודע את זה. נוח על משכבך בשלום, ברייר. אני אוהב אותך. אני כל כך מצטער שכל זה קרה".

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully