וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה מצמצמת את המצוד אחרי החשודים ברצח המשולש

1.8.2019 / 16:20

המשטרה אמרה כי ייתכן ששני הנערים מתים או שהם הצליחו לחמוק מהחיפושים הנרחבים אחריהם באזור טבע פראי. הם הצליחו לחמוק משוטרים שעצרו אותם לבדיקת אלכוהול שגרתית, משום שזהותם לא פורסמה אז. "אלו לא החדשות שהמשפחות רוצות לשמוע"

צילום: רויטרס

משטרת קנדה הודיעה אתמול (רביעי) כי היא מצמצת את החיפושים אחרי שני הנערים החשודים ברצח המשולש. בתשעת הימים האחרונים השתמשה המשטרה במסוקים, במל"טים, בסירות ובכלבי גישוש כדי לסקור שטח של 11 אלף קמ"ר בטבע הפראי בפרובינציית מניטובה, ובשלב מסוים אף הוזנק מטוס הרקולס לאוויר לצורך החיפושים שהתפרסו לתוך שתי פרובינציות נוספות.

סגנית מפקד המשטרה הפדרלית של קנדה, גיין מקלטצ'י, אמרה במסיבת עיתונאים שכונסה בוויניפג כי המצוד אחרי הצמד שחשוד ברצח זוג תיירים מארצות הברית ומאוסטרליה ובפרופסור מקומי לא הסתיים. "אני יודעת שאלו לא החדשות שמשפחות הקורבנות והתושבים במניטובה רצו לשמוע", אמרה. "אבל כשמחפשים אנשים במקומות נרחבים, מבודדים והרריים תמיד יש אפשרות שהם לא יאותרו מידית".

היא לא פירטה את היקף הכוחות שימשיכו בחיפושים אחרי קאם מקליאוד בן ה-19 וברייר שמגלסקי בן ה-18. חלק מהם יישארו באזור גילאם, המרוחק כ-1,100 ק"מ מצפון לוויניפג - המקום שבו נמצאה המכונית השרופה של החשודים בשבוע שעבר.

לקריאה נוספת על הפרשה
כן דובים וכן יער: המצוד אחרי הרוצחים בקנדה במבוי סתום
מצוד בקנדה אחרי החשודים ברצח המשולש: "ייתכן שהם התחפשו וחמקו"

הנערים החשודים ברצח המשולש, קנדה. אתר רשמי
רצחו זוג תיירים ופרופסור. החשודים ברצח המשולש/אתר רשמי

החיפוש אחריהם - שבמהלכו נסרקו יותר מ-500 בתים ומבנים והתקבלו יותר מ-250 טיפים - הותיר חלק מהתושבים מפוחדים ולחוצים. סגנית מפקדת המשטרה אמרה כי למורת המשאבים הרבים, החשודים לא נצפו בוודאות מאז איתור כלי הרכב השרוף. לדבריה, ייתכן שהם קיבלו עזרה בהימלטות מהאזור וגם יש אפשרות שהם מתים.

"הכול אפשרי בשלב זה", היא אמרה. "החלק הצפוני של הפרובינציה הזו הוא מאוד בלתי-נסלח. אנחנו שומרים על כל האפשרויות פתוחות עם ההתקדמות בחקירה". מקלטצ'י אמרה כי אין לה חרטות לגבי התנהלות המצוד. "זהו אזור גדול מאוד ונידח מאוד", הדגישה. "קשה מאוד למצוא מישהו שלא רוצה שיימצאו אותו במקום הזה".

ככל הידוע, שני חברי הילדות מוונקובר איילנד יצאו לדרך ב-14 ביולי מליארד הוסט ספרינגס שבצפון קולומביה הבריטית, כשהם נתקלו בזוג התיירים לוקאס פאולר וצ'יינה דיז, שנתקעו באזור אחרי שהוואן שלהם התקלקל בכביש המהיר לאלסקה. גופותיהם המחוררות מכדורים אותרו בסמוך למכונית. ארבעה ימים לאחר מכן, ובמרחק של 470 ק"מ משם, נמצאה גופתו של לאונרד דייק, מומחה לבוטניקה מאוניברסיטת קולומביה הבריטית, בצדו של כביש מהיר אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זוג תיירים שנרצח על ידי שני הנערים, קנדה. אתר רשמי
יצאו לטיול ולא חזרו ממנו. זוג התיירים שנרצח/אתר רשמי

לפי ההערכות, הם נסעו כ-3,300 ק"מ מזרחה לפני שהמכונית שלהם נמצאה מחוץ לגילאם. הם גם נעצרו לבדיקת אלכוהול שגרתית מוקדם יותר בחודש שעבר, אבל המשטרה הרשתה להם להמשיך בדרכם מפני ששמם כחשודים ברצח טרם פורסם אז.

המניע למסע הרצח שלהם לא ידוע. בכמה כלי תקשורת דווח כי השניים היו קשורים לחשבונות ברשתות החברתיות ולחדרי צ'טים שקידמו אידיאולוגיות של ימין קיצוני וקומוניזם, כולל ביוטיוב ובסטים, פלטפורמה למשחקי מחשב. בעיתון "גלוב אנד מייל" דווח כי שמגלסקי שלח לאחד המשתמשים תמונות של סמלים נאציים. באחת מהן הוא נראה לבוש במדי צבא וחמוש ברובה.

אל שמגלסקי, אביו, אמר בחודש שעבר כי הבן שלו לא יודע כיצד לנהוג והוא תיאר את השניים כ"שרדנים", אנשים הנערכים לסוף העולם. הוא אמר כי הבן שלו ב"משימת התאבדות". "בעיקרון, הוא יהיה מת היום או מחר. אני יודע את זה. נוח על משכבך בשלום, ברייר. אני אוהב אותך. אני כל כך מצטער שכל זה קרה".

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully