וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד בקנדה אחרי החשודים ברצח המשולש: "ייתכן שהם התחפשו וחמקו"

עשרות שוטרים מתמקדים בעיירה נידחת, מרחק של יותר מ-3,000 ק"מ מזירות הרצח, כדי ללכוד את שני הנערים. במשטרה לא פוסלים את האפשרות שהם שינו את חזותם וברחו מהאזור, אך הם סבורים שהם מתחבאים ביערות. הנערים היו חברים בקבוצות רשת שבהן קידמו נאציזם וקומוניזם

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

משטרת קנדה חושדת ששני הנערים המבוקשים בגין רצח של שלושה בני אדם הצליחו להימלט מהמצוד הנרחב המתנהל אחריהם כשהם מחופשים בעזרת תושב מקומי שלא זיהה אותם.
קאם מקליאוד וברייר שמגלסקי בני ה-19 וה-18 נראו בפעם האחרונה ליד העיירה המבודדת גילאם שבפרובינציית מניטובה.

עשרות שוטרים, הנעזרים במל"טים ובכלבי גישוש, זרמו לעיירה הקטנה אחרי שהם סברו שהצמד מסתרר ביערות הסמוכים. כמו כן, כוחות של המשטרה המלכותית הרכובה, כוח השיטור הפדרלי של קנדה, יעברו מדלת לדלת כדי לראות אם למי מהתושבים יש מידע שיכול לעזור בתפיסת החשודים.

המצוד ברחבי המדינה אחרי הצמד יצר גל של שמועות ברחבי הרשת והותיר במתח את הקהילה הקטנה בגילאם, שבה חיים כ-1,300 תושבים. בנוסף לכוחות הגדולים ששלחה, המשטרה הרכיבה גם צוות לניהול משא ומתן כדי להביא את המצוד "לסוף מוצלח". "אנחנו לא רוצים שמישהו אחר ייפגע, כולל קאם וברייר. אנחנו רוצים שתהיה להם הזדמנות לעבור הליך משפטי הוגן", אמרה השוטרת ג'אנל שוהיט.

הם נאשמים ברצח של לאונרד דייק, בן 64, שגופתו נמצאה שרופה ליד הוואן השרוף שלהם בצפון קולומביה הבריטית ביום שישי שעבר. הם גם חשודים ברצח של זוג התיירים האוסטרלי-קנדי לוקאס פאולר וצ'יינה דיז, שטיילו באזור.

הנערים החשודים ברצח המשולש, קנדה. אתר רשמי
"במשימת התאבדות". שני החשודים ברצח המשולש בתיעוד ממצלמות האבטחה/אתר רשמי

מאז מעשי הרצח, שני הנערים נסעו כ-3,300 ק"מ מזרחה. ביום שני נמצאה המכונית שלהם שרופה ליד גילאם, ומאז לא דווח על כלי רכב גנובים באזור, מה שמוביל את המשטרה לחשוד ששני הנערים מסתתרים ביערות הסמוכים. "אנחנו מאמינים שהם עדיין באזור", אמרה השוטרת ג'ולי קורצ'יין, שלא שללה את האפשרות שהם שינו את המראה שלהם כדי לחמוק מהמשטרה.

כביש אחד בלבד משמש לכניסה וליציאה מהעיירה, ובקיץ הקצר מתמלא האזור בזבובי חול ובחרקים עוקצניים אחרים שמתרבים במהירות וניזונים מדובים שחורים, מזאבים ומבני אדם. "אם הם מסתובבים שם ביער, הם לא יכלו לבחור תקופה גרועה יותר", אמר סגן ראש העיירה, ג'ון מקדונלד.

עוד בוואלה!

זוג תיירים, מכונית שרופה ונעדרים: תעלומת הרצח המשולש של קנדה

לכתבה המלאה
שני הנערים החשודים ברצח משולש נראים במצלמות אבטחה במידואו לייק, קנדה, 26 ביולי 2019. רויטרס
המכונית שלהם נמצאה שרופה. שני הנערים בחנות במידואו לייק/רויטרס

היקף החיפושים ומשך הזמן של המצוד הם חסרי תקדים קנדה, מה שעשוי להסביר את העניין הרב בפרשה. בנוסף לכך, החשודים וקורבנותיהם כולם לבנים ומעולם לא התנהל מצוד כזה לאחר רצח או היעלמותן של עשרות נשים ילידיות לאורך "כביש הדמעות" הידוע לשמצה בקולומביה הבריטית, שנמצא כאלף ק"מ משם.

שוטרים מחפשים אחרי שני הנערים החשודים ברצח המשולש ליד גילאם, קנדה, 26 ביולי 2019. רויטרס
"זו העונה הכי גרועה להיות בחוץ". חיפושים אחרי החשודים בגילאם, אתמול/רויטרס

עד יום שלישי, הוגדרו שני הנערים נעדרים ורק לאחר מכן הפכו לחשודים. בכמה כלי תקשורת דווח כי השניים היו קשורים לחשבונות ברשתות החברתיות ולחדרי צ'טים שקידמו אידיאולוגיות של ימין קיצוני וקומוניזם, כולל ביוטיוב ובסטים, פלטפורמה למשחקי מחשב. בעיתון "גלוב אנד מייל" דווח כי שמגלסקי שלח לאחד המשתמשים תמונות של סמלים נאציים. באחת מהן הוא נראה לבוש במדי צבא וחמוש ברובה.

התמונות ששלח שמגלסקי ברשת

אל שמגלסקי, אביו, אמר ביום רביעי כי הבן שלו לא יודע כיצד לנהוג והוא תיאר את השניים כ"שרדנים", אנשים הנערכים לסוף העולם. הוא אמר כי הבן שלו ב"משימת התאבדות". "בעיקרון, הוא יהיה מת היום או מחר. אני יודע את זה. נוח על משכבך בשלום, ברייר. אני אוהב אותך. אני כל כך מצטער שכל זה קרה".

(עדכון ראשון: 16:27 27.7)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully