וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בבריטניה נגד ג'ונסון: "לעצור את ההפיכה"

31.8.2019 / 19:15

לאחר החלטתו של ראש הממשלה להשעות את הפרלמנט כחודש לפני עזיבת האיחוד האירופי, מוחים רבים התקבצו במוקדים שונים בממלכה המאוחדת. כ-2,000 מהם עמדו מחוץ ללשכה ברחוב דאונינג ואחזו בשלטים עם הכיתוב: "עצרו את ההפיכה, הגנו על הדמוקרטיה, הצילו את העתיד"

אלפי מפגינים ברחובות לונדון במחאה נגד ראש הממשלה בוריס ג'ונסון/צילום: רויטרס

אלפי בני אדם ברחבי בריטניה הפגינו היום (שבת) נגד החלטתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון להשעות את הפרלמנט כחודש לפני מועד יציאתה של הממלכה מהאיחוד. בין היתר, כ-2,000 מפגינים התאספו מחוץ ללשכתו ברחוב דאונינג שבלונדון, וצעקו: "ג'ונסון השקרן, תתבייש לך!". על אחד השלטים נכתב: "#עצרו את ההפיכה, הגנו על הדמוקרטיה, הצילו את העתיד".

ג'ונסון התחייב להוציא לפועל את הברקזיט במועד המתוכנן, 31 באוקטובר, עם הסכם שיסדיר את יחסיה העתידיים של בריטניה עם האיחוד - או בלעדיו. השבתת הפרלמנט בקרבת תאריך היציאה מעכבת את מאמצי מתנגדיו לעצור זאת.

אלפי אזרחי בריטניה במחאה נגד החלטת ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. 31 באוגוסט 2019. רויטרס
"ג'ונסון השקרן". מפגינים בבריטניה, היום/רויטרס

הממשלה טענה שמדובר בנוהל שגרתי לפני שראש ממשלה חדש מציג את תכניותיו ומדיניותו בנאום המלכה המסורתי שיתקיים ב-14 באוקטובר. עוד טענו תומכיו של ראש הממשלה הבריטי כי הפרלמנט בדרך כלל לא פועל בספטמבר, כשהמפלגות המרכזיות מקיימות את הכנסים השנתיים שלהם.

אולם, מתנגדיו של ג'ונסון טוענים שמדובר בהשעיה ארוכה בצורה יוצאת דופן, שנועדה לקצר את הזמן שיישאר לחברי הפרלמנט על מנת לקיים דיון מסודר על היציאה מהאיחוד. מחוקקים מהאופוזיציה רוצים למנוע את ההשבתה ולהעביר חקיקה שתמנע אפשרות של ברקזיט ללא הסכם כשישובו מפגרת הקיץ שלהם ביום שלישי הקרוב.

עוד בוואלה!

צה"ל נערך לתגובת חיזבאללה: חיל הים הגביר כוננות מחשש לפעולה בגזרתו

לכתבה המלאה
שוטרים מפנים אזרחים שחוסמו את הדרך במחאה נגד החלטת ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. 31 באוגוסט 2019. רויטרס
שוטרים מפנים אזרחים במהלך ההפגנה, היום/רויטרס

בנוסף ללונדון, הפגנות נוספות התקיימו בכמה ערים מרכזיות ובארבע המדינות המרכיבות את הממלכה המאוחדת - בריטניה, סקוטלנד, וויילס וצפון אירלנד. מאה מהם הפגינו מחוץ לבניין העירייה בבלפסט, בירת צפון אירלנד, שעתידה עומד בלב המשא ומתן על ההסכם כמדינת הגבול היחידה של בריטניה עם האיחוד האירופי.

הנושא הפך לנקודת מחלוקת עיקרית כאשר ג'ונסון דורש להסיר את המדיניות שתשאיר את הגבול עם אירלנד פתוח, בטענה שהוא ישאיר את צפון אירלנד תחת כללי רגולציה שונים מיתר הממלכה. עם זאת, בבריטניה עדיין לא הגיעו להסכמות עם האיחוד האירופי בנוגע לכך. בשבוע הבא ידון בית המשפט בבלפסט ינסה למנוע את השעיית הפרלמנט בטענה שברקזיט ללא הסכם יפר את "הסכם יום שישי הטוב" שסיים את הסכסוך במדינה בשנת 1998.

המפגינים טוענים כי הממשלה נכשלה בניסיון לתת מענה לחשיבות נושא הגבולות. "הדבר שהכי מפחיד אותי הוא שהם לא מעריכים כמה חשובה צפון אירלנד. אנחנו לא על הרדאר שלהם", טען גראהם גלנדינינג, מתכנת בן 49. לדבריו, "הגבול לא משנה להם".

אזרח בריטניה צועק במחאה נגד החלטת ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. 31 באוגוסט 2019. רויטרס
מפגין בלונדון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully