וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מיליון תלמידים, 200 אלף מורים: יום לפתיחת שנת הלימודים

31.8.2019 / 22:49

החופש הגדול הגיע לסיומו, וילדי ישראל ייכנסו מחר בשערי בתי הספר וישובו לספסל הלימודים. יחד איתם יגיעו גם 201 אלף עובדי ההוראה, לאחר שהאוצר והסתדרות המורים הגיעו להסכמות והסירו את איום השביתה. עם זאת, 51 אלף תלמידים לא יפתחו את שנה"ל כחלק מעיצומים מקומיים

חוזרים ללימודים שר החינוך ומנכ"ל משרדו פתחו את חדר המצב לקראת סיום החופש הגדול/אתר רשמי

כ-2,354,000 תלמידי בתי הספר והגנים ו-201 אלף עובדי הוראה ישובו מחר (ראשון) לספסל הלימודים בתום תקופת החופש הגדול ויפתחו את שנת הלימודים תש"ף. במשרד החינוך, במשטרה וברשויות המקומיות נערכים לקליטתם הבטוחה של התלמידים אל גני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים.

מתוך כלל התלמידים שיגיעו מחר לבתי הספר, כ-168 אלף תלמידי כיתות א' יעשו את צעדיהם הראשונים במערכת החינוך. לצדם, כ-132 אלף תלמידי י"ב יחתמו השנה את 12 שנות לימודיהם במערכת.

פתיחת שנת הלימודים ביד מרדכי בבת ים. ראובן קסטרו
168 אלף תלמידים ייכנסו לראשונה בשערי בית הספר/ראובן קסטרו

עם זאת, 51,117 תלמידים לא יגיעו מחר ל-74 בתי ספר ו-494 גנים בשל שביתות מקומיות ועיצומים ברחבי הארץ. בניגוד להנחיות משרד החינוך, ראש מועצת קלנסוואה הורה לא לקלוט מורים מחוץ ליישוב. במשרד הבהירו כי שיבוץ מורים של עובדי מדינה הוא בסמכותם והמנהלים צריכים לפעול על פי הנחיות אלו. כתוצאה מהשבתה זאת, 67 בתי ספר וגנים ביישוב ישבתו ו-6,000 תלמידים לא יגיעו ללימודים. בפזורה הבדואית אל-קאסום איים ראש המועצה כי לא יעניק שירותי הסעות לילדים בעקבות דרישה למתן תקצוב נוסף על ידי המשרד. מדובר ב-17 אלף תלמידים.

כמו כן, במחוז המרכז מאיימים הורים בהשבתת שני בתי ספר ביהוד ובגבעת שמואל. זאת במחאה של תפקוד לקוי של מנהלות בתי הספר תוך דרישה לפיטוריהן.

בנוסף לכך, 1,300 מורים בתכנית היל"ה לחינוך לילדים ונוער בסיכון ישביתו את פתיחת שנת הלימודים. זאת במחאה על הפעלת התכנית תחת חברת קבלן, שמותירה רבים מהמורים ללא משכורת בחודשי הקיץ ובחופשות משרד החינוך. כמו כן, חמישה מוסדות לימוד בנווה מדבר צפויים לפתוח את שנת הלימודים באיחור של חמישה ימים בעקבות עתירה של עמותת רגבים הטוענת כי הם נמצאים על קרקע לא חוקית.

חזרה ללימודים בבית ספר למוזיקה בן גוריון, בת ים. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
חוזרים ללימודים. תלמידים בבת ים/ראובן קסטרו

לרגל פתיחת שנת הלימודים ועל רקע המתיחות הבטחונית בצפון ובדרום הארץ, פתחו הערב שר החינוך רפי פרץ ומנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, את חדר המצב של משרד החינוך. "כרגע המצב בהגדרת רגיעה ואנחנו ערוכים ודרוכים", אמר הערב פרץ והוסיף "חדר המצב יתפקד מול הסוגיה הזאת במהלך הלילה וערוך לתת מענה".

עוד אמר פרץ שנכנס לתפקיד שר החינוך לפני כשלושה חודשים, כי הוא זהו "ערב מרגש" והוסיף "המורים והגננות הם עמוד השדרה של החברה הישראלית, ההון האנושי היקר לנו, כל מורה שיוצא לעבודה צריך להרגיש שיש מאחוריו גב רחב. אני שמח להגיד שפתרנו את כלל המשברים שנתקלנו מולם".

חדר המצב של משרד החינוך שנפתח הערב יאפשר למטה משרד החינוך לקבל תמונת מצב עדכנית על הנעשה בבתי הספר בכל רחבי המדינה ומשתתפים בו גם חברי ההנהלה הבכירה של משרד החינוך. במחוזות השונים נפתחו חדרי מצב דומים, שעומדים בקשר רציף עם חדר המצב הראשי במטה.

תלמידי תיכון למדעים ואומנויות ביום הראשון ללימודים, ירושלים, 1 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
איום השביתה הוסר. תלמידים בירושלים/ראובן קסטרו

שנת הלימודים תיפתח כסדרה לאחר ששר האוצר משה כחלון, הממונה על השכר במשרד האוצר והסתדרות המורים הגיעו להסכמות והסירו את איומי השביתה. ההסכמות, שעלותן מאה מיליון שקלים, נוגעות לימי המחלה והסכמי הפנסיה, שעמדו בלב המחולקת בין הצדדים. ההסכם קובע כי מצדם של המורים תהיה חצי שנה של שקט עד לחתימת הסכם שכר חדש מול משרד החינוך - כך שבקרוב יתחדש המשא ומתן בנושא.

על פי ההסכם, יופחת לעובדי ההוראה יום אחד בגין כל יום מחלה ולא כ-1.4, כפי שהיה נהוג עד עתה. בנוסף יינתן סכום חד פעמי לכל גמלאי שפרש החל משנת 1986. הצדדים הסכימו להקים קרן ימי מחלה שתעניק מימון לעובדי הוראה שימי המחלה שלהם הסתיימו. כמו כן, הוסכם בנושא חישוב הפנסיה, שתחושב מעתה כנגזרת של השכר האחרון. הסדר זה יחול על עשרות אלפי עובדי הוראה וגמלאים.

כמו כן, בשבוע שעבר הודיע משרד החינוך כי גם שנת הלימודים בחינוך המיוחד תיפתח כסדרה לאחר שנמצא המענה למחסור התקציבי. המענה כולל הקצאה תקציבית לתלמידים עם אוטיזם ולתלמידים עם אלרגיות מסכנות חיים.

הודעת המשרד הגיעה לאחר מחסור של כ-490 מיליון שקלים לתקציב החינוך המיוחד, אף שכבר לפני חצי שנה התריעו במשרד על הזינוק במספר התלמידים בו ככלל והתלמידים הלוקים באוטיזם בפרט. לאור נתונים אלה, עלה צורך דחוף ל-350 כיתות לימוד חדשות עבור תלמידים הלוקים באוטיזם. כמו כן, נדרשה תוספת של 3.9 מיליארד שקלים בתקציב החינוך המיוחד בחמש השנים הבאות.

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully