וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסופה עלולה להפוך למפלצת": נמשכות ההכנות להוריקן "דוריאן"

30.8.2019 / 7:57

בפלורידה גויסו אלפי עובדים לתיקון תשתיות שייפגעו מהסופה, בג'ורג'יה הכריז המושל על מצב חירום והנשיא טראמפ ביטל את נסיעתו לפולין. ארצות הברית ממשיכה בהכנות לקראת הגעת הסערה - שעל פי ההערכות צפויה להגיע לדרגה 4 מתוך 5 - אל חופיה הדרומיים

צילום רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, סיפר הלילה (שישי) על ההיערכות לסופת ההוריקן "דוריאן", ואמר כי צוות הבית הלבן עוקב בדאגה אחר התקדמות הסופה. "בהתחלה זה נראה כמו סערה קטנה, היא דילגה על פורטו ריקו ופגעה באיי הבתולה בצורה פחות קשה מהצפוי, וחשבנו שיש לנו מזל", אמר טראמפ. "עם הזמן היא הלכה וגדלה וכרגע נראה שהסופה יכולה להפוך למפלצת אמיתית". הוא ציין כי חלק מהתושבים באזורים שצפויים להיפגע יפונו מבתיהם. "אנחנו מוכנים, יש לנו את הכוחות הטובים בעולם כדי לעזור", הוסיף.

טראמפ אמר את הדברים, לאחר שמוקדם יותר החליט לבטל את נסיעתו לפולין, שתוכננה לסוף השבוע. הוא החליט לבטל את הנסיעה כדי להיות בוושינגטון ולעקוב אחרי התקדמות הסערה והנזקים בעקבותיה. "העדיפות הגבוהה ביותר שלנו היא הבטיחות והביטחון של העם האמריקני", הבהיר.

מרכז ההוריקנים הלאומי דיווח כי כרגע הסופה הגיעה לדרגה 2, וכי היא צפויה להגיע עד לדרגה הרביעית מתוך חמש - כאשר לאחר מכן לא צפוי שינוי משמעותי בהתפתחות הסופה, הרוחות החזקות וההרסניות ביותר צפויות לפגוע בפורט פירס ובווסט פאלם ביץ'.

הוריקן דוריאן בדרך לארצות הברית, 30 באוגוסט 2019. רויטרס
הוריקן "דוריאן" בדרך לחופי פלורידה/רויטרס

בינתיים, חברת החשמל הגדולה בפלורידה גייסה כ-13,000 עובדים ואנשי צוות נוספים לשיקום קווי החשמל והציוד שיינזק בסופה. החברה אף הודיעה כי תשלח צוותים וציוד נוספים לקראת הגעת ההוריקן. אך לא רק פלורידה צפויה להינזק מ"דוריאן": מושל ג'ורג'יה, בריאן קאמפ, הכריז הלילה על מצב חירום במדינה לקראת הגעת הסופה לאזור. המושל חתם על הצו שמורה לרשויות במדינה להיערך למחסור הצפוי בסחורות ושירותים בסיסיים.

עוד בוואלה!

מבעד למעטה החשאיות: ההפתעה שהכין אמ"ן לפרויקט הדגל של נסראללה

לכתבה המלאה
סופר מרקט בפלורידה לפני הוריקן דוריאן, 30 באוגוסט 2019. רויטרס
מדפים ריקים בסופר מרקט בפלורידה לפני ההוריקן/רויטרס

סופת ההוריקן כבר עברה לאורך החוף המזרחי והדרומי של פורטו ריקו. נזקים כבדים נרשמו בעיירת החוף הדרומית הומקאו. השיטפונות העזים גרמו לסגירת כמה כבישים מרכזיים בדרום ובמזרח המדינה. שירות החזאים הלאומי בסן חואן פרסם אזהרת שיטפונות בפורטו ריקו, כמו גם לאיים הסמוכים.

שדה תעופה ריק בעקבות הוריקן דוריאן, פוארטו ריקו  29 באוגוסט 2019. רויטרס
שדה תעופה ריק בפורטו ריקו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully