וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות במהירות 130 קמ"ש: הוריקן "דוריאן" בדרך לפלורידה

29.8.2019 / 10:37

הסופה חלפה על פני פורטו ריקו, שטרם התאוששה משני ההוריקנים שהחריבו אותה ב-2017, והיא צפויה להתחזק בטרם תפגע בחופי ארה"ב בתחילת השבוע הבא. בינתיים, טראמפ השתלח במנהיגי האי: "אחד המקומות המושחתים ביותר בעולם"

צילום רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הוריקן "דוריאן" עושה את דרכו למדינת פלורידה, אחרי שבמהלך הלילה (חמישי) הוא חלף ברובו על פני האי פורטו ריקו, שטרם התאושש משני הוריקנים קטלניים ב-2017. בתי הספר הציבוריים באי יישארו סגורים היום שוב, ועובדי ציבור הונחו להישאר בבתיהם.

לפי מרכז ההוריקנים הלאומי, הסופה צפויה להתחזק ולגרום לנזק רב עד שהיא תגיע לחופי ארצות הברית בין יום ראשון לשני. בשלב זה, הסופה היא בדרגה 1 מתוך חמש, והרוחות שלה מגיעות למהירות מקסימלית של 130 קמ"ש. בפלורידה, בסיס קייפ קנברל של חיל האוויר האמריקני, בסיס החלל הגדול ביותר במדינה, החל להיערך לקראת הסופה.

הנשיא דונלד טראמפ, מצדו הלם ברשויות באי, וכינה אותו "בין המקומות המושחתים ביותר על פני כדור הארץ". אחרי שאישר מצב חירום באי ביום שלישי, הוא השתלח במנהיגי האי.

"המערכת הפוליטית שלהם שבורה והפוליטיקאים שלהם חסרי יכולת או מוחשתים", כתב טראמפ בטוויטר. "הקונגרס אישר מיליארדי דולרים בפעם האחרונה, יותר מאשר כל מקום אחר קיבל אי פעם, וזה נשלח לפוליטיקאים מושחתים. לא טוב!".

שדה תעופה ריק בעקבות הוריקן דוריאן, פוארטו ריקו  29 באוגוסט 2019. רויטרס
בפורטו ריקו נערכים לשיטפונות. רוחות משתוללות באי/רויטרס

ראשת עיריית סאן חואן, יולין קרוז, שמרבה להתקוטט עם טראמפ, תקפה אותו בחזרה. "פנה את הדרך לטובת אלו שבאמת פועלים בשטח. אולי טראמפ יבין בפעם הזאת שלא מדובר בו, לא מדובר בפוליטיקה, מדובר בהצלת חיי אדם", כתבה ראשת עיריית בירת פורטו ריקו. טראמפ ספג ביקורת קשה בשל התגובה האטית לאסונות שפקדו את האי, שבו חיים יותר משלושה מיליון בני אדם, ב-2017. כ-3,000 איש נהרגו והאי פשט א את הרגל.

מוקדם יותר השבוע תקפו הדמוקרטים בקונגרס את החלטתו של טראמפ להעביר 271 מיליון דולר שיועדו לסיוע לאסונות ולאבטחת סייבר לטובת מימון מתקני מעצר ובתי משפט למהגרים המגיעים דרך מקסיקו. ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית, אמרה כי זאת "גניבה תקציבית".

עוד בוואלה!

לעג להומואים ולנפגעי הוריקן: מושל פורטו ריקו התפטר אחרי מחאת ענק

לכתבה המלאה
שדה תעופה ריק בעקבות הוריקן דוריאן, פוארטו ריקו  29 באוגוסט 2019. רויטרס
3,000 איש נהרגו בהוריקנים ב-2017/רויטרס

דוריאן פגעה מוקדם יותר השבוע באיי הבתולה של ארצות הברית ובקולברה, אי השייך לפורטו ריקו. על אף שהאי עצמו לא נפגע, ארנסטו מוראלס, משירותי החיזוי הלאומיים בטריטוריה האמריקנית, אמר במסיבת עיתונאים כי הסופה עשויה להוריד גשמים עזים ולגרום לשיטפונות.

עם התקדמות ההוריקן לכיוון צפון-מערב, באיי הבאהמס נערכים גם כן לפגיעה קשה. ג'פרי סימונס, מנהל השירות המטאורולוגי במדינה, אמר כי תנאי מזג אוויר קשים עשויים לשרור בדרום-מזרח המדינה ובאיי טורקס וקייקוס מחר, ובמרכז ובצפון-מערב המדינה ביום שבת וראשון.

שדה תעופה ריק בעקבות הוריקן דוריאן, פוארטו ריקו  29 באוגוסט 2019. רויטרס
שדה תעופה ריק בעקבות הוריקן דוריאן, פוארטו ריקו 29 באוגוסט 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully