וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאורו, מדינת אי באוקיינוס השקט, הכירה בירושלים כבירת ישראל

29.8.2019 / 11:28

המדינה שבמיקרונזיה הצהירה על ההכרה בירושלים כבירתה הרשמית של המדינה. שר החוץ כץ בירך: "לאחר ההכרה ההיסטורית של הנשיא טראמפ, מדינות נוספות עושות את הצעד החשוב הזה"

צילום: רוני כנפו

נאורו, מדינת אי במיקרונזיה שבדרום האוקיינוס השקט, הודיעה היום (חמישי) כי היא מכירה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל. על המהלך, שמגיע בתקופה בה שורה של מדינות נוספות מצטרפות גם הן לצעד זה, בירך שר החוץ ישראל כץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך על החלטתה החשובה של נאורו להכיר בירושלים כבירת ישראל. מהלך נוסף שמבשיל ונושא פירות, לאחר ההכרה ההיסטורית של הנשיא טראמפ בירושלים, מדינות נוספות עושות את הצעד החשוב הזה. נמשיך לחזק את מעמדה המדיני של ירושלים! נמשיך לפעול להביא מדינות נוספות להכרה ולפתיחת נציגויות בירושלים". ארצות הברית וגוואטמלה הכריזו גם הן על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, ואף העבירו את בנייני השגרירות שלהם אל העיר.

נאורו הינה מדינת האי העצמאית הקטנה ביותר בעולם מבחינת שטח ואוכלוסייה. היא נמצאת כ-4,000 ק"מ דרום-מערבית להוואי ושכנתה הקרובה היותר היא האי בנבה, המהווה חלק ממגינת קיריבטי. בנוסף, נאורו היא המדינה היחידה בעולם שאין לה עיר בירה רשמית, אך יארן, היישוב השלישי בגודלו במדינה, נחשבת לעיר הבירה בפועל ושם נמצאים מוסדות הממשלה של נאורו.

עוד בוואלה!

האמזונס נשרף, והתושבים נחנקים

לכתבה המלאה
נאורו חיצונית. עיבוד תמונה
נאורו חיצונית/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully