וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גואטמלה חנכה את השגרירות בירושלים: "אנחנו אחים"

16.5.2018 / 10:26

נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס וראש הממשלה בנימין נתניהו השתתפו בטקס החגיגי לפתיחת מבנה השגרירות החדש. גואטמלה היא השנייה שמעבירה את השגרירות בעקבות ארצות הברית, ובשבוע הבא תעשה זאת גם פרגוואי. נשיא גואטמלה: "יום היסטורי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: טקס פתיחת שגרירות ארה"ב, לפני יומיים)

יומיים לאחר פתיחת שגרירות ארצות הברית בשכונת ארנונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס חונכים היום (רביעי) את השגרירות החדשה בירושלים. גואטמלה היא המדינה השנייה שמעבירה את השגרירות שלה לירושלים בעקבות החלטת ממשל טראמפ.

בנאומו, אמר נתניהו כי פתיחת השגרירות בירושלים היא התחלה של מהלך "מדהים" ובירך את הנשיא מוראלס ורעייתו. "לפני יומיים פתחנו את שגרירות ארה"ב בירושלים, וזה לא צירוף מקרים: תמיד הייתם בין הראשונים", הזכיר. "הייתם המדינה השנייה שהכירה בישראל, והיה לכם תפקיד מאוד חשוב בהקמת המדינה כי השגריר שלכם לאו"ם היה מאוד פעיל בהפעלת לחץ על המדינות שיתמכו בהחלטת החלוקה".

עוד בוואלה! NEWS:
המבוי הסתום של חמאס: סינוואר נבהל מהפצצות צה"ל והרגיע את השטח
המשבר נמשך: טורקיה גירשה גם את קונסול ישראל באיסטנבול
אבו מאזן לוואלה! NEWS לאחר הניתוח שעבר: מצבי הבריאותי טוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס בחניכת השגרירות ב-16 במאי 2018. מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ומוראלס היום/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט

"ברוח הזו של חברות אמיצה וקשר משותף אנחנו מקבלים אתכם לירושלים", הוסיף נתניהו. אני מצפה לשוחח איתך (עם הנשיא מוראלס) על הדרכים בהם אפשר לקדם את הברית הזו. אני חושב שצריך עוד רחובות על שם גואטמלה בישראל. אני רוצה שגם יקראו רחובות על שם ישראל בגואטמלה ולכן אני מודיע שהביקור הבא של בדרום אמריקה יעבור בגואטמלה".

הנשיא מוראלס הודה לנתניהו על הברכות. "בין גוואטמלה וישראל יש ברית כנה בת 70 שנה", הצהיר. "מה שמאחד זו אהבה בין אחים. אנו מביאים מסר של אהבה בין אחים. אנו מרגישים בבית כי אנו יודעים שהעם בישראל אוהב את העם בגוואטמלה. הילדים שלכם והדורות הבאים יזכרו שמדינה אמיצה עשתה למענכם דברים אמיצים כי יש לכם מקום בלב שלנו. ומהיום יש לנו שגרירות בירושלים כי אנו אחים. המשימה הושלמה אבל כמובן שיש עוד משימות גוואטמלה וישראל מאוחדות לדורות הבאים, ואלוהים יברך אתכם".

נשיא גוואטמלה: "יום היסטורי"

בשבוע הבא צפויה גם פרגוואי לחנוך בנין חדש לשגרירות בירושלים. גם בהונדורס בוחנים בימים אלה את המהלך. מלבד חנוכת השגרירות, מוראלס ייפגש עם נתניהו וידון עמו בנושאים מדיניים. בנוסף, מוראלס ייפגש במהלך ביקורו גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

גם בני הזוג שלדון ומרים אדלסון השתתפו בחגיגת פתיחת השגרירות, אליה הוזמן גם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן שהיה אחד מהכוחות הבולטים שהובילו את מהלך העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. בטקס, שהתקיים לפני יומיים, הודה ראש הממשלה נתניהו לממשל האמריקני ולנשיא טראמפ: "אין לנו אף חבר טוב יותר בעולם. אתם עומדים לצד ירושלים וישראל".

במקביל, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אמר היום בסנאט הצרפתי כי "אם יונף הדגל הצרפתי בבירת ישראל, זו תהיה עמידה איתנה לימין הצדק ההיסטורי, לימין המוסר. זו תהיה תעודת כבוד לישראל ותעודת כבוד לידידות בינינו".

אדלשטיין נמצא בביקור רשמי בצרפת בהזמנת הסנאט הצרפתי והאסיפה הלאומית של צרפת במסגרת ציון 70 שנים למדינת ישראל ועומד בראש משלחת ח"כים שבה משתתפים אלי אללוף (כולנו), מאיר כהן (יש עתיד) ואיילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני). במסגרת ביקורו יקיים אדלשטיין פגישות עבודה נשיא הסנאט ונשיא האסיפה הלאומית. בנוסף לכך, אדלשטיין יהיה הנואם המרכזי בטקס הענקת אות חסידי אומות עולם וישתתף באירועים של המועצה המייצגת של מוסדות יהודיים צרפתיים.

(עדכון ראשון: 9:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully