וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסייעת הטיחה - 'אתיופי מסריח'": הורים מאיימים להשבית גן באשקלון

28.8.2019 / 19:28

ההורים הודיעו לעירייה, כי לא יאפשרו את פתיחת שנת הלימודים בעקבות התבטאות הסייעת כלפי ילד בגן. "פנינו לעירייה והבנו שהיא תמשיך גם לשנה הבאה", אמרו. העירייה: "הסייעת מכחישה נחרצות את האמירות"

אם ובנה אשר נקלעו למקרה גזענות בדרום. אתר רשמי
"קראה לילד 'השחור הזה'". האם ובנה/אתר רשמי

הורים לילדים בגן חובה באשקלון מתכננים להשבית את הלימודים בתחילת השבוע הבא, זאת בשל מה שהגדירו כ"ביטויים קשים" של הסייעת נגד ילדים ממוצא אתיופי. חלק מההורים אף פנו לאחרונה לעיריית אשקלון בדרישה להפסיק את עבודת הסייעת בשל אמירותיה לילדי הגן.

אם לאחד הילדים בגן טענה כי באחד המקרים פנתה הסייעת לבנה וכינתה אותו "השחור הזה". במקרה אחר לדבריה, הסייעת הטיחה בילד - "אתיופי מסריח". "פנינו לעירייה והם אמרו לנו שהאירוע מטופל", אמרה האם לוואלה! NEWS. "עם זאת, אנחנו מבינים שהיא ממשיכה גם לשנה הבאה. לכן אנחנו מתכוונים להשבית את הגן".

האם אף תהתה מדוע העירייה מגבה את הגננת. "אני לא מבינה איך זה קורה", אמרה. "אני לא מבינה התבטאויות גזעניות של אנשי חינוך, זה דבר חמור מאוד".

עיריית אשקלון, ינואר 2016. שי מכלוף
"הגננת מכחישה". עיריית אשקלון/שי מכלוף

בגן, בו לומדים ילדים רבים בני העדה האתיופיות, קימות עדויות נוספות של גורמי חינוך הטוענים כי הסייעת אכן התבטאה בגזענות. בנוסף עלתה טענה בנוגע למקרה אחר בגן, בו פנתה הסייעת לילדה שציירה ציור "מדובר בקשקוש".

בשבוע שעבר קיימה העירייה שימוע לסייעת במהלכו הכחישה את הדברים. בשל כך הוחלט להשאירה בתפקידה. עם זאת, גורמים במשרד החינוך אומרים כי מדובר בסייעת שלא ראוי שתישאר בתפקידה וכי הם "אינם מבינים את החלטת עיריית אשקלון".

מעיריית אשקלון נמסר כי "התקיים בירור בלשכת ראש מינהל חינוך, בנוכחות הפיקוח ויו"ר ועד העובדים. הסייעת מכחישה נחרצות שדברים אלה נאמרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully