וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל שריפות ומתיחות ביטחונית: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בכבאות

26.8.2019 / 19:00

ההודעה על סכסוך העבודה התקבלה לאור איסור הנהלת הכבאות על יו"ר ועד העובדים לצאת לפגישה בזמן ששימש כמפקד משמרת בכוננות מבצעית. כניסת הצעדים הארגוניים לתוקף עלולה לפגוע במענה המבצעי, תוך סיכון חיי אדם ורכוש. בהסתדרות טענו: "הסיבות לסכסוך מוצדקות"

צילום: ציון ביטון -יחידת ביצוע קק"ל, במת החדשות, כיבוי אש ירושלים, סטורי בית שמש, עריכה: תומר לוי

בעיצומם של גל שריפות ומתיחות ביטחונית בדרום ובצפון הכריזו בהסתדרות ועד עובדי הכבאות על סכסוך עבודה. זאת בעקבות איסור על יו"ר הוועד אבי אנקורי לצאת לפגישה בזמן שהיה במשמרת. כניסת הצעדים הארגוניים לתוקף עלולה לפגוע במענה המבצעי, תוך סיכון חיי אדם ורכוש.

המאבק של יו"ר ועד העובדים בנציב הכבאות ובמפקדים מגיע גם לשריפות בצפון ובבית שמש. מנכ"ל הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, הכריז היום (שני) על סכסוך עבודה וזאת בצל המתיחות בדרום ובצפון ולצד גל השריפות בצפון ובבית שמש. בשנים האחרונות הוועד הכריז על עשרות סכסוכי עבודה, תוך השבתה על אימונים והכשרות. על פי גורמים בכירים בכבאות, אלו מהווים פגיעה במוכנות המבצעית של לוחמי האש ומסכנים אותם ואת הציבור עצמו. כמו כן, רק לפני כחודש נשיא בית המשפט בנצרת קבע כי ההכרזה של הוועד על ניתוק מגע ממפקד פיקוד צפון מהווה חוסר אחריות ופגיעה מבצעית.

שריפה חירבת חנות כביש 375
 26 באוגוסט 2019. אתר רשמי
תושבים נאלצו להתפנות מבתיהם. שריפה באזור ירושלים, היום/אתר רשמי

במכתב ששיגר להנהלת הכבאות הדגיש מנכ"ל הסתדרות המעו"ף כי הסיבה להכרזה על סכסוך העבודה היא החלטת ההנהלה לאסור על יו"ר הוועד לצאת לפגישה בזמן ששימש כמפקד משמרת ובכוננות מבצעית. למרות זאת בהמשך המכתב, ניסה בר-טל להצדיק את ההכרזה על סכסוך העבודה מטעמים של רווחה, פגיעה בשכר ופגיעה שיטתית ומתמשכת ביו"ר ארגון העובדים.

"כמחווה של רצון טוב אסרתם על יו"ר ארגון הכבאים הארצי לצאת לפגישה, כאמור בחוסר תום לב. הודעתם בשעה 16:00 באמצעות דוא"ל על כך שמר אנקורי יוכל לצאת לפגישה שנועדה לשעה 17:00 במרכז הארץ, וזאת כאשר ידוע לכם שהוא במשמרת בתחנת חיפה", כתב בר-טל.

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: התקדמות במגעים בין נתניהו ופייגלין לקראת פרישת זהות

לכתבה המלאה
מכתב של יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר - טל לנציב כבאות והצלה דדי שמחי בגין חילוקי הדעות הקבוע בהסכם הקיבוצי. אתר רשמי
"מחווה של רצון טוב". המכתב ששיגר מנכ"ל ההסתדרות לנציב הכבאות/אתר רשמי
מכתב של יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר - טל לנציב כבאות והצלה דדי שמחי בגין חילוקי הדעות הקבוע בהסכם הקיבוצי. אתר רשמי
המכתב ששיגר מנכ"ל ההסתדרות לנציב הכבאות/אתר רשמי

גורמים המעורים בעניין טענו כי הרקע להכרזה על סכסוך העבודה שהגיש מנכ"ל הסתדרות המעו"ף הן החקירות המתנהלות נגד אנשי הוועד בנציבות שירות המדינה, לרבות יו"ר אנקורי. האירועים הנחקרים כוללים אי-יציאה לאירועים מבצעיים על פי צורך, וכן הדחת שני קצינים שהזמינו חשפניות לערב גיבוש.

גורם בכבאות הדגיש כי בשונה מחברת החשמל, מערך הכבאות הוא גוף מציל חיים. כל הכרזה על סכסוך עבודה, צמצומים והשבתה מהווה פגיעה חמורה במענה המבצעי ומסכנת חיי אדם. גם מברק המדינה ציין כי הסכסוכים עליהם מכריז הוועד חדשות לבקרים פוגעים במוכנות המבצעית ומהווים סכנה לציבור. רק לפני שלושה חודשים, בעקבות שריפה ענק שהשתוללה, נכחד יישוב שלם באזור מודיעין. בחודשים האחרונים מערך הכבאות מתמודד עם עשרות אלפי שריפות בשל מזג האוויר החריג.

יו"ר הסתדרות המעו"ף מסר בתגובה כי "הסיבות לסכסוך העבודה ברשות הכבאות מוצדקות ועומדות בעינן, כפי שמופיע במכתב שנשלח לנציב. יודגש כי בשום מקרה הצעדים הארגוניים לא פוגעים בהצלת רכוש, בכיבוי שריפות, בהצלת נפשות ובפעולות מבצעיות. מדובר בעיכוב פעולות בירוקרטיות בלבד של נציגות הכבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully