וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האירועים בצפון ובדרום: גנץ עבר תדרוך ביטחוני במשרד רה"מ

26.8.2019 / 17:58

יו"ר כחול לבן תודרך על ידי המזכיר הצבאי וראש המל"ל על המתיחות הביטחונית בצפון ובדרום בהנחיית נתניהו. גנץ אמור היה לקבל תדרוכים תקופתיים בתור יו"ר האופוזיציה, אך הכנסת התפזרה לפני השבעתו לתפקיד. במקביל, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס למשך ארבע שעות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ברקע המתיחות בצפון ובדרום, יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, עבר היום (שני) תדרוך ביטחוני על האירועים האחרונים על ידי המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, אבי בלוט, וראש המל"ל, מאיר בן שבת. התדרוך התקיים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את אנשיו לזמן את גנץ לתדרוך.

בתגובה לפניות כתבים על זימונו לתדרוך הבטחוני, אמר גנץ כי הוא "אינו נוהג להתייחס לעצם קיומן של פגישות ביטחוניות, ובוודאי שלא לתוכנן".

גנץ היה אמור לשמש כיו"ר האופוזיציה ומתוקף כך לקבל תדרוכים תקופתיים על ידי ראש הממשלה ואנשיו, אך הכנסת התפזרה לפני שהושבע לתפקיד, כך שבאופן רשמי וחוקי אין מחויבות חוקית לעדכנו בעדכונים ביטחוניים. עם זאת, בלשכת ראש הממשלה הוחלט לזמנו לתדרוך מיוחד מתוקף היותו נציג האופוזיציה הבכיר.

התדרוך של גנץ התקיים במקביל לישיבה של הקבינט המדיני ביטחוני שדנה באירועים האחרונים בצפון ובדרום. הישיבה התקיימה במרכז הלאומי לניהול משברים - בונקר תת קרקעי מיוחד שהוקם בשנים האחרונות בכניסה לירושלים כחלק מלקחי מלחמת לבנון השניה. מדובר הישיבה הראשונה של הקבינט מזה כשבועיים, שנמשכה כארבע שעות, ובמהלכה קיבלו שרי הקבינט עדכונים על האירועים האחרונים בגבול סוריה, לבנון, וברצועת עזה.

יור כחול לבן בני גנץ בכנס בהוד השרון. ג'ין פאמר, מערכת וואלה!
עבר תדרוך בהנחיית נתניהו. גנץ/מערכת וואלה!, ג'ין פאמר

הלילה הותקף בלבנון, בסמוך לגבול סוריה, יעד של החזית העממית - ארגון פלסטיני הנחשב בעל ברית של חיזבאללה. לפי הארגון ועל פי דיווחים מקומיים, חיל האוויר הוא האחראי לתקיפה. אולם בישראל לא הגיבו לפרסומים, שהגיעו לאחר יממה מתוחה בצפון בעקבות תקיפת חיל האוויר בפרברי דמשק ופיצוץ המל"טים בביירות. נשיא לבנון מישל עאון, הנחשב לבעל ברית של חיזבאללה, טען כי מדובר בתקיפת ישראלית ופירושה "הכרזת מלחמה".

עוד בוואלה!

מסר לנסראללה: התקיפה בלבנון הייתה נגד ארגון פלסטיני שמקורב לחיזבאללה

לכתבה המלאה
רה"מ, בנימין נתניהו והרמטכ"ל אביב כוכבי במהלך סיור ביטחוני בצפון 25 באוגוסט 2019. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
נתניהו וכוכבי בסיור ביטחוני בצפון, אתמול/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

בתוך כך, דובר צה"ל הודיע הלילה כי מטוסי חיל האוויר תקפו כמה מטרות במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה. זאת בתגובה לירי הרקטות משטח עזה לישראל. אמש זוהו שלושה שיגורים, בעקבותיהם התרעת צבע אדום בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב ביישוב איבים, בקיבוצים אור הנר, ניר עם, גבים ובמכללת ספיר.

(עדכון ראשון: 16:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully