וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי הרקטות - צה"ל תקף יעדי חמאס בצפון רצועת עזה

26.8.2019 / 6:06

דובר צה"ל מסר כי מטוסי חיל האוויר תקפו כמה מטרות במתחם צבאי של חמאס בצפון הרצועה, ובהן משרד מפקד גדוד של ארגון הטרור. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על תקיפות באזור בית לאהיא. בעקבות ירי הרקטות, הודיע מתאם הפעולות בשטחים על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לעזה

צילום: אנשי הדממה, עריכה: עמית שמחה

מתיחות בדרום - כל העדכונים

  • בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל, חיל האוויר תקף יעדי חמאס בצפון רצועת עזה
  • שלושה שיגורים זוהו אמש מהרצועה לישראל; שניים יורטו
  • דיווח על נפילת רקטה בכביש בעוטף עזה ועל שריפה במקום
  • פסטיבל שדרות בוטל בשל שיגור הרקטות, הצופים פונו
  • 16 בני אדם טופלו בשדרות ע"י מד"א בהם אישה בת 30 במצב קל

דובר צה"ל אמר הלילה (שני) כי בתגובה לירי הרקטות מעזה לשטח ישראל, מטוסי חיל האוויר תקפו כמה מטרות במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה. "לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב מספר יעדי טרור בצפון רצועת עזה, בהם משרד מפקד גדוד של חמאס", נמסר.

על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, צה"ל תקף מטרות חמאס באזור בית לאהיא, בתגובה לירי שלושת הרקטות לעבר שטח ישראל. בעקבות השיגורים, אמש הופעלה התרעת צבע אדום בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב ביישוב איבים, בקיבוצים אור הנר, ניר עם, גבים ובמכללת ספיר.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר כי בעקבות הירי מהרצועה לישראל, החליט ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום החל משעות הבוקר ועד להודעה חדשה. "הורדת הסולר בחצי מהכמות תצמצם באופן משמעותי את אספקת החשמל ברצועת עזה", נמסר.

זעקות על רקע אזעקת צבע אדום במהלך פסטיבל לייב שדרות 25 באוגוסט 2019. אתר רשמי
צבע אדום במהלך פסטיבל לייב שדרות, אתמול/אתר רשמי

לאחר ירי הרקטות, מסר אמש דובר צה"ל כי "לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים". בנוסף דווח על נפילת רקטה בשטח פתוח סמוך לכביש 34, ובמקום התלקחה שריפה. כוחות כיבוי פעלו במקום. מעיריית שדרות נמסר כי בניין לא מאוכלס נפגע משברי טיל של כיפת ברזל בעת היירוט. לא היו נפגעים באירוע.

דובר חמאס חאזם קאסם אמר כי הפלגים הפלסטינים לא קיבלו אחריות על הירי וכי ארגונו והפלגים האחרים מכריזים על פעילותם. בדברים שאמר ל"א-דוסתור" אמר כי "ההסברה הישראלית טוענת לירי טילים מקומיים מרצועת עזה כדי לנמק את תוקפנותה הנמשכת על הרצועה. הפשע המקורי הוא המשך התוקפנות על העם הפלסטינים ובפרט על תושבי הרצועה. לגבי המצב הנוכחי ברצועה הבהיר קאסם כי הירי הפסיק בעת זו".

ברקע האירועים האחרונים בצפון ובדרום, הקבינט המדיני-ביטחוני ייתכנס בשעה 10:00 בבוקר בירושלים, במרכז הלאומי לניהול משברים.

בעת השמעת התרעת צבע אדום התרחש בשדרות פסטיבל "לייב שדרות" והמשתתפים נמלטו מהמקום בבהלה ובצעקות. מעיריית שדרות נמסר כי אין נפילות בעיר ולא ידוע על נפגעים בגוף. "המשטרה והעירייה בראשותו של אלון דוידי דואגים לפינוי מסודר של האנשים ממגרש הכדורגל", נמסר. באירוע טופלו 16 נפגעי חרדה, שניים מתוכם פונו לטיפול רפואי. ממד"א נמסר כי אישה בת 30 נפצעה קל בעת שנפלה בדרך למרחב המוגן. כמו כן, צוותי חוסן ועו"סים הגיעו למקום והעניקו סיוע לתושבים. ראש העיר הורה לפתוח את מרכז החוסן ולקבל פניות של תושבים המרגישים לחץ ריגשי.

עוד בוואלה

סולימאני מאיים: הפעולות המשוגעות של ישראל יובילו להשמדתה

לכתבה המלאה

ראש העיר דוידי אמר כי "אנחנו בסיומו של ערב קשה. נאלצנו להפסיק פסטיבל עם אלפי תושבים שרצו לתפוס מחסה בזמן ההופעה. אני קורא מכאן לראש הממשלה ולשרי הקבינט לבוא חשבון עם החמאס. לא ייתכן ששגרת חיינו תופר פעם אחר פעם ללא תגובה הולמת. רק מבצע צבאי רחב יחזיר את השקט והביטחון לשדרות ועוטף עזה". דוידי שוחח עם נתניהו בטלפון ואמר לו כי "חייבים תגובה חריפה לאירועים, תושבי שדרות יצאו לחגיגות סיום הקיץ והחמאס עצר את החגיגות, אי אפשר להמשיך ככה".

מהמשטרה הדגישו כי הם פועלים לפנות את תושבי שדרות ממתחם הפסטיבל בצורה מסודרת וללא נפגעים. "בשל ירי רקטי בדקות האחרונות לעבר הדרום, תוך שבמקביל לכך מתקיים אירוע תחת כיפת השמים בעיר שדרות, פועלים ברגעים אלו שוטרי משטרת ישראל לפיזור משתתפי האירוע באופן מסודר במטרה למנוע סיכון לחיי אדם. ציבור התושבים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים וגורמי הביטחון במקום".

(עדכון ראשון: 01:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully