וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולימאני מאיים: הפעולות המשוגעות של ישראל יובילו להשמדתה

יפעת רוזנברג

26.8.2019 / 0:22

מפקד כוח קודס האיראני שיגר איום ישיר לעבר ישראל בעקבות התקיפה בסוריה שבה סוכל פיגוע רחפנים של אנשיו. "פעולות אלו יהיו הנשימה האחרונה שלה", צייץ בטוויטר. פומפאו בשיחה עם נתניהו: "לישראל הזכות להגן על עצמה מפני איומי איראן"

צילום: דובר צה"ל, טוויטר, עריכה: ניר חן

מפקד כוח קודס האיראני קסאם סולימאני שיגר אמש (ראשון) איום ישיר לעבר ישראל בעקבות התקיפה הישראלית בסוריה. "הפעולות המשוגעות של ישראל יהיו הנשימה האחרונה שלה", כתב בציוץ שפרסם בטוויטר.

הדברים נאמרו על רקע תקיפת צה"ל יעדים איראניים בסוריה, וסיכול פיגוע של כוח קודס בשטחי ישראל באמצעות רחפנים. מוקדם יותר אתמול צה"ל חשף את התיעוד בו נראים חברי החוליה האיראנית אוחזים ברחפן ומתקדמים מנקודת השיגור המתוכננת שלו הנמצאת באזור הכפר ערנה.

על רקע זה, שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והביע בפניו את תמיכתה של וושינגטון בזכות ישראל להגן על עצמה מפני איומי איראן בסוריה. "השר וראש ממשלת ישראל שוחחו ביניהם על אחיזתה של איראן בסוריה בכדי לאיים על ישראל ושכנותיה", כך בהצהרה שיצאה ממשרדו.

מנהיג כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, ספטמבר 2016. AP
"מימן והכשיר פעילים שיעים שיבצעו אותו". סולימאני/AP

הרמטכ"ל אביב כוכבי זיהה את סולימאני כאחראי העיקרי לנסיון הפיגוע, ואמר במהלך ישיבה ביטחונית כי "הפיגוע שסיכלנו הלילה הוא פיגוע איראני מאדמת סוריה כנגד מדינת ישראל. הוא היה אמור לכלול התקפה של מספר רחפני נפץ נגד מספר מטרות בארץ. מי שהוביל את הפיגוע ופיקד עליו זה קאסם סולימאני באופן אישי, מימן והכשיר פעילים שיעים שיבצעו אותו. אנו צריכים להיערך לכל אפשרות ואנו נעשה את זה בצורה הטובה ביותר האפשרית".

במהלך סיור בגולן בליווי הרמטכ"ל כוכבי, אמר נתניהו כי "זו יוזמה של איראן, זה פיקוד של איראן וזה בשליחות של איראן. בהחלטה נועזת ובפעילות מבצעית ומודיעינית מושלמת של צה"ל, אנחנו הקדמנו אותם וסיכלנו את הפיגוע הזה, מנענו פיגועים קשים. אנחנו נחשוף הלאה כל ניסיון של איראן לתקוף אותנו וכל ניסיון שלה להסתתר אחר כל מיני תירוצים כאלו ואחרים. אנחנו לא נסבול התקפות על ישראל ממדינה כלשהי במרחב, כל מדינה שתאפשר התקפות נגד ישראל תישא בתוצאות, ואני מדגיש, המדינה תישא בתוצאות".

גם ראש אגף המודיעין בצה"ל, אלוף תמיר היימן, ציין את סולימאני כדמות מפתח בתיכנון פיגוע רחפני הנפץ ואמר כי "שלוחיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול נסיון הפיגוע. כוח קודס ממשיך במאמצים לדרדר את היציבות באזור. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את ניסיונות כוח קודס לפגוע בישראל ובאזרחיה".

עוד בוואלה!

שלושה שיגורים לעבר ישראל מרצועת עזה; יירוט מעל פסטיבל בשדרות

לכתבה המלאה
המל"ט הישראלי שחיזבאללה טוענת שהתרסק בביירות שבלבנון. אתר רשמי
אחד המל"טים שהתרסקו היום במעוז חיזבאללה בביירות/אתר רשמי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם אמש בטקס לציון שנתיים לניצחון חיזבאללה על דאעש, והתייחס לתקיפות ישראל בסוריה. הוא אישר את הדיווחים שלפיהם שני פעילי הארגון נהרגו בתקיפות בסוריה, שלדבריו היו נגד יעדי ארגונו. זאת, לעומת גרסת ישראל שלפיה היה זה יעד איראני. נסראללה אף איים כי התגובה תהיה מידית. "על הצבא הישראלי בגבול לחכות לתגובה מידית", אמר.

בחיזבאללה אמרו כי שני מל"טים ישראליים התרסקו במעוז הארגון שבדרום ביירות. תושבי המעוז, המגובה על ידי איראן, העידו כי שמעו פיצוץ גדול שלאחריו פרצה שריפה. בחיזבאללה טענו כי אחד המל"טים היה ממולכד ונפילתו גרמה נזק למרכז התקשורת של הארגון. עוד הוסיפו כי אחד מכלי הטיס הישראליים נמצא בידיהם, וכעת אנשי הארגון מנתחים את מסלולו ומנסים להתחקות אחר המשימות שניסה לבצע. בישראל לא התייחסו לטענות חיזבאללה על המל"טים, ששרידיהם פורסמו ברשתות החברתיות.

תמונה מתקיפה בפאתי דמשק, 24 באוגוסט 2019. צילום מסך
התקיפה הישראלית בפאתי דמשק, שבת/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully