וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכחו אותנו": התרעת הצבע אדום בפסטיבל עוררה את התחושות הקשות בשדרות

26.8.2019 / 17:00

שעות לאחר שאלפי מבלים נשכבו על הדשא וחיפשו מחסה בפארק העירוני, בעיר חשים כי תגובת צה"ל אינה מרתיעה את חמאס. התושבים מתארים את החרדה וחוסר האונים שחוזרים בכל מתיחות ודוחקים בממשלה למצוא פתרון. "יש הרגשה שאנחנו משלימים עם זה, אבל אסור לנו להסכים"

צילום: אנשי הדממה, עריכה: עמית שמחה

"מרגישים ששכחו אותנו", אמרו היום (שני) תושבים בשדרות יממה לאחר שלושת השיגורים מרצועת עזה והיירוט מעל פסטיבל המוזיקה בעיר. כ-5,000 מבלים נשכבו אמש על הדשא בפארק העירוני לקול התרעות צבע אדום. הם חשים כי תגובת צה"ל אינה מרתיעה את חמאס, אבל מבינים שאין פתרון קסם למצב.

סגן ראש עיריית שדרות, מיכאל אמסלם, סיפר כי בעיר עדיין מדברים על הטראומה שחוו אמש התושבים. לדבריו, תחושות חוסר האונים והחרדות בקרב הילדים לא יחלפו במהרה. "זה ילווה אותנו מספר שנים קדימה", אמר. "התחושה בימים אלה לא קלה, במיוחד כשהדברים האלה חוזרים ונשנים. יש תחושה קשה שלא שמים לזה מעצורים. מי שלא גר בשדרות לא יודע כמה החיים קשים ובלתי נסבלים, בעיקר לילדים שמצב החרדה שלהם זועק לשמיים".

זעקות על רקע אזעקת צבע אדום במהלך פסטיבל לייב שדרות 25 באוגוסט 2019. אתר רשמי
"ילווה אותנו שנים קדימה". נמלטים מהפסטיבל בשדרות, אמש/אתר רשמי

אמסלם התייחס למדיניות וליחס מצד הממשלה כלפי המצב הביטחוני בעוטף עזה. "אני לא יודע כמה ממנהיגי המדינה ראו ילדים רועדים בזמן אזעקת צבע אדום", טען. "התושבים מצפים לתגובה חריפה. זה לא הגיוני שהורים וילדים יוצאים לאירוע ופתאום אתה צריך למצוא מחסה. זה לא נורמלי. יש הרגשה כזאת שמשלימים עם זה, אבל אסור לנו להסכים - בסופו של דבר נקבל ילדים עם טראומות קשות".

עוד בוואלה!

מסר לנסראללה: התקיפה בלבנון הייתה נגד ארגון פלסטיני שמקורב לחיזבאללה

לכתבה המלאה
מיכאל אמסלם. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"מצפים לתגובה חריפה". אמסלם/אתר רשמי, באדיבות המצולם

עם זאת, בקרב תושבי העיר אין הסכמה על הפוליטיקה, ששזורה יחד עם הנושא הביטחוני. בתיה קטר, תושבת שדרות התומכת בראש הממשלה בנימין נתניהו, סבורה כי השמאל תומך בהקלות לפלסטינים ומחליש את המאבק לשמירת השקט באזור. "התחושות בעיר היום גרועות, זה היה מחריד ואנשים בלחץ ובטראומה. לא רואים את הסוף והשמאל אשם במצב. אלו שזועקים על זכויות האזרח בעזה צריכים לזעוק על המצב של הילדים בשדרות".

"אנחנו מצפים מהממשלה שתגיב בעוצמה", הדגישה קטר. "שייצאו למבצע ויתקפו מהאוויר, מכה כואבת וחזקה. לא צריך להיכנס לעזה, צריך מכת מחץ שהם לא ישכחו".

בתיה קטר. באדיבות המצולמים
"לא רואים את הסוף". קטר/באדיבות המצולמים

בעיריית שדרות טענו כי לא קיבלו מידע או התרעות מכוחות הביטחון לגבי קיום הפסטיבל אמש, והמשך האירוע שתוכנן להתקיים הערב בוטל. בתוך כך, הערב צפויה להיערך הופעה של עמיר בניון במתנ"ס העירוני הממוגן בהשתתפות כ-300 תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully