וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של רנה שנרצחה בפיגוע בדולב: "אנחנו מחוזקים ונמשיך הלאה"

25.8.2019 / 15:30

במהלך השבעה של בתה סיפרה שירה שנרב על התמיכה הנרחבת שמקבלת המשפחה, ועל החשיבות להמשיך בדרכה של בת ה-17. היא תיארה את רנה כמי שהתנהלה "בכבוד וענווה כלפי הוריה". במקביל, חל שיפור במצבם של האב ובנו

עריכה: ניר חן

שירה שנרב, אמה של רנה שנרצחה בפיגוע במעין סמוך לדולב, אמרה היום (ראשון) כי "חשוב לנו שכל מה שקרה יהיה עם מסר, שנצא מפה ונתקדם הלאה". לדבריה, "כל אחד צריך להמשיך מפה לצמיחה אישית, לאומית ורוחנית. כל דבר שהיה ימשיך, עם ישראל מתחזק ועם זה צריך לצאת. אנחנו מחוזקים מאוד ומבקשים שזה לא יישאר קטן, אלא ימשיך הלאה".

על בתה בת ה-17 סיפרה כי "רנה לא התלוננה, היא הייתה מקבלת. בין תיכוניסטים והורים לא תמיד יש תמימות דעים והיא בכבוד ובענווה. מותר להעיר הערות אבל בכבוד ובענווה. כיבוד ההורים שהיה אצל רנה יכול עכשיו להמשיך לעוד אנשים".

בתוך כך, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים חל שיפור במצבם של האב איתן והבן דביר. השניים צפויים לעבור מהמחלקה לטיפול נמרץ למחלקת האשפוז.

שירה שנרב. צילום מסך
"מבקשים שהמסרים ימשיכו הלאה". שירה שנרב, היום/צילום מסך

במקביל, האב איתן נפגש עם שלמה פרל, חובש מד"א שטיפל בבני המשפחה לאחר פציעתם וגם היה המדריך של הבן דביר בקורס החובשים. "תודה מכמה בחינות על הטיפול המסור", אמר. "חשבתי על צירוף המקרים המטורף שדיברנו עליו וגם רנה שאלה על שלמה במהלך הטיול, והנה בום ראשון שנוחת לנו שהוא המדריך של דביר בקורס חובשים".

"בשנייה הראשונה כשראיתי את רנה עצמתי את העיניים וספרתי עד שלוש וחשבתי שזה לא הם", סיפר פרל. "תפעלתי את זה והתחלתי בשיא המהירות להוציא אותם מהזירה. כשהגעתי הביתה היה קושי".

עוד בוואלה!

דיווח בלבנון: שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפות ישראל בסוריה

לכתבה המלאה
רינה שנרב שרצחה בפיגוע בעין דני ליד דולב. באדיבות המצולמים
"מקבלת בכבוד ובענווה". רנה שנרב/באדיבות המצולמים

איתן ובנו דביר נפגשו אתמול לראשונה בבית החולים, מאז פיצוץ מטען החבלה במעין דני שאירע בבוקר יום שישי. האב סיפר על המפגש המרגש: "בכינו שנינו אחרי שעות שלא ידעתי מה איתו, ממש פחדתי. חיכיתי לזה כל השבת. הוא איתנו לחלוטין, זוכר הכול". ממיטתו בבית החולים שחזר האב את רגעי הפיגוע. "כל פעם חוזר הפלשבק הזה, אבל אני מבין שצריכים להמשיך הלאה", תיאר. "יש אישה וילדים שצריך לחזק. אין פריבילגיה לשקוע בייאוש".

אחותה של רנה, תמר לבנוני אמרה אמש כי במשפחה מתקשים לעכל את הבשורה על מותו. עם זאת, הוסיפה כי "אנחנו מבינים לאט לאט את הנס שקרה לנו שאבא ודביר איתנו פה ומדברים איתנו". על האחות סיפרה כי "היא הייתה ילדה שמחה שחיפשה לעשות טוב, לחזק את עם ישראל, תמיד ביררה את הדרך ושאלה שאלות. היא הסתפקה בדברים הקטנים. אנחנו צריכים להמשיך את הדרך שלה ולמלא את החלל שהיא השאירה".

המצוד אחר המחבלים נמשך

בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במצוד נרחב אחרי חוליית המחבלים שהטמינה את המטען במעין הסמוך להתנחלות דולב. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי הכוחות עצרו שלושה פלסטינים, שניים מהכפר עין עריכ ואחד נוסף מהכפר עין קיניא.

החשודים נעצרו בסוף השבוע במהלך פשיטה על כמה בתים שבמהלכה גם הוחרמו מצלמות אבטחה במקום. לא נמסר אם יש לעצורים קשר לביצוע הפיגוע. בפעילות משתתף גם שב"כ, ובצבא חוששים שאותו תא טרור ינסה להוציא לפועל פיגועים נוספים. צה"ל ושב"כ הקימו צוותי משימה ייעודיים במסגרת המצוד אחר תשתית הטרור של הפיגוע במעין, ומאז הפיגוע ביצע צה"ל סריקות בכפרים שעוטפים את צפון ומערב רמאללה.

(עדכון ראשון: 13:02)

איתן שנרב שנפצע ביום שישי בפיגוע במעיין ליד דולב. אתר רשמי
איתן שנרב, שנפצע בפיגוע במעיין ליד דולב/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully