וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליח הקטארי לרצועת עזה: ישראל וחמאס לא מעוניינים בעימות

25.8.2019 / 7:57

למרות המתיחות בגבול הרצועה, מוחמד אל-עמאדי טוען כי "שני הצדדים מחויבים להשגת ההסדרה". השליח הקטארי, שעומד במרכז המאמצים להשגת רגיעה, הגיע לעזה ברקע שורת ניסיונות החדירה ושיגורי הרקטות בימים האחרונים

צילום: דובר צה"ל

בישראל ובחמאס לא מעוניינים בעימות בשלב זה, כך אמר אמש (שבת) השליח הקטארי לרצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי. השליח הקטארי, שעומד במרכז המאמצים להשגת רגיעה בין הצדדים, הבהיר כי למרות המתיחות באזור, "שני הצדדים מחויבים להשגת ההסדרה ואין להם אינטרס למלחמה".

ברקע דבריו של אל-עמאדי, בסוף השבוע האחרון נרשמו עימותים נוספים בין כוחות צה"ל ליותר מ-5,000 מפגינים פלסטינים בגבול רצועת עזה. בנוסף לכך, נרשמו גם שורת ניסיונות חדירה ושיגורי רקטות לשטח ישראל בימים האחרונים.

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, במהלך העימותים נפצעו יותר מ-120 מפגינים, בהם 50 מירי חי. כמו כן, כוחות צה"ל זיהו ארבעה חשודים, ככל הנראה ילדים, שחצו את גדר המערכת בצפון רצועת עזה, וחזרו מיד על עקבותיהם.

השליח הקטארי לעזה מוחמד אל-עמאדי, 24 באוגוסט 2019. רויטרס
השליח הקטארי לרצועה בסוף השבוע/רויטרס

העימותים בגבול הרצועה נרשמו במקביל לאיומים של חמאס ויתר הארגונים להסלים את המצב, לאור העיכוב ביישום הסכם ההסדרה. ביום שישי האחרון נכנס השליח הקטארי לרצועת עזה, ולפי תמונות שפורסמו בתקשורת הפלסטינית נפגש עם ראשי הארגון.

לילה קודם לכן, ירה כוח צה"ל לעבר מחבל פלסטיני שהתקרב לעבר גדר הגבול. תצפיות של צה"ל זיהו את המחבל צועד לעבר הגדר בצפון הרצועה, ולאחר מכן אף השליך רימונים לעבר הלוחמים. מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים, שנערכו בנקודה בעקבות הזיהוי, הסתערו לעבר המחבל ופגעו בו.

לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי המחבל נפצע, אך לא מסרו פרטים על מצבו. עוד דווח כי נמנע מעבר האמבולנס של הסהר האדום, אך בהמשך הותרה כניסתו על מנת לפנות את המחבל הפצוע. זמן קצר לאחר התקרית פתחו כוחות צה"ל בסריקות באזור על מנת לשלול הימצאותם של חשודים נוספים. במקביל בודקים בצה"ל אם החשוד אכן תכנן לחדור לשטח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully