וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין כוחות צה"ל למפגינים ברצועת עזה; יותר מ-120 נפצעו

23.8.2019 / 19:51

אחרי שורת ניסיונות החדירה ושיגורי הרקטות, לצד אזהרות חמאס, הפגינו כמה אלפי פלסטינים בסמוך לגבול הרצועה. לפי צה"ל, הם השליכו אבנים ומטעני חבלה. לפי משרד הבריאות בעזה, 122 נפצעו, 50 מהם מירי חי. במקביל, השליח הקטארי נכנס לרצועה

צילום: קובי ריכטר/TPS

כוחות צה"ל התעמתו היום (שישי) עם יותר מ-5,000 מפגינים פלסטינים בגבול רצועת עזה, אחרי שורת ניסיונות חדירה בימים האחרונים ושיגורי רקטות לתוך שטח ישראל. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, נפצעו יותר מ-120 איש, בהם 50 מירי חי. כמו כן, כוחות צה"ל זיהו ארבעה חשודים, ככל הנראה ילדים, שחצו את גדר המערכת בצפון רצועת עזה, וחזרו מיד על עקבותיהם.

העימותים נרשמו במקביל לאיומים של חמאס ויתר הארגונים להסלים את המצב לאור העיכוב ביישום הסכם ההסדרה. בהמשך היום נכנס השגריר הקטארי לרצועת עזה, לפי תמונות שפורסמו בכלי תקשורת פלסטיניים, ונפגש עם ראשי הארגון, אסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית, ויחיא סינוואר, מנהיג הארגון בעזה.

פלסטינים בעימותים בגבול רצועת עזה. 23 באוגוסט 2019. רויטרס
העימותים על גבול עזה, היום/רויטרס

הלילה ירה כוח צה"ל לעבר מחבל פלסטיני שהתקרב לעבר גדר הגבול ברצועת עזה. תצפיות של צה"ל זיהו כי המחבל צועד לעבר הגדר בצפון הרצועה, ולאחר מכן האף השליך רימונים לעבר הלוחמים. מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים, שנערכו בנקודה בעקבות הזיהוי, הסתערו לעבר המחבל ופגעו בו.

לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי המחבל נפצע, אך לא מסרו פרטים על מצבו. עוד דווח כי נמנע מעבר האמבולנס של הסהר האדום, אך בהמשך הותרה כניסתו על מנת לפנות את המחבל הפצוע.

זמן קצר לאחר התקרית פתחו כוחות צה"ל בסריקות באזור על מנת לשלול הימצאותם של חשודים נוספים. במקביל בודקים בצה"ל אם החשוד אכן תכנן לחדור לשטח ישראל.

(עדכון ראשון: 15:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully