וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דווקא מאוד נחמדה": לוטרה נשכה מטיילים ומסלול בגליל העליון נסגר

24.8.2019 / 19:00

בימים האחרונים התקבלו ברשות הטבע והגנים דיווחים ממטיילים כי ננשכו ע"י החיה בעין דיבשה. בעקבות זאת המועצה האזורית גליל עליון הורתה על סגירת המסלול וקראה לגשת להתחסן נגד כלבת. הלוטרה, טורף ממחלקת היונקים וממשפחת הסמוריים, מוגדרת כמין בסכנת הכחדה חמורה

לוטרה בנחל בצפון. עידו מהל, אתר רשמי
המטיילים התבקשו להתחסן נגד כלבת. לוטרה בנחל בצפון/אתר רשמי, עידו מהל

מסלול עין דיבשה שבגליל העליון נסגר היום (שבת) למטיילים בעקבות דיווחים על מטיילים שננשכו על ידי לוטרה. פקחי רשות הטבע והגנים סרקו במקום ואיתרו גור לוטרה, שהועבר למעקב בבית החולים לחיות בר. המטיילים הורו לגשת להתחסן נגד כלבת בלשכת הבריאות.

רשות הטבע והגנים המליצה למועצה האזורית גליל עליון לסגור את המסלול שנמצא בשטחה עד שיתבררו פרטים נוספים. המועצה קיבלה את ההמלצה וסגרה את האזור למטיילים.

"הדיווחים על נוכחותה של הלוטרה הזו התחילו להגיע לפני מספר ימים", סיפר לוואלה! NEWS שמוליק ידוב, מנהל מרכז יונקים של החברה להגנת הטבע. "אנשים סיפרו שהתקרבו אליה והעלו פוסטים ותמונות לרשתות החברתיות ואחר כך גם על אירועים קצת פחות נעימים של תקיפות, ואז אחד או שניים של נשיכה". הוא הוסיף כי "זה לא מאפיין לוטרה ולכן החשד הוא שמדובר בכלבת, ופה צריך לומר שאפו למשרד להגנת הסביבה ולאנשי רשות הטבע והגנים כי לפי החוק היבש אפשר היה להרוג את החיה ואנשי רט"ג יצאו מגדרם כדי ללכוד אותה בחיים ולהכניס אותה להסגר ובאמת כל הכבוד להם. זה מין מאד נדיר. הלוטרה בישראל נמצאת בסכנת הכחדה חמורה ובשנים האחרונות נראה שפיזור האוכלוסייה הצטמצם עוד יותר".

אילוסטרציה. ShutterStock
דיווחים על נשיכות. לוטרה/ShutterStock

"כבשנים קודמות, סקר הלוטרות ב- 2018 עדיין מראה על הימצאות אוכלוסייה יציבה בנחלי עמק החולה, סביב הכינרת והנחלים הנשפכים לכנרת מצפון", הוסיף ידוב. "אולם בעמק בית שאן, עמק יזרעאל ונחלי מישור החוף נראה שהיא כבר לא יציבה".

עיקר האוכלוסייה של הלוטרות חיה היום באזור הכנרת, הירדן, החולה ונחלי הצפון. "זהו טורף לילי, ביישן שלרוב קשה מאוד לצפות בו ועיקר העבודה שלנו מתרכזת באיתור סימני פעילות שלו כגללים", ציין מנהל מרכז היונקים. "אני ראיתי פרט בודד בדרום רמת הגולן לפני מספר שנים ובעיקר אני רואה את הגללים שלהם, ולכן מדובר בהתנהגות מאוד מוזרה ומחשידה לכלבת. טוב עשו ברשות הטבע והגנים שהגיבו מהר והצליחו ללכוד את הלוטרה בחיים להסגר וכך איזנו בין החובה לשמור על בריאות הציבור לבין הרצון לשמור על המין הזה מפני הכחדה. חשוב לזכור שכל יונק, מעכבר ועד פיל, עשוי לחלות ולהדביק במחלת הכלבת שהיא מחלה חשוכת מרפא מרגע שהיא מתפרצת".

עוד בוואלה!

הלילה הדרמטי של חיל האוויר בחאן יונס: "לא חושבים על האיומים"

לכתבה המלאה
לוטרה בנחל בצפון. עידו מהל, אתר רשמי
לוטרה בנחל בצפון/אתר רשמי, עידו מהל

הלוטרה היא טורף ממחלקת היונקים וממשפחת הסמוריים, המותאמת לחיים במים. בעבר הייתה נפוצה בכל נחלי החוף בארץ, מראש הנקרה בצפון עד נחל שורק בדרום, כולל בתי גידול לחים בעמק עכו ובמישור החוף, ובאגן הירדן ממקורותיו בסמוך לחרמון ועד לשפך שלו אל ים המלח, כולל כל נחלי האיתן המתנקזים אליו. בעל החיים נחשב לנחמד וחברותי, ואפילו בחברה להגנת הטבע מכנים את הלוטרה "שובבה".

בשנים האחרונות התברר שאחד מגורמי הסיכון העיקריים ללוטרה הוא דריסה בכבישים הסמוכים למקורות מים. בישראל ובעולם היא מוגדרת כמין בסכנת הכחדה חמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully