וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחו את החוק לידיים: תושבי ברצלונה הקימו סיורים ללחימה בפשיעה

הזינוק במקרי הפריצה והגניבה בעיר, בעיקר כלפי תיירים, עורר זעקה והוביל לכך שהתושבים החליטו לפתוע בסיורים ללוחמה בפשע. איגוד המלונות הזהיר כי המוניטין של ברצלונה בסכנה. התושבים מסתובבים עם שלטים וברגע שרואים חשוד הם שורקים וצועקים עליו

שוטרים בודקים חנות בברצלונה. 24 באוגוסט 2019. AP
שוטרים בודקים חנות שנפרצה בברצלונה/AP

הזינוק באחוזי הפריצות והגניבות בעיר ברצלונה בספרד, בעיקר כלפי תיירים, עורר סערה בעיר השנייה בגודלה במדינה, מה שהוביל את תושבי המקום להקים סיורים ללוחמה בפשע משל עצמם. הקונסוליה האמריקנית בברצלונה הזהירה אתמול את אזרחיה מפני "עלייה בפשע האלים בעיר" והפצירה בהם שלא "להציג סימני עושר כמו תכשיטים יקרים או שעונים".

ההתראה הגיעה ימים ספורים לאחר ששגריר אפגניסטן בספרד נפצע באורח קל, בזמן שניסו לגנוב את שעונו במרכז העיר. כמו כן, אישה צרפתייה בת 91 אושפזה בבית החולים לאחר שגנבים חטפו את השרשרת שלה מצווארה וגרמו לה ליפול. בברצלונה, שנחשבת לנקודה חמה לתיירים באירופאה, נרשמו שמונה מקרי רצח מאז חודש יולי, מספר גבוה באופן יוצא דופן עבורם.

כמה מקומיים ארגנו סיורים אזרחיים למאבק בפשע. הם נושאים שלטים בשפות שונות בזמן שהם מסיירים בעיר ובתחנות המטרו, ומתריעים על כיסים. כאשר הם מגלים חשוד, הם שורקים וצועקים "עזוב את הכיס" עד שהאדם נעלם.

רחוב רמבלס בברצלונה. 24 באוגוסט 2019. AP
הגניבות מכוונת בעיקר לתיירים. רחוב רמבלס המתוייר/AP

אליאנה גררו, חבר אחד מהסיורים, אמר כי "אתה רואה כל כך הרבה חוסר ביטחון, כל כך הרבה חרדה, שאתה אומר: 'או שאנחנו עושים משהו כדי להציל את ברצלונה, או שהיא תהפוך לעיר דרום אמריקנית'". גררו, סוכן נדל"ן שניסה ללא הצלחה להפוך לקצין במשטרה, אמר כי "זה לא קרה לפני כן. היו מקרי שוד, אבל לא האלימות שיש לנו היום".

איגוד המלונות בעיר הזהיר כי המוניטין של ברצלונה "נפגע קשות". אלברט באטל, סגן ראש העיר של ברצלונה הממונה על הביטחון, הודה כי היה "משבר ביטחוני" אך קרא ל"ניתוח רגוע ואחראי" של הבעיה.

בעיר המונה 1.6 מיליון תושבים, זינקה כמות הגניבות ב-28% בין 2016 ל- 2018, לפי נתוני המשטרה. המגמה נמשכה בשנת 2019 עם עלייה של 31% במקרי שוד אלימים, במהלך המחצית הראשונה של השנה. אך המספר הכולל של פשעים אלימים, מקרי רצח ופגיעות גוף, ירד בתקופה זו ושיעור הרצח בברצלונה נמוך יותר מאשר בערים אחרות באירופה כמו לונדון, ברלין ובריסל.

עוד בוואלה!

"חיכיתי לזה כל השבת": איתן ובנו דביר נפגשו לראשונה מאז הפיגוע

לכתבה המלאה
ראש עיריית ברצלונה עדה קולאו. 24 באוגוסט 2019. AP
רבים מאשימים אותה. ראש עיריית ברצלונה עדה קולאו/AP

"ברצלונה ממשיכה להיות עיר בטוחה מאוד", אמרה סוניה אנדולז, מומחית למדיניות ביטחון, והוסיפה את עליית הפשיעה "לא הספיקה כדי להצדיק את האזעקה המופעלת". אנדולז אמרה כי בחלק מהאשמה היא שבאשמה לגידול בתיירות שהתקיימה בעיר מאז אירחה את אולימפיאדת הקיץ 1992. "התיירות תמיד שואבת כיסים", אמרה.

על פי נתוני העירייה, מספר התיירים ששהו במלון בברצלונה זינק מ-1.7 מיליון בשנת 1990 ל-8.8 מיליון בשנת 2017. כמעט 60% מכל הפריצות והגניבות מרוכזים בשתי השכונות המתויירות: העיר העתיקה, המחוז המאוכלס בצפיפות שבלב העיר, ובאישמפלה, מחוז מרופד בעץ ובו רוב האנדרטאות המפורסמות של ברצלונה כגון כמו בזיליקת סגרדה פמיליה.

גוסטבו אקוויה, שבבעלותו חנות אמפנדס ארגנטינאית בסיוט וולה שנשדדה שלוש פעמים בלילה אחד לאחרונה, מתלונן על כך שהשכונה "נותרה בידי האל". "יש יותר ויותר בעיות, גניבות רבות, דקירות", הוסיף. רבים מאשימים את ראש עיריית של ברצלונה עדה קולאו, מאשימים אותה ביד קלה מידי על הפשע מאז עלייתה לשלטון בשנת 2015.

העירייה חיזקה לאחרונה את תקציבה ללחימה בפשע והממשלה האזורית הציבה לעיר קצינים נוספים, כולל יחידות נגד מהומות. אך לטענת המשטרה רק אחד מכל עשרה אנשים שנעצרו בגין שוד אלים בשנת 2018 וב -2019 נכנסו לכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully