וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקנים: ישראל תקפה מטרות איראניות בעיראק

הניו יורק טיימס פרסם כי ישראל היא האחראית לתקיפת מחסני נשק של מיליציות שיעיות הנתמכות ע"י איראן. על רקע זה, אמר גורם אמריקני כי ישראל דוחפת את הגבולות עם התקיפות בעיראק, וכי ההפצצות האוויריות עלולות להוציא את צבא ארצות הברית מעיראק

ללא קרדיט

שני גורמים בכירים בממשל האמריקני אמרו היום (שישי) כי ישראל תקפה בימים האחרונים בעיראק מחסני נשק של מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן - כך פורסם ב"ניו יורק טיימס". בתגובה לתקיפות ביום חמישי, היועץ לביטחון לאומי של עיראק פאליח אל-פאידח אמר שעיראק רוצה להימנע מלהתערב במאבק בין איראן ומדינות אחרות, כדי לא "להיגרר למלחמה". לדברי הגורמים, מחסני הנשק שימשו את איראן להעביר נשק לסוריה.

לדברי העיתון, ההתקפה, שנחשבת להפצצה הישראלית הראשונה בעיראק מזה 40 שנה, מייצגת הרחבה של המערכת הצבאית שביצעה ישראל נגד יעדים איראניים בסוריה. על רקע זה, גורם אמריקני נוסף אמר כי ישראל דוחפת את הגבולות עם התקיפות בעיראק, וכי ההפצצות האוויריות עלולות להוציא את צבא ארצות הברית מעיראק.

עשן מיתמר אחרי פיצוץ מחסן נשק, בגדאד, עיראק, 12 באוגוסט 2019. AP
עשן מיתמר אחרי פיצוץ מחסן נשק בבגדאד, עיראק. אוגוסט/AP

בהצהרה שפורסמה ביום רביעי, האשים ג'מאל ג'עפר אל-איבראהים, סגן ראש המיליציות העירקיות, "מטוסים אמריקאים וישראלים" בביצוע "התקפות חוזרות ונשנות" על המטה המקומי של הקבוצות בעיראק.

צה"ל סירב להתייחס לתקיפות, אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ביום שני במלך ביקורו בקייב כי "לאיראן אין חסינות בשום מקום".

"מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם ונבנה בסיסים לירי טילים ולהפצת תאי טרור נגדכם' - מבחינתי, אין לה חסינות", אמר נתניהו לעיתונאים. "אנו נפעל - וכעת אנו פועלים - נגדם, בכל מקום שנדרש". לאורך השנים, ביצעה ישראל מאות תקיפות אוויריות נגד נכסים איראניים בסוריה, זאת במהלך מלחמת האזרחים שמתנהלת במדינה כבר קרוב לעשור.

דוח מודיעין המראה את תוצאת הפיצוץ בבסיס הצבאי בדרום בגדד ב-12 באוגוסט. חברת ISI, אתר רשמי
דוח מודיעין המראה את תוצאת הפיצוץ בבסיס הצבאי בדרום בגדאד, עיראק. שבוע שעבר/אתר רשמי, חברת ISI

בחודש שעבר דווח בעיתון א-שארק אל אווסט הלונדוני כי תקיפת בסיס של המיליציות השיעיות מצפון לבגדאד באמצע החודש בוצעה על ידי מטוס F-35 של חיל האוויר הישראלי, והשמידה מטען של טילים מונכים לטווח של 200 ק"מ. בנוסף, בעיתון רמזו למעורבות ישראלית בתקיפה אווירית מסתורית שנייה שהתרחשה באותו החודש, ב-29 ביולי, בבסיס "אשרף" שמצפון לבגדאד. בשלושת החודשים האחרונים, התרחשו כארבע תקיפות על מחסני נשק בעיראק. שלושה מהם היו שייכים לכוחות המיליציות העירקיות במחוז צלאח-א דין או בסמוך אליו. הרביעי היה בסיס בבגדאד השייך למשטרה הפדרלית ולמיליציות, שנחשבות חלק מכוחות הביטחון העיראקי.

בסיס חיל האוויר אל - בכר הנמצא צפונית לעיראק לאחר התקיפה 20 באוגוסט 2019. אתר רשמי
בסיס חיל האוויר המותקף אל-בכר, הנמצא צפונית לעיראק. ה-19 לאוגוסט/אתר רשמי
פגיעה בגשר היבשתי האיראני - דוח מודיעין לגבי תוצאות התקיפה מה-20 באוגוסט. (ImageSat International (ISI, אתר רשמי
פגיעה בגשר היבשתי האיראני בעיראק, מתוך דוח מודיעין לגבי תוצאות התקיפה ב-19 לאוגוסט/אתר רשמי, (ImageSat International (ISI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully