וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליציות השיעיות בעיראק: ארה"ב אחראית לתקיפות ישראל

21.8.2019 / 17:31

סגן מפקד כוחות הגיוס העממי אמר כי בידיו מידע על כך שוושינגטון אפשרה למל"טים של ישראל להיכנס לשטח המדינה דרך אזרבייג'ן. "אויבי עיראק מתכננים מתקפות נוספות"

ללא קרדיט

סגן מפקד המיליציות השיעיות בעיראק האשים היום (רביעי) את ארצות הברית באחריות לתקיפות האחרונות במדינה, ואמר כי היא אפשרה לישראל להעביר כלי טיס למדינה. זאת אחרי שורת תקיפות מסתוריות נגד מחסני נשק של המיליציות בחודש האחרון, שיוחסו לפי פרסומים זרים לישראל. חלק מהמיליציות, רובן שיעיות, נתמכות בידי איראן.

"אויבי עיראק מתכננים היום מתקפות נוספות", אמר אבו מהדי אל-מהנדס. בהודעה שפורסמה באתר כוחות הגיוס, ששמן בערבית הוא אל-חשד א-שעבי, נכתב כי הן יגנו על עצמן מפני כל תקיפה נוספת, תוך שימוש ב"כלי נשק מתקדמים", מבלי לפרט.

לדבריו, המטוסים האמריקניים סקרו לאחרונה את המטות של המיליציות במקום לעקוב אחר ארגון המדינה האסלאמית (דאעש). "הפגיעה המטות שלנו מראה את שליטת הצבא האמריקני במרחב האווירי שלנו". אל-מוהנדס, המקורב לטהראן, הוסיף: "הודענו לצבא כי נחשיב כל מטוס זר שיטוס מעל המטות שלנו ללא ידיעת הממשלה כמטוס עוין וכך נתייחס אליו".

המיליציות, שלהן יש גם ייצוג פוליטי, הוקמו ב-2014 בעקבות קריסת צבא עיראק מול דאעש הסוני, אך הן נותרו פעילות גם אחרי הניצחון עליו. לאחרונה הטילה ארצות הברית סנקציות על כמה גורמים בכירים בשורותיהן.

בסיס חיל האוויר אל - בכר הנמצא צפונית לעיראק לאחר התקיפה 20 באוגוסט 2019. אתר רשמי
עשן מיתמר ממחסן הנשק שהתפוצץ אתמול/אתר רשמי

דבריו של סגן מפקד המליציות השיעיות מגיעים אחרי הפיצוץ שאירע אתמול במחסן תחמושת של אחת המיליציות השיעיות במחוז סלאח א-דין, סמוך לבסיס בלד מצפון לבירה בגדאד, שבו מוצבים גם כוחות אמריקניים. חלק מהדיווחים ייחסו את הפיצוץ לתקיפה אווירית, שאף הביאה להרוגים ופצועים בשורות המיליציה, ובחלקם נטען כי הותקפו אמצעי לחימה שהועברו מאיראן. הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית לא הגיבה לדיווחים, אך היא הכחישה מעורבות אחרי תקריות קודמות.

בתחילת השבוע התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיווחים על התקיפות בעיראק. במהלך תדרוך לעיתונאים בביקורו באוקראינה אמר נתניהו כי "לאיראן אין חסינות בשום מקום. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם, אנחנו נפעל נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה". כשנשאל האם גם בעיראק, הוא הגיב: "לא הגבלתי את עצמי".

לאחרונה דווח בא-שרק אל-אווסט כי ישראל הרחיבה את מעגל התקיפות שלה נגד מטרות איראניות גם אל עיראק. לדבריהם, תקיפת הבסיס של המיליציות השיעיות מצפון לבגדאד באמצע חודש יולי בוצעה על ידי מטוס F-35 של חיל האוויר. נוסף על כך, בעיתון רמזו למעורבות ישראלית בתקיפה אווירית מסתורית שנייה שהתרחשה בסוף חודש יולי, בבסיס "אשרף" שמצפון לבגדאד.

עוד בוואלה!

מכלית נפט איראנית התפרקה בים האדום

לכתבה המלאה
עיראקים שיעים, חברי הכוח הגיוס העממי, מציינים את יום אל-קודס בבגדאד, 23 ביוני 2017. רויטרס
הוקמו כדי להיאבק בדאעש. מצעד של המיליציות בבגדאד, 2017/רויטרס

מוקדם יותר היום אמר חבר ועדת הביטחון וההגנה בפרלמנט כרים עליווי כי התקיפות האחרונות בוצעו על ידי מטוסים ישראליים. "המטוסים הישראליים פגעו במטרות רבות", אמר לרשת אל-מיאדין הלבנונית המזוהה עם הציר השיעי. "ישראל מנסה להחליש את אל-חשד א-שעבי באמצעות התקיפות ואפילו להרוג את בכיריו. למטוסים העיראקיים אין יכולת לגלות מטרות עוינות באוויר. המרחב האווירי האמריקני נשלט בידי המטוסים האמריקניים ושום מטוס לא יכול לנוע ללא מידע אמריקני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully