וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח סעודי: התקיפות של ישראל בעיראק הן בהסכמת ארה"ב ורוסיה

יפעת רוזנברג

21.8.2019 / 8:24

גורמים דיפלומטיים אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי התקיפות המיוחסות לישראל הן בהסכמת שתי המעצמות, מתוך ערבות לביטחונה ועל בסיס הנחה כי לא תצהיר באופן רשמי על פעולותיה באזור. זאת אחרי התקיפה האווירית של מחסן נשק מצפון לבגדאד

ללא קרדיט

ישראל תקפה כמה פעמים בשבועות האחרונים מחסני נשק וטילים איראנים בעיראק וזאת בהתאם להסכמה אמריקנית-רוסית להבטיח את ביטחונה של ישראל - כך מסרו מקורות דיפלומטים זרים לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. לדברי אותם מקורות, ההבנה בנושא מתבססת על הנחה כוללת לפיה ישראל לא תכריז באופן רשמי על תקיפותיה בסוריה ועיראק ועל פעולותיה באזור.

הפרסום בעיתון בא לאחר שאתמול דווח על פיצוץ במחסן נשק מצפון לבגדאד, אחרי שתי תקיפות נוספות שיוחסו לישראל בחודש שעבר. ברקע זה, אמר היום כרים עליווי, חבר בוועדת הביטחון וההגנה של עיראק, אמר היום כי התקיפות האחרונות בוצעו בידי כלי טיס ישראליים.

הפיצוץ אירע אתמול במחסן תחמושת של אחת המיליציות השיעיות במחוז סלאח א-דין, סמוך לבסיס בלד מצפון לבירה בגדאד, שבו מוצבים גם כוחות אמריקניים. גורם צבאי עיראקי וגורם בשורות המיליציות אמרו לרויטרס כי מחסן נשק ספציפי הופצץ מהאוויר. ברשת אל-ערביה דווח כי הייתה זו תקיפה אווירית, וכי יש הרוגים ופצועים בשורות המיליציה. עוד דווח שם כי הותקפו אמצעי לחימה שהועברו מאיראן.

בסיס חיל האוויר אל - בכר הנמצא צפונית לעיראק לאחר התקיפה 20 באוגוסט 2019. אתר רשמי
עשן מיתמר ממחסן הנשק אחרי התקיפה אתמול/אתר רשמי

מהתיעודים מהמקום נראה שהאש בערה גם לתוך שעות החשיכה. משרד הפנים בעיראק שלח תגבורות של צוותי הגנה אזרחית לאזור בלד. הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית טרם הגיבה לדיווחים, אך היא הכחישה מעורבות אחרי תקריות קודמות.

הדיווחים הגיעו אחרי התייחסותו הראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיווחים על התקיפות המיוחסות לישראל בעיראק. במהלך תדרוך לעיתונאים בביקורו באוקראינה אמר נתניהו כי "לאיראן אין חסינות בשום מקום. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם, אנחנו נפעל נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה". כשנשאל האם גם בעיראק, הוא הגיב: "לא הגבלתי את עצמי".

לאחרונה דווח בא-שרק אל-אווסט כי ישראל הרחיבה את מעגל התקיפות שלה נגד מטרות איראניות גם אל עיראק. לדבריהם, תקיפת הבסיס של המיליציות השיעיות מצפון לבגדאד באמצע חודש יולי בוצעה על ידי מטוס F-35 של חיל האוויר. נוסף על כך, בעיתון רמזו למעורבות ישראלית בתקיפה אווירית מסתורית שנייה שהתרחשה בסוף חודש יולי, בבסיס "אשרף" שמצפון לבגדאד.

לפי הגורמים, הותקפו משגרי טילים בליסטיים שהועברו זמן קצר קודם לכן מאיראן לעיראק, וכן נפגעו גם יועצים איראניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully