וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: ניתן לקיים אירועים בהפרדה מגדרית, בתנאים מסוימים

22.8.2019 / 19:26

מנדלבליט פרסם שורה של הנחיות ותנאים לקיום האירועים, זאת בעקבות סערת המופע בהפרדה בעפולה. "ייתכנו הקשרים מיוחדים בהם תתאפשר הפרדה מגדרית, לתכליות ציבוריות מסוימות ובלבד שההפרדה מקיימת את אמות המידה החוקתיות", טען היועמ"ש

לאחר הסערה: הופעת המחלוקת מתקיימת בעפולה בהפרדה מגדרית/צילום: שלומי גבאי

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פרסם הערב (חמישי) קווים מנחים לפיהם בתנאים מסוימים ניתן לקיים אירועים בהפרדה בין גברים לנשים. הקווים המנחים הם תוצאה של דיון שנערך בראשות מנדלבליט בתחילת השבוע, בו השתתפו גם נציגים ממחלקת ייעוץ וחקיקה, מחלקת הבג"צים והמשנים ליועמ"ש רז נזרי ודינה זילבר.

על פי הקווים המנחים שפרסם מנדלבליט, הכלל הוא כי רשויות ציבוריות לא ינקטו צעדים כדי לכפות הפרדה מגדרית, וזאת מתוך הכרה בשוויון כזכות חוקתית הנגזרת מחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. "עם זאת", הוסיף היועמ"ש, "ייתכנו הקשרים מיוחדים בהם תתאפשר הפרדה מגדרית, לתכליות ציבוריות מסוימות ובלבד שההפרדה מקיימת את אמות המידה החוקתיות".

בהקשר של קיום אירועי תרבות, ההנחיה היא כי אם רשות מקומית תרצה לקיים אירוע בהפרדה, עליה להעדיף הפרדה וולנטרית - כזו שנעשית ביזומת הקהל וללא הכוונה מצד הרשות - על פני הפרדה מתוכננת. עם זאת, ייתכנו גם אירועים בהפרדה מתוכננת, אם הרשות המקומית סבורה שיש הצדקה לכך בהתאם לאופיו של האירוע, ואם השתכנעה שקיום האירוע ללא הפרדה ימנע מחלק משמעותי מן הציבור שהוא קהל היעד של האירוע לקחת בו חלק.

הפארק הלאומי בעפולה במהלך הופעתו של הזמר מוטי שטיינמץ 14 באוגוסט 2019. שלומי גבאי
האירוע בעפולה שעורר את הסערה/שלומי גבאי

בנוסף, לפני החלטה על קיום אירוע בהפרדה, על הרשות לבחון שיקולים נוספי כגון עד כמה האירוע הוא אכן לקהל שמעוניין בהפרדה, והאם ישנה השפעה על ציבור שאינו מעוניין בהפרדה. בנוסף נדרש כי ההפרדה תיעשה תוך מתן תנאים שווים לגברים ולנשים.

"נוכח המורכבות והרגישות של הסוגיות המתעוררות בהקשר זה", נכתב עוד, "החלטה על קיום אירוע בהפרדה נכון שתתקבל על ידי דרג מקצועי בכיר בעירייה, וזאת לאחר שהיועץ המשפטי לעירייה יחווה דעתו באשר לשיקולים המפורטים לעיל". בכל מקרה, כך על פי היועמ"ש, אין לכפות הפרדה באמצעות הפעלת כוח פיזי, או אכיפה של דרישות לבוש או צניעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully