וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני בכיר על תכנית טראמפ: יש דברים שישראל לא תוכל לקבל

ברקע הצפי לפרסום תכנית השלום של הממשל האמריקני אחרי הבחירות, אמר גורם מדיני בכיר בפמליית ראש הממשלה לקייב כי הוא יוכל להתנגד ל"לכל דבר שהוא לא האינטרס החיוני של מדינת ישראל". לדבריו, ישראל הוכיחה זאת "לכל הנשיאים - גם לטראמפ"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

עסקת המאה - עדכונים אחרונים:

  • גורם בפמליית רה"מ: נתנגד לכל מה שנגד האינטרס החיוני של ישראל
  • הגורם המדיני: לא נקבל עקירה של אדם אחד או מימוש זכות השיבה
  • טראמפ: התכנית תפורסם לאחר הבחירות בישראל

גורם מדיני בכיר בפמליית ראש הממשלה לקייב נשאל הערב (שלישי) בתדרוך לעיתונאים האם ישראל תוכל להתנגד לחלקים בעסקת המאה של ממשל טראמפ, והגיב: "אני יכול להגיד נגד כל דבר שהוא לא האינטרס החיוני של מדינת ישראל". לדבריו, ישראל הוכיחה והבהירה "לכל הנשיאים, גם לממשל טראמפ, שיש דברים שישראל לא תוכל לקבל - עקירה של אדם אחד, מימוש של מה שקרוי זכות השיבה, כניסת פליטים למדינת ישראל ומתעקשים על ירושלים מאוחדת ושליטה מוחלטת מערבית לירדן".

לפי הגורם, "בסבירות גבוהה מאוד, התוכנית האמריקנית תגיע בתוך שבועות או חודשים, זה כמעט ודאי. יהיה תמיד מרחב של התדיינות, דברים לא סופיים ויש שיקולים מגוונים שיעלו בהרבה מקרים. השאלה שצריכה להישאל כעת היא מי ינהל את המשא ומתן והמגעים מול הנשיא טראמפ. יאיר לפיד? בני גנץ?".

ג'ארד קונשר מחייך בזמן פגישת נשיא ארה"ב טראמפ וראש הממשלה נתניהו בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
"התוכנית תגיע בתוך שבועות או חודשים". נתניהו, קושנר וטראמפ/רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בשיחה עם עיתונאים להסכם העודפים של ישראל ביתנו וכחול לבן ואמר כי זו החלטה של אביגדור ליברמן אך הבהיר כי "היא מבהירה לצערי את מה שאנחנו יודעים הרבה זמן, ליברמן החליט באופן סופי להעביר את כל הקולות שיקבל ללפיד וגנץ. כל אחד יודע כעת, אם אתה רוצה את גנץ ולפיד ברוטציה בראשות הממשלה, תצביע ליברמן".

נתניהו נשאל האם בגלל ההסכם הוא פוסל את ליברמן והגיב: "אני לא פוסל אף אחד". נתניהו אף דיבר על החשש מכך שלא ישיג 61 מנדטים להרכיב ממשלת ימין, "אני פועל כאילו אפסיד ויוצא מתוך הנחה שאם אנשים ישאלו עצמם מה יקרה אם נפסיד - אז לא נפסיד".

נתניהו נשאל על הפרסומים סביב יו"ר ימינה איילת שקד, שלפיהם שליחיה הציעו לו כי היא תשפיע על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לטובתו, ואמר: "אני לא זקוק לאף אחד להבהיר את העמדה שהטענות האבסורדיות משוללות כל יסוד". ראש הממשלה סירב להגיב אם קיבל או לא קיבל הצעה כזו משקד.

עוד בוואלה!

דיווח בעיראק: בסיס של המיליציות השיעיות מצפון לבגדאד הותקף מהאוויר

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
תוקף את ליברמן. נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס אתמול לתכנית, שמועד פרסומה נדחה כמה פעמים, ואמר כי היא תיחשף לאחר הבחירות שייערכו בישראל ב-17 בספטמבר. בדברים שאמר לעיתונאים לפני עלייתו למטוס בדרכו לניו ג'רזי, הוסיף טראמפ כי חלקים מהתכנית עשויים להתפרסם עוד לפני הבחירות.

אחרי ועידת בחריין שנערכה בחודש יוני, בה הוצג החלק הכלכלי של התכנית, שליחי הנשיא הנמיכו ציפיות בנוגע לפרסום החלק הפוליטי ורמזו כי היא תפורסם רק אחרי שתורכב ממשלה חדשה בישראל. ג'ראד קושנר, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ, נפגש בסוף החודש שעבר עם מלך ירדן עבדאללה בעמאן ודן עמו בתוכנית השלום. בעת ביקורו במזרח התיכון הוא נפגש גם עם נתניהו בלשכתו בירושלים ובהמשך הגיע לקהיר, שם נועד עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully