וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בעיראק: בסיס של המיליציות השיעיות מצפון לבגדאד הותקף מהאוויר

גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

20.8.2019 / 20:35

פיצוץ אירע במחסן נשק הסמוך לבסיס של אחת המיליציות השיעיות במחוז סלאח א-דין. חלק מכלי התקשורת דיווחו על הרוגים משורות גדודי חיזבאללה, אך ברשת המזוהה עם איראן נטען כי לא היו נפגעים. גורם עיראקי: התקיפה האווירית כוונה נגד מחסן תחמושת ספציפי

ללא קרדיט
  • דיווח בעיראק: פיצוץ במחסן נשק המיליציות השיעיות ליד בסיס צבאי צפונית לבגדאד
  • בכלי תקשורת שונים פורסמו דיווחים סותרים על מקור הפיצוץ ועל הנפגעים בו
  • רשת אל-ערביה: הרוגים בשורות גדודי חיזבאללה בתקיפה אוויריות
  • בכלי תקשורת המזוהה עם איראן נאמר כי לא היו הרוגים

בכלי תקשורת בעיראק דווח היום (שלישי) על פיצוץ במחסן תחמושת של המיליציות השיעיות במחוז סלאח א-דין, סמוך לבסיס בלד מצפון לבירה בגדאד, שבו מוצבים גם כוחות אמריקניים. בכלי תקשורת שונים פורסמו דיווחים סותרים על מקור הפיצוץ ועל הנפגעים בו, כשלפי רשת "סקיי ניוז" בערבית וגורם ביטחוני עיראקי הוא נגרם מפצצות מרגמה.

ברשת אל-ערביה דווח כי הייתה זו תקיפה אווירית, וכי יש הרוגים ופצועים בשורות גדודי חיזבאללה, אחת המיליציות הנתמכות בידי איראן. גורם צבאי עיראקי וגורם בשורות המיליציות הוסיף כי מחסן נשק ספציפי הופצץ מהאוויר. עם זאת, ברשת אל-מיאדין, המזוהה עם איראן ועם הציר השיעי, נאמר כי שריפה גרמה לפיצוץ, לא היו הרוגים וכי צוותי הגנה אזרחית פועלים לכיבוי האש.

מהתיעודים מהמקום נראה שהאש בערה גם לתוך שעות החשיכה. משרד הפנים בעיראק שלח תגבורות של צוותי הגנה אזרחית לאזור בלד. הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית טרם הגיבה לדיווחים, אך היא הכחישה מעורבות אחרי תקריות קודמות.

בסיס חיל האוויר אל - בכר הנמצא צפונית לעיראק לאחר התקיפה 20 באוגוסט 2019. אתר רשמי
עשן מיתמר מזירת הפיצוץ בבסיס הצבאי, היום/אתר רשמי

תיעוד השריפה באזור הפיצוץ:

הדיווחים מגיעים יום אחרי התייחסותו הראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיווחים על התקיפות המיוחסות לישראל בעיראק. במהלך תדרוך לעיתונאים בביקורו באוקראינה אמר נתניהו כי "לאיראן אין חסינות בשום מקום. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם, אנחנו נפעל נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה". כשנשאל האם גם בעיראק, הוא הגיב: "לא הגבלתי את עצמי".

לאחרונה דיווחו גורמים דיפלומטיים לעיתון א-שרק אל-אווסט הרואה אור בלונדון כי ישראל הרחיבה את מעגל התקיפות שלה נגד מטרות איראניות גם אל עיראק. לדבריהם, תקיפת הבסיס של המיליציות השיעיות מצפון לבגדאד באמצע חודש יולי בוצעה על ידי מטוס F-35 של חיל האוויר. נוסף על כך, בעיתון רמזו למעורבות ישראלית בתקיפה אווירית מסתורית שנייה שהתרחשה בסוף חודש יולי, בבסיס "אשרף" שמצפון לבגדאד.

לפי הגורמים, הותקפו משגרי טילים בליסטיים שהועברו זמן קצר קודם לכן מאיראן לעיראק, וכן נפגעו גם יועצים איראניים.

עוד בוואלה!

אחרי הפיצוץ המסתורי: עיראק מגבילה את המרחב האווירי שלה

לכתבה המלאה
בסיס חיל האוויר אל - בכר הנמצא צפונית לעיראק לאחר התקיפה 20 באוגוסט 2019. אתר רשמי
הפיצוץ בעיראק/אתר רשמי

אל אירועים אלה הצטרף פיצוץ מסתורי שאירע במחסן תחמושת של כוחות המיליציה הפרו-איראנית ליד בגדאד החודש. מחסן הנשק שבמקום השייך למיליציה הפועלת בחסות איראן, ממוקם בבסיס של משטרת עיראק מדרום לבגדד. מקור ביטחוני מסר לסוכנות רויטרס כי במקום אוחסנו ככל הנראה רקטות קטיושה לטווח קצר. גורם במשטרת עיראק טען כי הסיבה לדליקה שהביאה לפיצוץ היא רמת אחזקה ירודה וטמפרטורות גבוהות שהיו במקום.

עם זאת, לפי הערכות מכון המחקר שתיעד את ההרס, סביר כי מדובר בתקיפה אווירית שגרמה לנזק רב למטרת התקיפה.

אחרי הפיצוץ, הסכימו ארצות הברית והקואליציה בהובלתה במאבק נגד דאעש הסכימו להגבלות חדשות ורחבות יותר על הפעילות האווירית בעיראק, לפי דיווח במגזין ניוזוויק. ההוראה החדשה כוללת הגבלה של טיסות מכול סוג במרחב האווירי של עיראק. "כל כלי טייס שיבקש לטוס בשמי עיראק יתבקש לקבל את אישורו של מפקד צבא עיראק, אחרת ייחשב ככל יטיס עוין שייורט עלי ידי מערכת ההגנה האווירית", נכתב בהודעת הצבא.

(עדכון ראשון: 19:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully