וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: המכלית האיראנית לא ביקשה לעגון בשטחנו

20.8.2019 / 16:44

באתונה אמרו כי לא התקבלה פנייה של "דריה 1", ששוחררה מגיברלטר, אחרי דיווח של אתר העוקב אחרי תנועת כלי שיט. פומפאו: "ההחלטה לאפשר למכלית לצאת לדרכה מצערת"

צילום: רויטרס

יוון אמרה היום (שלישי) כי היא לא קיבלה שום בקשה מאיראן על עגינת מכלית הנפט שלה ששוחררה אחרי כחודש שבמהלכו הוחזקה על ידי גיברלטר. המכלית גרייס 1, שנקראת עכשיו דריה 1, עזבה את שטח החסות הבריטי למרות בקשה של ארצות הברית להשתלט עליה.

הלילה אמר שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו כי זה "מצער" שניתן למכלית לצאת מגיברלטר. הוא אמר בריאיון לרשת פוקס כי אם טהראן תצליח להניב רווחים מהמטען שבמכלית, למשמרות המהפכה "יהיה יותר כסף, הון ומשאבים להמשיך בקמפיין הטרור שלהם".

ארצות הברית פרשה בשנה שעברה מהסכם הגרעין עם איראן והטילה מחדש סנקציות עליה, כולל על מגזר הנפט החיוני לכלכלתה. מאז הידוק העיצומים במאי נרשמו שורת תקריות בין האויבות המרות במפרץ הפרסי, ובטהראן האשימו את וושינגטון במעורבות בהשתלטות על המכלית בתחילת החודש שעבר בידי כוחות בריטיים.

איראן, מצדה, השתלטה על מכלית נפט בריטית ימים לאחר מכן בטענה שהיא הפרה את החוק הבינלאומי. לונדון הכחישה זאת, ובעקבות זאת מוקם כוח משימה ימי בינלאומי בהובלת ארצות הברית. לפי ההערכות, טהראן תשחרר בימים הקרובים את מכלית הנפט הבריטית, "סטנה אימפרו".

מכלית הנפט "דריה 1" עם דגל איראן לחופי גיברלטר, 18 באוגוסט 2019. רויטרס
המכלית לחופי גיברלטר, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully