וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 50 שנה: מכתב בבקבוק שנשלח על ידי מלח רוסי הגיע לחופי אלסקה

טיילר איוונוף יצא לחפש עצים להסקה, ומצא את הבקבוק במקום. הוא פנה לפייסבוק כדי לקבל תרגום, וברוסיה התחקו אחרי מי ששלח אותו - הקפטן אנטולי בוטסננקו

מכתב בבקבוק שנמצא בחופי אלסקה, אוגוסט 2019. פייסבוק, אתר רשמי
המכתב שנמצא בבקבוק בחופי אלסקה/אתר רשמי, פייסבוק

תושב אלסקה שחיפש עצים להסקה גילה מכתב בבקבוק מלפני 50 שנה. טיילר איוונוף מצא את המכתב, שנכתב ברוסית, ופנה בפייסבוק לעזרה בתרגומו. התברר כי המכתב חובר על ידי מלח בספינה הרוסית "סולאק" ב-20 ביוני 1969, וכלי התקשורת ברוסיה הצליחו לאתר את המחבר, הקפטן אנטולי בוטסננקו.

איוונוף סיפר כי הוא חיפש אחרי עצים להסקה במרחק של כ-32 ק"מ מביתו בכפר שישמרף, כשמצא את הבקבוק שהיה סגור בפקק. "הייתי צריך למשוך חזק, השתמשתי בשיניים שלי כדי שזה יצליח", סיפר לעיתון מקומי. "זה היה עדיין יבש בפנים והריח כמו יין או אלכוהול ישן אחר. המכתב היה יבש".

מלח רוסי לשעבר שגילה שהמכתב בבקבוק שלו הגיע לחופי אלסקה, אוגוסט 2019. אתר רשמי
אנטולי בוטסננקו, מגלה שהמכתב ששלח בבקבוק הגיע לחופי אלסקה/אתר רשמי

לאחר בקשתו, פורסם תרגום המכתב שעדיין היה קריא. "ברכות לבביות מספינת האם של צי המזרח הרחוק של רוסיה VRXF סולאק. אני מברך את מי שמצא את הבקבוק ומבקש שתשיבו לכל הצוות בכתובת ולדיווסטוק -43 BRXF סולאק. אנחנו מאחלים לכם בריאות טובה ושנים ארוכות של חיים ושיט מהנה. 20 ביוני 1969".

לפי התקשורת הרוסית, כשבוטסננקו, היום בן 86, שמע על מציאת המכתב, הוא פרץ בבכי. "זה נראה כמו כתב היד שלי", סיפר לערוץ הממלכתי "רוסיה 1". "בטוח! צי תעשיית הדיג המזרחי". הוא פיקח על בניית הספינה ב-1966 והפליג בה עד 1970.

איוונוף כתב בפייסבוק כי "זה די מגניב שתמונה קטנה גדלה לסיפור". הוא אמר כי הוא שוקל לשלוח מכתב בבקבוק משלו יום אחד. "זה משהו שאני אולי אעשה עם ילדיי בעתיד", הוא צוטט על ידי סוכנות הידיעות אי-פי. "רק לשלוח מכתב בבקבוק ולראות לאן זה מגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully