וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגע בהמראה: 23 פצועים בנחיתת חירום של מטוס נוסעים במוסקבה

223 נוסעים היו על המטוס של חברת "אוראל איירליינס" שעשה את דרכו מבירת רוסיה לסיביר, ונפגע מיד לאחר המראתו מציפור שחדרה לאחד ממנועיו. הטייס התעשת במהירות והצליח להנחית את המטוס ללא אבדות בנפש בשדה תירס סמוך. צפו ברגעי האימה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מטוס של חברת התעופה "אורל איירליינס" ביצע הבוקר (חמישי) נחיתת חירום ליד מוסקבה, לאחר שאחד ממנועיו נפגע ככל הנראה מלהקת ציפורים. על המטוס, מסוג איירבוס A-321 היו 226 נוסעים ושבעה אנשי צוות. כתוצאה מנחיתת האונס נפצעו 23 נוסעים באורח קל.

המטוס עשה את דרכו לעבר העיר סימפרפול שבחצי האי קרים, ונפגע זמן קצר לאחר המראתו ממוסקבה. המטוס נחת בשדה תירס הממוקם כקילומטר ממסלול ההמראה, שבנמל התעופה ז'וקובסקי.

למרבה המזל, לא פרצה דליקה על סיפון המטוס, ולא היו אבידות בנפש. עם זאת, 23 נוסעים, בינהם חמישה ילדים, נפצעו פציעות קלות ופונו לטיפול רפואי בבית החולים.

התרסקות מטוס נוסעים במוסקבה, רוסיה 15 באוגוסט 2019. אתר רשמי
המטוס לאחר התרסקותו, היום/אתר רשמי

מחברת אורל איירליינס נמסר כי הצוות עקב בקפדנות אחרי פרוטוקול נחיתת החירום ופעל במקצועיות. החברה גם שיבחה את הדיילים על "הפינוי המאורגן". מנכ"ל החברה ציין כי להקת הציפורים בה התנגש המטוס הייתה בלתי רגילה. "זה די נדיר, זה קורה אולי פעם ב-50 שנה", אמר.

"המנוע הרעיש כמה פעמים, והם ניסו להפעיל אותו מחדש אבל אז התחלנו לצלול", כתב אחד הנוסעים בחשבון הטוויטר שלו, והעלה סרטון מההתרסקות. "עכשיו אני מאמין באלוהים, בוודאות", אמר.

אישה נוספת נשמעה אומרת בסרטון שצולם על ידי אחד הנוסעים כי "זהו יום ההולדת השני שלי".

בשנת 2009, טיסה 1549 בארצות הברית של מטוס איירבוס A320 פגעה בלהקת אווזים לאחר שהמריאה משדה התעופה לה-גווארדיה בניו יורק, ואיבדה את מנועיה. הקפטן, צ'סלי סולנברגר, וטייס המשנה ג'פרי סקילס לא הצליחו לנחות בשום שדה תעופה זמין, ונאלצו לבצע נחיתת חירום על נהר ההדסון ליד מנהטן, באירוע שייזכר כ"נס על ההדסון". כל אחד מ-155 הנוסעים חולצו בשלום לאחר הנחיתה.

עוד בוואלה!

עצמות צוואר שבורות: נתיחת גופתו של אפשטיין רק העלתה עוד שאלות

לכתבה המלאה
התרסקות מטוס נוסעים במוסקבה, רוסיה 15 באוגוסט 2019. רויטרס
כבאים מטפלים בהריסות המטוס שהתרסק, רוסיה/רויטרס
התרסקות מטוס נוסעים במוסקבה, רוסיה 15 באוגוסט 2019. רויטרס
הריסות המטוס שהתרסק, היום/רויטרס
התרסקות מטוס נוסעים במוסקבה, רוסיה 15 באוגוסט 2019. רויטרס
לאחר התרסקות המטוס, היום ברוסיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully