וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-40 מעלות חום: חיילים לא מורשים להדליק מזגן - בשביל לחסוך בתקציב

18.8.2019 / 16:14

מפקדים בחטיבת גולני החליטו לאסור על הפעלת מזגן בתוך הנמר, המוגדר כנגמ"ש העתיד. הלוחמים מתחו ביקורת חריפה על האיסור בימי הקיץ החמים, אך נענו כי המג"ד מעריך שיוביל לחסכון של עשרות אלפי שקלים בחודש. דובר צה"ל: "כשהנמר לא בשימוש מבצעי ההנחיה היא לא להשתמש בו"

טנקי נמר בתרגיל חטיבתי של גולני, פברואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
איסור על החיילים להשתמש במזגן מטעמי חיסכון והתייעלות/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

בשנים האחרונות התגאו קצינים בזרוע היבשה בפיתוח ה"נמר", המוגדר כנגמ"ש העתיד הכולל תנאים נוחים לשהייה ממושכת במרחב לחימה. המזגן והמים הקרים ברכב המשוריין הפכו לאהובים על הלוחמים ומרככים את האווירה במהלך פעילות מבצעית. אולם למרות הקדמה הטכנולוגית תוצרת כחול לבן, מפקדי גדוד 13 של חטיבת גולני החליטו לנקוט בגישה מחמירה ולאסור על החיילים להשתמש במזגן מטעמי חיסכון והתייעלות.

לוחמי הגדוד סיפרו כי בעת פעילות לאורך גדר המערכת בגבול רצועת עזה, החום מגיע לכמעט 40 מעלות ביום ובתוך הנגמ"ש המצב חמור עוד יותר. לאחר שהגישו בקשה מיוחדת להפעלת המזגן, נאמר לחיילים כי מדובר בהחלטה שאושרה על ידי מפקד הגדוד ונועדה לחסוך בכסף. עוד נטען כי הדלקת המזגן בנגמ"ש בעת שאינו בתנועה צורכת דלק רב, המייקר את עלות שעת הפעילות בשטח.

בתגובה מתחו הלוחמים ביקורת חריפה על ההחלטה וטענו כי בגדודים אחרים אין הנחיה דומה. יתרה מזאת, לדבריהם הפעילות המבצעית מתקיימת במרחק קצר מאוד ממוצבי צה"ל לאורך הגבול, כך שניתן לפתור את פעולת התדלוק בקלות. כמה מהם אף ביררו מול מפקדי המחלקות מדוע בפיקוד הבכיר קיבלו את ההחלטה, ונענו כי המג"ד מעריך כי תוביל לחסכון של עשרות אלפי שקלים בחודש.

כוחות גולני נשלחו לתגבר באזור רצועת עזה, אוגוסט 2019. אתר רשמי
כוחות גולני מתגברים ברצועת עזה, בשבוע שעבר/אתר רשמי

בתוך כך, לאחרונה החליט הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי לעצור את אימוני גדודי המילואים בפיקוד המרכז ובהגנת היישובים בגלל מצוקה תקציבית, וזאת כדי לחסוך בעלות של 50 מיליון שקלים. גורמים בכירים בצה"ל הבהירו כי מדובר בהחלטה נקודתית שנועדה לגשר על הפער שנוצר בעקבות ההשקעה בפעילות ומוכנות הכוחות להסלמה ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "בעת שהחיילים בפעילות מבצעית הם משתמשים בנמר ככלי לוחמה, ובזמן זה אפשר ואף רצוי להשתמש במזגן. כאשר הנמר לא נמצא בשימוש מבצעי ההנחיה היא שלא להשתמש בו לצרכים אחרים".

הלוחמים ביטלו את תגובת דובר צה"ל וטענו כי אינה נכונה. זאת מאחר והפעילות המבצעית כוללת שהייה ממושכת בשטח באופן המחייב אותם לשהות באופן סטטי בנקודות מסוימות לאורך הגבול. לדבריהם, בזמן זה אוסרים המפקדים להפעיל את המזגן באופן שפוגע בכשירות הכוח ומורל הלוחמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully