וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שלוש טבע בבריכה פרטית בצימר ברמת הגולן; מצבו קשה

17.8.2019 / 18:07

בני משפחתו של הפעוט מצאו אותו כשהוא מחוסר הכרה ביישוב חד נס וביצעו בו פעולות החייאה. לאחר שמצבו התייצב הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם, שם שב לנשום בכוחות עצמו. "המשכנו בעיסויים, עד שהבחנו שיש דופק", סיפרה חובשת הגרה בשכנות

אמבולנס מחוץ לביתו של פעוט בן שנה וחצי שמת בערד, 23 ביולי 2019. זק"א
אמבולנס מחוץ לביתו של פעוט בן שנה וחצי שמת בערד, 23 ביולי 2019/זק"א

פעוט בן שלוש נפגע היום (שבת) באורח קשה לאחר שטבע בבריכה פרטית בצימר ביישוב חד נס שבמועצה אזורית גולן. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול ראשוני לאחר שבני המשפחה החלו בפעולות החייאה בתדרוך טלפוני של מד"א ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה כשהוא מורדם ומונשם, אך כבר נושם בכוחות עצמו.

חובשת מד"א שרית בר המתגוררת בשכנות והגיעה מיד למקום סיפרה: "קיבלתי הזנקה באמצעות אפליקציית מד"א על ארוע טביעה בצימר ממש בשכנות לביתי ביישוב. רצתי מיד למקום, הובילו אותנו לבריכה המגודרת שבצימר שם ראינו על שפת הבריכה פעוט כבן שלוש שוכב מחוסר הכרה כשבני המשפחה מעניקים לו טיפול ראשוני וביצעו פעולות החייאה בסיסיות. יחד עם בני שגם הוא מתנדב במד"א המשכנו בעיסויים, עד שהבחנו שיש דופק ואז לאט הוא חזר לנשום".

פרמדיק מד"א יוסי חלבי הוסיף כי "הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה והעברנו אותו לצוות המסוק שלנו שנחת בסמוך ופינה אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

‏מתחילת עונת הרחצה, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ל-167 בני אדם שנמשו מהים, מבריכות וממקורות מים שונים. 23% הם ילדים ופעוטות מתחת לגיל חמש. עוד עולה מנתוני מד"א כי 22% נמשו מבריכות פרטיות ללא נוכחות מציל. מתוך כלל הנמשים ממקורות מים, 27 בני אדם טבעו למוות מתחילת עונת הרחצה.

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, מאז שנת 2008 טבעו למוות 206 ילדים. עד כה, מתחילת השנה טבעו למוות 12 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית "בטרם" אמרה כי "כואב לשמוע על משפחה נוספת שיוצאת לנופש המסתיים בצורה כל כך קשה. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה, בדיוק ברגע בו לא שמנו לב. אנו קוראים להורים: אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - פעלו כדי למנוע. בסביבת מים חייבים להיות בהשגחה מלאה על הילדים, במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. כאשר יש יותר ממבוגר אחד, קבעו בכל רגע נתון מבוגר תורן שתפקידו להיות אחראי להשגחה על הילדים. בריכות ביתיות ובצימרים יש לגדר ולהתקין שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

(עדכון ראשון: 11:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully