וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן לקראת שחרור המכלית מגיברלטר: לא התחייבנו שלא תגיע לסוריה

16.8.2019 / 11:15

יממה לאחר הדיווחים כי הרשויות בטריטוריה הבריטית אישרו את שחרור כלי השיט ברקע הבטחת טהראן שלא יפרוק את מטענו בסוריה, באיראן מכחישים. בסוכנות הידיעות "תסנים" דווח כי במשרד החוץ הבהירו כי משלוח הנפט לא נועד להגיע לשם מלכתחילה

צילום: רויטרס

משרד החוץ של איראן אמר היום (שישי) כי טהראן לא התחייבה כי מכלית הנפט "גרייס 1" שהוחזקה על ידי גיברלטר לא תעשה את דרכה לסוריה. בסוכנות הידיעות "תסנים" דווח כי במשרד הוסיפה כי כלי השיט לא אמור היה לשוט לסוריה מלכתחילה.

במקביל, רשת הטלוויזיה של איראן דיווחה כי מכלית הנפט "גרייס 1" החלה בהכנות להפלגה. כלי התקשורת ציטט את סגן מפקד הארגון הימי של איראן, ג'ליל אסלאמי, שאמר כי "לפי בקשת בעליה, מכלית הנפט גרייס 1 תעזוב לים התיכון אחרי שדגלה יורם תחת הדגל האיראנית והיא תיקרא 'אדריאן דריה'".

ראש ממשלת גיברלטר פאביאן פיקרדו הבהיר מוקדם יותר כי המכלית רשאית לעזוב את שטח הטריטוריה, לאחר שהרשויות אישרו אתמול את שחרורה. עוד הוסיף כי הוא מטיל ספק בכך שהמכלית תעשה את דרכה לסוריה והוא מצפה מאיראן לעמוד בהבטחתה.

כמו כן, פיקרדו ציין כי בית המשפט העליון בטריטוריה הבריטית ישקול כל ניסיון של ארצות הברית למנוע את עזיבת מכלית הנפט. זאת לאחר שמשרד המשפטים האמריקני הגיש בקשה להשתלט על כלי השיט. שגריר איראן בבריטניה כינה אתמול את ניסיונה של ארצות הברית לעצור את שחרור המכלית "נואש", והוסיף כי וושינגטון ספגה "תבוסה אומללה".

מכלית הנפט האיראנית "גרייס 1" לחופי גיברלטר, 15 באוגוסט 2019. רויטרס
הכנות לקראת השיט. מכלית הנפט "גרייס 1", אתמול/רויטרס

בעיתון "גיברלטר כרוניקל" דווח אתמול על שחרור מכלית הנפט שנתפסה בשטחה הימי בחודש שעבר על ידי כוח מארינס בריטי, לאחר שפג צו העיכוב. לפי הדיווח, "הרשויות בגיברלטר שחררו את המכלית האיראני 'גרייס 1', שנתפסה ב-4 ביולי בחשד שהובילה 2.1 מיליון חביות נפט גולמי לסוריה, תוך הפרת הסנקציות של האיחוד האירופי".

ההשתלטות על המכלית הייתה המקור למשבר של איראן עם בריטניה, לאחריו תפסה טהראן מכלית של הממלכה. דובר המכלית הבריטית "סטנה אימפרו" אמר כי "המצב נותר ללא שינוי עבור המכלית ואנחנו מחכים לעדכונים נוספים מצד בריטניה ואיראן". מוקדם יותר היום דווח כי האוטונומיה הבריטית ביטלה את ההליכים המשפטיים נגד אנשי הצוות שהיו על המכלית. בעיתון מקומי דווח כי הקפטן ושלושה קצינים שוחררו ממעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully