וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הרשויות בגיברלטר שחררו את מכלית הנפט האיראנית

15.8.2019 / 20:04

לפי כלי תקשורת מקומי, כלי השיט שוחרר לאחר שעוכב למעלה מחודש. מסתמן כי איראן התחייבה שהמכלית לא תפרוק את מטענה בסוריה, בניגוד לחשד שהוביל להשתלטות עליה. ההחלטה התקבלה לאחר שארה"ב הגישה בקשה להעביר לידיה את האונייה. איראן: "ניסיון נואש של וושינגטון"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הרשויות בגיברלטר שחררו את מכלית הנפט האיראנית "גרייס 1" שנתפסה בשטחה הימי בחודש שעבר על ידי כוח מארינס בריטי - כך דווח היום (חמישי) בכלי תקשורת מקומי. זאת לאחר שפג צו העיכוב לכלי השיט. לפי הדיווח, "הרשויות בגיברלטר שחררו את המכלית האיראני 'גרייס 1', שנתפסה ב-4 ביולי בחשד שהובילה 2.1 מיליון חביות נפט גולמי לסוריה, תוך הפרת הסנקציות של האיחוד האירופי".

ההחלטה של גיברלטר, שטח חסות בריטי, התקבלה שעות אחרי שמשרד המשפטים של ארצות הברית הגיש בקשה להשתלט עליה אחרי שהרשויות המקומיות הודיעו שלא יבקשו להמשיך להחזיק בה. בעיתון "גיברלטר כרוניקל" דווח כי איראן הבטיחה שהמכלית לא תפרוק את המטען שלה בסוריה, בניגוד לחשד שהוביל להשתלטות עליה בידי כוחות בריטיים.

שגריר איראן בבריטניה אמר כי "גרייס 1" תעזוב את גיברלטר בקרוב. הוא כינה את ניסיונה של ארצות הברית לעצור את שחרור המכלית "נואש", והוסיף כי וושינגטון ספגה "תבוסה אומללה". שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו כי "לאחר שנכשלה בהשגת מטרותיה באמצעות 'טרור כלכלי', כולל מניעת טיפול תרופתי מחולי סרטן, ארצות הברית ניסתה לעשות שימוש במערכת המשפט כדי לגנוב את רכושנו. הניסיון הפיראטי הזה מצביע על הזלזול של ממשל טראמפ כלפי החוק".

המכלית גרייס 1 של איראן לחופי גיברלטר, 4 ביולי 2019. רויטרס
המכלית "גרייס 1" בגיברלטר, בחודש שעבר/רויטרס

ההשתלטות על המכלית הייתה המקור למשבר של איראן עם בריטניה, לאחריו תפסה טהראן מכלית של הממלכה. דובר המכלית הבריטית "סטנה אימפרו" אמר כי "המצב נותר ללא שינוי עבור המכלית ואנחנו מחכים לעדכונים נוספים מצד בריטניה ואיראן". מוקדם יותר היום דווח כי האוטונומיה הבריטית ביטלה את ההליכים המשפטיים נגד אנשי הצוות שהיו על המכלית. בעיתון מקומי דווח כי הקפטן ושלושה קצינים שוחררו ממעצר.

בנוסף לכך, שלשום טענה איראן כי בריטניה צפויה לשחרר את מכלית הנפט, בעקבות החלפת מסמכים בין המדינות. סגן יו"ר רשות הנמלים והשיט האיראני, ג'ליל אסלמי, ציין כי הוא מקווה שההחלפה תתרחש בקרוב.

עוד בוואלה!

1,700 ק"מ של גיהנום בדרך לצלחת שלנו: תיעוד נדיר מהמשלוחים החיים

לכתבה המלאה
משטרת החופים של גיברלטר שומרת על מכלית הנפט איראנית 20 ביולי 2019. רויטרס
משמרת החופים של גיברלטר שומרת על מכלית נפט איראנית, בחודש שעבר/רויטרס

ברקע המתיחות, ארצות הברית מנסה לגבש קואליציה ימית בהובלתה להגנה על ספינות המסחר שחולפות במי המפרץ. עד כה רק בריטניה הודיעה רשמית על הצטרפותה למשימה, ולה יש כבר שתי ספינות קרב באזור המגנות על הספינות שלה. ארצות הברית עיבתה את כוחותיה במזרח התיכון ובמפרץ בחודשים האחרונים, בין היתר עם נושאת מטוסים, מפציצים וסוללות פטריוט.

"ארצות הברית נותרה מחויבת לעבוד עם בעלות בריתה ועם שותפותיה באזור כדי להבטיח את חופש השיט, את המשך הסחר החופשי, ולהגן על ספינות ועל הכוחות האמריקניים באזור", אמרו בפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית, שאחראי על פעילות הצבא במזרח התיכון.

(עדכון ראשון: 17:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully