וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסגר לישראל: אוקראינה דחתה את ערעורו של מייסד טלגראס

עמוס דב סילבר נעצר מחדש לצורך הסגרתו, הצפויה ביממה הקרובה. בפרקליטות המדינה אישרו את הדברים וסירבו להתייחס למועד ההסגרה המדויק. בטלגראס תקפו בתגובה את המשטרה: "תופרים תיקים לפי מידה"

עיבוד וידאו

בית המשפט באוקראינה דחה היום (חמישי) את ערעורו של מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר, וקבע סופית כי הוא יוסגר לישראל. סילבר נעצר מחדש לצורך הסגרתו, שצפויה כבר הלילה או לכל המאוחר מחר. בפרקליטות המדינה אישרו את הדברים וסירבו להתייחס למועד ההסגרה המדויק.

בטלגראס תקפו בתגובה את משטרת ישראל. "מתפרת ישראל. תופרים תיקים לפי מידה. מבצעים מיוחדים לפעילים חברתיים, חייגו 100", נכתב.

בחודש שעבר שוחרר סילבר במפתיע מהכלא באוקראינה, שבוע לאחר שדחה בית המשפט את בקשתו שלא להיות מוסגר לישראל. סנגורו האוקראיני, קוסטינאטין שבצ'נקו, אמר לוואלה! NEWS כי בכוונתו של סילבר לערער על ההחלטה ולהגיש בקשה למקלט מדיני.

עמוס דב סילבר. אמיל סלמן, הארץ
יוסגר לישראל. סילבר/הארץ, אמיל סלמן

אשתו של סילבר, גלי, אמרה בשידור חי בפייסבוק כי "המשטרה עושה פשוט מה שבא לה. הייתי רוצה לבקש מכם שגם שתהיו חזקים. לא היה יותר מדי מה לעשות, כי החליפו את השופטים. זה לא היה השופטים שהיו על התיק המקורי". לטענתה, מצבו הרפואי של בעלה הידרדר לאחרונה, אולם הרופאה שאישרה את הסגרתו כלל לא פגשה אותו.

עוד בוואלה!

הביקור בוטל, השעבוד הושלם: טראמפ מצייץ ונתניהו עובר לדום

לכתבה המלאה
תגובת טלגראס להסגרתו של המייסד עמוס דב סילבר לישראל, 15 באוגוסט 2019. צילום מסך
תגובת טלגראס להסגרתו של המייסד עמוס דב סילבר לישראל, 15 באוגוסט 2019/צילום מסך

בחודש אפריל האחרון הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד 27 בכירים בטלגראס - ארגון שמכר סמים בהיקף עצום באמצעות אפליקציית המסרים המיידיים המוצפנת טלגרם. על פי כתבי האישום, הרשת כללה עשרות מנהלים שפעלו תחת סילבר, וחולקו לענפים בתחומי אחריות מוגדרים: כספים, גידול, אבטחה, סמים פסיכדליים, יחסי ציבור ועוד. מיוחסות להם בין היתר עבירות של מכירת סמים, תיווך בעסקאות סמים, חברות בארגון פשיעה, הלבנת הון בהיקפים גדולים ועוד.

סוכן המשטרתי שהוחדר לטלגראס פיתה את סילבר להגיע כביכול לחתונתו באוקראינה. אלא שבאישון לילה פרצו בלשים ישראלים ואוקראינים לחדר המלון בו שהה בקייב, ועצרו אותו. מאז המתין להסגרתו לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully