וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בקריית גת: העירייה מפטרת 300 עובדים בגלל גירעון תקציבי

14.8.2019 / 21:52

ראש העירייה אבירם דהרי הודיע בפייסבוק כי 320 עובדים יאבדו את עבודתם במסגרת תכנית ההבראה ומסר להם את "תודתנו והערכתנו הרבה". בעירייה מכחישים כי העובדים שמעו על הפיטורים דרך הפוסט וטענו כי בניית השכונות בעיר כרוכה ב"טלטלה בכל הנוגע לניהול התקציב"

עיריית קריית גת תפטר כ-300 מעובדיה בגלל גירעון תקציבי, בהחלטה שעלולה ליצור משבר בעיר הדרומית. במסגרת תכנית ההבראה, הפיטורים התבצעו כך שאחרוני העובדים שהתקבלו לעבודה יפוטרו ראשונים.

אתמול (שלישי) פרסם ראש העיר אבירם דהרי הודעה בפוסט בפייסבוק על הפיטורים. חלק מהעובדים קיבלו הודעה על שימועים כבר אתמול. "ערב טוב לעובדי קריית גת היקרים והמסורים. במסגרת תכנית ההבראה אנו נדרשים לצמצם באופן מידי 320 משרות", כתב דהרי. "מנגנון הצמצום הקבוע בחוקת העבודה הינו 'אחרון נכנס ראשון יוצא'. לאור האמור לעיל, העירייה נאלצת לסיים את עבודתם של למעלה מ-300 עובדים בדרוג דרגה שהתקבלו בשנים האחרונות ובהנחה שיש להם תחליף מבין העובדים הוותיקים".

הפוסט שפרסמה עיריית קריית גת אודות פיטורי 320 מעובדיה. -, אתר רשמי
הפוסט שפרסמה העירייה בפייסבוק/אתר רשמי, -

ראש העירייה הוסיף כי בימים הקרובים מתוכננת פגישת בוררות נוספת עם הסתדרות העובדים לקביעת זהותם של העובדים הוותיקים שימלאו את משימותיהם של העובדים החדשים המפוטרים. בנוסף לכך, הוא ציין ש"משיקולי חסכון תקציבי לא תאפשר העירייה פרישה מוקדמת של עובדים בפנסיה תקציבית".

"תודתנו והערכתנו הרבה לכל העובדים המסיימים את עבודתם בעירייה ואנו מאחלים להם הצלחה רבה", הוסיף דהרי.

עוד בוואלה!

לאחר הסערה: הופעת המחלוקת מתקיימת בעפולה בהפרדה מגדרית

לכתבה המלאה

"בע"ה נעמוד ביעדי האיזון התקציבי"

בעירייה הבהירו כי העובדים קיבלו הודעה על הפיטורים וכי הם לא שמעו עליהם דרך הפייסבוק. לטענתה, מדובר בפוסט הבהרה בלבד, וכבר חודשים שהעירייה נמצאת במשא ומתן עם ההסתדרות בנושא הפיטורים.

כמו כן, נמסר מהעירייה כי היא נדרשת "לצמצם 320 משרות בצד פעולות נוספות של התאמה תקציבית. העירייה נאלצת לסיים עבודתם של אלה שהתקבלו לעבודה אחרונים ואשר עובדים ותיקים יוכלו להחליף אותם במסגרת המנגנון הקבוע בחוקת העבודה 'אחרון נכנס ראשון יוצא'".

עוד הוסיפה עיריית קריית גת כי "במהלך העשור האחרון נבנו בקריית גת חמש שכונות חדשות ומתחדשות אשר אכלסו ועדיין בתהליך אכלוס של עשרות אלפי תושבים חדשים. בניית רובעי מגורים חדשים בהיקפים יוצאי דופן וקליטת אלפי משפחות חדשות כרוכים בהכרח בהרחבת שירותי חינוך, פיתוח תשתיות ושירותים מוניציפאליים אחרים הגורמים טלטלה בכל הנוגע לניהול תקציב העירייה".

לסיכום, נמסר כי "בע"ה ובישועתו עיריית קריית גת תעמוד ביעדי האיזון התקציבי ותצלח את אתגרי הבינוי והפיתוח העצומים העומדים לפתחה בדרך להפוך למרכז החדש של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully