וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להתעללות בתינוקת בת 3 חודשים בבאר שבע, הוריה נעצרו

14.8.2019 / 14:39

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות דיווח שהתקבל מבית החולים סורוקה, בו מאושפזת התינוקת במשך כמה ימים בשל מצבה הרפואי. מעצר ההורים, תושבי באר שבע בני 48 ו-35, הוארך ביום

צילום: בני ואיינר, עריכה: ניב מעוז

זוג הורים מבאר שבע נעצרו בחשד להתעללות בבתם התינוקת בת שלושה חודשים - כך הודיעה היום (רביעי) המשטרה. זאת בעקבות פנייה שהתקבלה מבית החולים סורוקה בו היא מאושפזת בטיפול נמרץ בימים האחרונים. מצבה יציב והיא סובלת מדימומים במוח. בית המשפט הורה על הארכת מעצרם של ההורים עד מחר בבוקר.

מאז שפונתה התינוקת לבית החולים היא מצויה בהשגחה רפואית. הממצאים על גופה עוררו את חשד הרופאים כי הותקפה והם הזעיקו את המשטרה.

ההורים, בני 48 ו-35, נעצרו בחשד לתקיפת קטין חסר ישע על ידי אחראי, בדיון בהארכת מעצרם עלה כי התינוקת טולטלה ונפגעה כתוצאה מכך. במהלך בדיקת CT זיהו הרופאים דימומים מוחיים בשלבים שונים של ספיגה אצל התינוקת באופן שמתיישב עם מספר אירועים של חבלת ראש במנגנון של טלטול. מהחקירה עד כה עולה כי פרט לממצאים הרפואיים אין כל תימוכים נוספים לחשד הסביר.

מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
הורופאים הזעיקו את המשטרה. בית החולים סורוקה/ראובן קסטרו

עורכי הדין שלום פיניאה ואיל הדר המייצגים את ההורים החשודים מסרו כי הם "מכחישים את המיוחס להם, מדובר בזוג נורמטיבי עוטף ואוהב כך על פי חוות דעות של בני משפחה וחברים. בני הזוג נדהמו מהמיוחס להם ומתפללים להלחמתה המלאה של הילדה הצפויה להשתחרר מבית החולים היום. סברנו ואנו סבורים ביתר דאת נוכח הנסיבות המיוחדות של בני הזוג כי ניתן וצריך להשלים את פעולות החקירה שהזוג בחלופת מעצר, בית משפט בשלום קיבל את הטענה והורה על שיחרורם".

ביום שני האחרון ילדה בת חמש נמצאה קשורה לבדה במקלחת בדירה בלוד, בתנאי הזנחה קשים ובמצב בריאותי רע. זאת לאחר שבמשטרה התקבל דיווח על קולות בכי במקום. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא שבצריפין ונבדקה על ידי רופא מהמכון לרפואה משפטית.

בתוך כך, בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של אם הילדה ובן זוגה, שנעצרו בחשד להתעללות. המשפחה אינה מוכרת ואינה מטופלת ברווחה על רקע ילדים בסיכון. בנוסף לכך, בית המשפט הורה על הוצאתם של שלושת אחיה מבית קרובי משפחתם והם הועברו למוסדות משרד הרווחה.

(עדכון ראשון, 08:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully