וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את העתירה של רון קובי: חברי המועצה ישובו לתפקידם

חברי המועצה וראש עיריית טבריה יחזרו לסבב דיונים נוסף בניסיון לאשר את תקציב העיר עד לסוף חודש ספטמבר. דרעי בירך, וקובי תקף אותו: "התקפל כדי לא להצטייר כלוזר". בנוסף לכך, גם חברי המועצות בירכא, רהט ועוספיה יחזרו לתפקידם ויידרשו לאשר תקציב

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

בג"ץ דחה היום (שלישי) את עתירתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי, נגד החלטת שר הפנים, אריה דרעי, להשיב לתפקידם את חברי מועצת עיריית טבריה. בכך אישרו שופטי בג"ץ כי החלטת השר דרעי ניתנה בסמכות. כמו כן, אושרה גם חזרת חברי המועצה ברשויות ירכא, רהט ועוספיה לתפקידם. החלטה זו גם כוללת את הארכת המועד לאישור התקציב באותן ארבע רשויות מקומיות, שלא אישרו את תקציבן עד ל-30 בספטמבר.

שר הפנים דרעי בירך על החלטת בית המשפט, ואמר כי הוא "שמח שבית המשפט העליון אישר את החלטתי לאפשר לארבע הרשויות, ירכא, טבריה, רהט ועוספיה לאשר את תקציב המועצה. אישור תקציבי הרשויות חשוב ביותר לתפקודן התקין ולרווחת התושבים".

עם החלטת בג"ץ, נרשמת למעשה הפסקת אש במאבק של קובי מול דרעי במישור המוניציפאלי. קובי מצדו ממשיך בהתמודדות בבחירות לכנסת בראשות רשימת "הימין החילוני" שהקים, כשהקמפיין שלו מכוון נגד הממסד הפוליטי של הציבור החרדי ובעיקר נגד אריה דרעי.

דיון בג"ץ - רון קובי במינוי ועדה קרויה לעיריית טבריה, אוגוסט 2019. רוני כנפו
קובי בבית המשפט, היום/רוני כנפו

קובי, שניצח בבחירות המקומיות האחרונות, לא הצליח להקים קואליציה בעיריית טבריה. הוא נכשל באישור תקציב העירייה במשך חמש פעמים, גם לאחר תוספת זמן שניתנה לו לשם כך. לטענתו, חברי האופוזיציה בעיר הונחו על ידי "כוחות אופל" לפעול נגדו ולפגוע בו. חברי האופוזיציה טענו מנגד לתקציב גירעוני ורצוף ליקויים שנוסח ברשלנות, ולחוסר תפקוד מתמשך של העירייה והוועדות שלה.

עוד בוואלה!

החשד להתעללות בלוד: הילדה נמצאה קשורה בצוואר ומלאה בדם במקלחת

לכתבה המלאה
אריה דרעי, השקת קמפיין הבחירות - ש"ס, ירושלים , 22.07.2019. ראובן קסטרו
"שמח שבית המשפט אישר את החלטתי". דרעי/ראובן קסטרו

בעקבות דחיית התקציב, ועל פי החוק, הודחו מתפקידם כל חברי מועצת העיר. עם זאת, החוק דורש במצב כזה גם קיום שימוע לראש העיר, שימוע שבסופו גם הוא עלול להיות מודח. קובי עתר לבג"ץ נגד קיום הליך השימוע, בטענה כי שר בממשלת מעבר לא יכול להדיח ראש עירייה. כמו כן, טען קובי לניגוד עניינים בינו לבין שר הפנים ומנכ"ל משרדו, לנוכח העימותים והיריבות ביניהם.

במהלך הדיון תמכו שופטי בג"ץ בטענותיו של קובי. השופט מני מזוז אמר כי "כשיש טענות לניגוד עניינים, כשזה מצטרף בתקופת בחירות, בעיניי לא מתקבל על הדעת שייערך שימוע".

ראש עיריית טבירה, רון קובי במהלך ישיבת תקציב של העירייה 14 ביוני 2019. אושרי וייצמן, חדשות טבריה והסביבה, אתר רשמי
ינסו לאשר תקציב. חברי מועצת טבריה בדיונים על התקציב, יוני/אתר רשמי, אושרי וייצמן, חדשות טבריה והסביבה

בעקבות החלטת בג"ץ הודיע שר הפנים על הארכת המועד לאישור התקציב ברשויות המקומיות עד ל- 30 בספטמבר. בהתאם להחלטת השר, כל חברי המועצה הנבחרים ברשויות אלה ימשיכו בכהונתם יחד עם ראשי הרשויות עד לתאריך הזה. למרות ההישג שבדחיית השימוע שלו, ייאלץ כעת ראש עיריית טבריה לנסות ולהעביר שוב את התקציב מול מועצה לעומתית, שעם מרבית חבריה הוא ניהל עימותים קשים, בעיקר בזירת הפייסבוק.

דיון בג"ץ - רון קובי במינוי ועדה קרויה לעיריית טבריה, אוגוסט 2019. רוני כנפו
קובי בבית המשפט, היום/רוני כנפו

מיד בתום הדיון היום אמר קובי בשידור פייסבוק כי "דרעי התקפל אחרי שבדיון בעתירה הראשונה שהגשתי הוא שמע את אמירות הבג"ץ. בעקבות כך הוא החזיר את חברי מועצת העיר לתפקידם, כדי לא להצטייר בפני בוחריו כלוזר".

לדבריו, "הדיון היום נמשך כמעט שעתיים ולבסוף פנה אליי בשאלה האם אני מוכן למשוך את העתירה כדי לאחות את הקרע ולפעול עם כל חברי המועצה להעביר את התקציב". קובי המשיך: "טובת טבריה מול עיני ולכן קיבלתי את פניית בית המשפט". קובי הוסיף כי "בא כוחם של חברי האופוזיציה התחייב בפני בית המשפט שיעשו הכל כדי לאשר את התקציב".

מנגד, יוסי בן דוד, ראש העיר הקודם והיום חבר האופוזיציה העירונית, אמר אחרי הדיון כי "בית המשפט אמר את דברו. הגיע הזמן שמר קובי יתחיל לבצע את המוטל עליו כראש עירייה ולזכור שעליו לדאוג לתושבי טבריה ולא לגרור את העיר וחברי המועצה להרפתקאות משפטיות ולכלות את זמנו ואת משאבי העירייה על מלחמות וריצה הזויה לכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully