וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית כנסת ובר של הומואים: צעיר מלאס וגאס נאשם בתכנון פיגועים

קונור קלימו בן ה-23 עבד כאיש אבטחה כשנתפסו ברשותו חומרים לייצור מטעני חבלה ותכנים לקידום אידאולוגיה של עליונות לבנה ברשת. על פי כתב האישום, הוא החזיק במחברת המכילה תוכניות לביצוע הפיגועים, וניסה לגייס חסר בית לביצוע מעקב לפני תקיפת בית כנסת בעיר

משרד המשפטים בארצות הברית הודיע כי צעיר מלאס וגאס מואשם בתכנון פיגועים, זאת לאחר שבביתו אותרו חומרים להכנת מטעני נפץ, מחברת המכילה תוכניות לביצוע פיגועים ברחבי העיר ותכנים לקידום אידאולוגיה של עליונות לבנה ברשת. קונור קילמו, איש אבטחה בן 23, התכוון לתקוף בית כנסת ועקב אחר בר שלדעתו התאים לקהילה הלהט"בית בעיר.

שמו של קלימו הגיע לכותרות בכלי תקשורת המקומיים עוד ב-2016, כשנתפס הולך ברחוב כשהוא נושא עמו רובה מסוג.M-16. "אם זה ייתכן שיש אויב מאוד נחוש, לפחות שיהיה לנו את האמצעים להתמודד עם זה", אמר אז.

מהחקירה עלה כי בן ה-23 היה בקשר עם בני אדם נוספים המאמינים באידיאולוגיית העליונות הלבנה. "קלימו היה במגע עם כמה פרטים שזוהו כחלק מארגונים קיצוניים של עליונות לבנה ותנועות נאציונל-סוציאליסטיות שקידמו את אותה אידיאולוגיה", נמסר בהודעת משרד המשפטים.

קונור קלימו נעצר בחשד לתכנון פיגועי שנאה בבתי כנסת ומועדוני הומואים, בראיון לערוץ מקומי בלאס וגאס ב-2016. צילום מסך
קונור קלימו/צילום מסך

עוד נמסר בהצהרה כי קלימו, שעשוי להיכנס ל-10 שנים בכלא ולשלם קנס בסך 250 אלף דולר, עסק בגיוס של אדם חסר-בית לביצוע "מעקב לפני תקיפה" לפחות בבית כנסת אחד בעיר ומטרות נוספות.

"אני לא יודע מה הכוונות שלו, מה המניעים שלו, ומה הרקע שלו", אמר שכנו לרשת KTNV.

יותר מ-250 מקרי ירי המוני ארעו השנה ברחבי ארצות הברית. בסוף השבוע הקודם 30 בני אדם נהרגו בשני מקרי טבח שונים בהם צעירים פתחו באש בעיר דייטון שבאוהיו ובאל פאסו שטקסס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully