וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננת נגד מגייסת הנערות של אפשטיין: "טראמפ לא שכב איתנו"

בית המשפט במנהטן פרסם אלפי עמודים הקשורים למשפט המתנהל נגד ג'יזלין מקסוול, שעל פי הנטען גייסה נערות עבור המיליארדר הנאשם בפדופיליה. במסמכים, שסותרים את השאלות על מעורבותו של נשיא ארה"ב, מתוארת השיטה שבה תלמידות בית ספר פותו בטענה שמדובר במשרות לגיטימיות

צילום: יוטיוב

מסמכים בני כ-2,000 עמודים הקשורים למיליארדר היהודי ג'פרי אפשטיין, הנאשם בפדופיליה ובסחר בנערות, נחשפו אמש (שישי) על ידי בית המשפט במנהטן וסותרים לכאורה את השאלות על מעורבותם של מנהיגי העולם במעשים, בהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. המסמכים פורסמו כחלק ממשפט שמנהלת אחת המתלוננות נגד ג'יזלין מקסוול, שלטענתה גייסה את הנערות עבור אפשטיין.

המתלוננת, וירג'יניה ג'ופרה, הגישה בשנת 2015 את התביעה נגד מקסוול, אשת החברה הגבוהה בבריטניה ובתו של טייקון התקשורת לשעבר רוברט מקסוול, לאחר שהאחרונה קראה לה שקרנית. לטענתה של ג'ופרה, מקסוול הייתה מי שגייסה אותה לעבוד כמעסה של אפשטיין כשהייתה בת 15 בלבד, אז עבדה במלתחות של המועדון של טראמפ, מאר-א-לאגו שבדרום פלורידה. חודשיים אחרי מעצרו של אפשטיין, המסמכים החדשים מספקים מידע על חלקם של אישים בעלי פרופיל גבוה בפרשה - בהם הנשיא האמריקני.

כך למשל, בתצהיר משנת 2016 העידה ג'ופרה כי הוא "לא לקח חלק באף פעילות מינית איתנו, ואף פעם לא פלרטט איתי". טענותיה לכאורה מטהרות את שמו של טראמפ, שמנסה להרחיק את עצמו מהפרשה לאור תמונותיו שבהן הוא נראה חוגג לצדו של אפשטיין ונשים נוספות בשנת 1992. בתיעוד, שנחשף לאחרונה מהארכיונים של NBC, נראה טראמפ כשהוא מקרב את אחת הנשים אליו ותופס אותה מאחור, ובמקרה אחר מצביע לעברה אחת הנשים ואומר לאפשטיין: "הסתכל על זאת ששם, היא לוהטת".

דונלד טראמפ לצד ג'פרי אפשטיין במסיבה באחוזתו, 1992. NBC, אתר רשמי
"לא לקח חלק באף פעילות מינית". טראמפ לצד אפשטיין במסיבה משנת 1992/אתר רשמי, NBC

גם הנשיא לשעבר ביל קלינטון נחשב מקושר למעגל החברתי של אפשטיין, אך המסמכים לא כללו גילויים גם לגביו. בדומה לטראמפ, טוען קלינטון שהוא לא שוחח עם אפשטיין "כבר יותר מעשור" ו"לא יודע דבר על הפשעים הנוראיים שבהם הודה אפשטיין בפלורידה לפני כמה שנים, או לגבי אלה שבהם הואשם לאחרונה בניו יורק".

כך עבדה השיטה

עם זאת, המידע החדש מספק פרטים מרשיעים על אפשטיין עצמו ועל מי שלכאורה סיפקה עבורו את הנערות שבהן ביצע את מעשיו. על פי המסמכים שהוגשו על ידי עורכי דינה של ג'ופרה, אחת המתלוננת טענה בתצהיר שמקסוול "גייסה אותה במסווה של משרת עוזרת לגיטימית, אך ביקשה ממנה לבצע עיסויים בעלי אופי מיני עבור אפשטיין, והענישה אותה כשהיא לא הסכימה להביא אותו לאורגזמה".

אדם נוסף העיד ש"מקסוול פנתה אליו בנוגע לגיוס בנות בגילאי בית ספר עבור אפשטיין, ושמקסוול ואפשטיין השתתפו פעמים רבות במין קבוצתי עם וירג'יניה ג'ופרה". אחת העובדות אמרה ש"היא הייתה עדה ממקור ראשון לילדה שוודית בת 15 שבכתה ורעדה מפני שמקסוול ניסתה להכריח אותה לשכב עם אפשטיין והיא סירבה". אותה הנערה אמרה שהניסיונות לאלץ אותה לשכב עם המיליארדר "נעשו באמצעות איומים וגניבת הדרכון שלה".

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון מדבר בחגיגות יום השנה בפרישטינה קוסובו ב-12 ביוני 2019. AP
"ככל הידוע לי, לא היה סחר עבור נשיאים לשעבר". קלינטון/AP

אחת המתלוננת על מקסוול, שאותה לא הכירה לפני כן, סיפרה כי היא "פנתה אליה בעת ששוטטה בשטח בית הספר שלה. היא פיתתה אותה להגיע לביתו של אפשטיין במסווה של משרה לגיטימית של מענה לטלפונים, שנמשכה יום בלבד". כשנשאלה על חלקה של מקסוול השיבה המתלוננת כי תפקידה היה "למצוא בנות נוספות שיבצעו עיסויים בה ובאפשטיין".

על פי המסמכים, ג'ופרה נשאלה במפורש האם היא נסחרה למטרות מין עבור נשיאים לשעבר והשיבה שככל הידוע לה - שלא. כשנשאלה פעם נוספת השיבה: "אני לא יודעת על אילו נשיאים לשעבר אתה מדבר".

"כל נשיא לשעבר", נשאלה ג'ופרה. בתגובה, היא אמרה: "אני מבינה שמדובר בראשי ממשלה מוכרים ומנהיגים עולמיים אחרים. בכל הנוגע לנשיאים לשעבר, אני לא בטוחה בכך. אני לא יודעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully