וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדל בארה"ב, גורש לעיראק שבה לא נולד - ומת בשל מחסור בתרופה

ג'ימי אלדאוד בן ה-41 הגיע לארצות הברית מיוון כשהיה בן חצי שנה, אך מעולם לא קיבל אזרחות. רשויות ההגירה גירשו אותו לעיראק, מולדת הוריו, למרות שלא היה שם מעולם ולא הכיר את השפה. ביום שלישי הוא מת בבגדד לאחר שלא הצליח להשיג אינסולין לטיפול בסוכרת

.

תושב מישיגן שבארצות הברית שגורש לעיראק אף שלא היה בה מעולם, מת השבוע לאחר שלא הצליח להשיג אינסולין לטיפול בסוכרת, אך אמרו אתמול (חמישי) תומכים במאבקו של התושב. ג'ימי אלדאוד, בן 41, יליד יוון, הגיע לארצות הברית כפעוט, וגורש לעיראק ב-2 ביוני. הוא מת בבגדד ביום שלישי, כך אמר ל-NBC אדוארד בייוקה, עורך דין לענייני הגירה.

"ג'ימי מת באופן טרגי מסיבוך במחלת הסוכרת. מותו יכול וצריך היה להימנע, והגירוש שלו היה גזר דין מוות", אמר חבר הקונגרס אנדי לווין ממישיגן, בהצהרה שמסר שלשום. הוריו של אלדאוד היו פליטים עיראקיים שנמלטו לפני עשרות שנים ליוון, שם נולד אלדאוד. הם הגיעו לארצות הברית לפני כ-40 שנה, כשדאוד היה בן חצי שנה, כך סיפר בסרטון שפרסם בפייסבוק.

ג'ימי אלדאוד מת לאחר שגורש מיוון לעיראק. 09 באוגוסט 2019. צילום מסך, אתר רשמי
אלדאוד, בסרטון לפני מותו/אתר רשמי, צילום מסך

אלדאוד, שסבל מבעיות בתחום בריאות הנפש, הכוללות סכיזופרניה, נעצר ב-2012 בגין פריצה לבית כדי לגנוב כלי עבודה. כך עלה על הרדאר של רשויות ההגירה. עם גירושו הוא קיבל אספקה של תרופות "כדי להבטיח את המשך הטיפול", כך מסרו רשויות ההגירה.

"לא הייתה שום סיבה חוקית להשאירו בארצות הברית", נמסר בהצהרה של רשות ההגירה. אלדאוד והוריו לא היו אזרחים אמריקניים. וכיוון שיוון אינה מעניקה אזרחות לתושבים הנולדים בה, הוא אזרח עיראקי בשל אזרחות הוריו.

כשרשויות ההגירה ביקשו להוציא אותו מארצות הברית, יוון לא הסכימה לקבלו, ובסופו של דבר הוא נשלח לעיראק. אלדאוד לא דיבר ערבית, לא הייתה לו משפחה בעיראק, ודתו היא של קבוצה נוצרית קטנה שסבלה מרדיפות בעיראק בעבר.

עוד בוואלה!

גופות תלויות מהגשר: הקרטל האימתני של מקסיקו שלח מסר לאויביו

לכתבה המלאה

"אני מקיא, ישן ברחובות, מנסה למצוא משהו לאכול"

בסרטון בפייסבוק שפרסם פעיל זכויות אדם בעיראק, נראה אלדאוד מספר את סיפורו. "גורשתי לפני שבועיים וחצי", הוא אומר בסרטון. "התחננתי אליהם, אמרתי 'בבקשה, מעולם לא ראיתי את המדינה הזאת, מעולם לא הייתי שם'. עם זאת, הכריחו אותי, ואני כאן עכשיו, ואני לא מבין את השפה, שום דבר. ישבתי ברחוב. אני חולה סוכרת. אני מזריק אינסולין. אני מקיא, מקיא, ישן ברחובות, מנסה למצוא משהו לאכול. אין לי כלום כפי שאתם יכולים לראות".

חבר הקונגרס לוין מסר בהצהרתו כי הרשויות בארצות הברית לא היו צריכות לגרש את אלדאוד לעיראק. "מסיבות רבות, היה ברור שגירושו של ג'ימי למדינה שמעולם לא היה בה, ללא משפחה, ללא ידע על הגיאוגרפיה או המסורות, לא דיבר את השפה - ולבסוף לא הייתה לו גישה לטיפול רפואי, תסכן את חייו באופן קיצוני". עורך דינו, באיוקה, אמר כי יש כמה סיבות שאלדאוד והוריו לא הפכו לאזרחים אמריקנים.

סוכנים פושטים על מפעל במדינת מיסיסיפי, ארה"ב, כדי לעצור מהגרים לא חוקיים, 7 באוגוסט 2019. רויטרס
סוכני הגירה, השבוע במיסיסיפי/רויטרס

"זו משפחה ענייה", אמר. "עלות של אזרחות לחמש נפשות, בין שכר לעורכי דין ועמלות שונות, היא יותר מ-10,000 דולר, ובשביל משפחה של פליטים עם הכנסה נמוכה, זה סכום שקשה להשיג". אלדאוד הפך לחלק מתביעה ייצוגית, שהוגשה על ידי האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות (ACLU), שמבקשת להפסיק את הגירושים לעיראק.

"מותו של ג'ימי הרס את משפחתו ואותנו", אמרה עורכת דין באיגוד, מירים אוקרמן, בהצהרה שמסרה. "ידענו שהוא לא ישרוד אם יגורש. מה שאנחנו לא יודעים זה כמה אנשים נוספים ישלחו רשויות ההגירה אל מותם". לוין מסר כי הוא עובד עם משפחתו של אלדאוד ועם המשטרה בעיראק כדי להחזיר את גופתו לקבורה בארצות הברית.

"כרגע, הרשויות העיראקיות לא ישחררו את גופתו של ג'ימי לכומר קתולי ללא תיעוד נרחב מבני משפחתו בארצות הברית", אמר לוין. "זו אירוניה אכזרית".

רשויות ההגירה עצרו כ-700 בני אדם אחרי 
סדרת פשיטות בעיר קאנטון מדינת מיסיסיפי. רויטרס
מעצר תושב לגירוש, השבוע בארצות הברית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully