וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לבחירות נוספות? הממשלה באיטליה על סף קריסה

9.8.2019 / 8:29

לאחר חודשים של מחלוקות פנימיות עם "תנועת חמשת הכוכבים", מנהיג מפלגת השלטון מתאו סלביני הצהיר כי הדרך היחידה להתקדם היא לרוץ לבחירות. בהצהרתו אמר: "עלינו להחזיר את זכות ההצבעה למצביעים". עם זאת, לא ברור אם הנשיא יאשר את התכנית לאור מצבה הכלכלי של המדינה

צילום: רויטרס

מנהיג מפלגת השלטון באיטליה, סגן ראש הממשלה מתאו סלביני, הכריז אתמול (חמישי) כי לא ניתן לעבוד עם הקואליציה הממשלתית, זאת לאחר חודשים של קונפליקטים והתנצחויות פנימיות. סלביני אמר כי הדרך היחידה להתקדם היא לרוץ לבחירות נוספות.

ההודעה הדרמטית הגיעה ברקע תקופה אינטנסיבית רוויית מחלוקות בין מפלגת הליגה הימנית ושותפותיה לקואליציה, לבין "תנועת חמשת הכוכבים" האנטי-ממסדית, בצעד שמשליך את הכלכלה השלישית בגודלה באיחוד האירופי אל עתיד פוליטי לא ידוע.

בהצהרתו לתקשורת, אמר סלביני כי שוחח עם ראש הממשלה, ג'וזפה קונטה, שאיננו שייך לאף מפלגה בקואליציה ואמר לו כי הברית עם "חמשת הכוכבים" קרסה בקושי לאחר שנה בשלטון. "עלינו להחזיר את זכות בחירה למצביעים", הצהיר סלביני.

המתיחות הגיעה לשיאה ביום רביעי, כששתי המפלגות הצביעו זו נגד זו בפרלמנט על עתידו של פרויקט חיבור קו הרכבת המהירה מצרפת. לדברי סלביני, הפרלמנט, שנמצא כעת בפגרת הקיץ שלו, יכול להתכנס מחדש בשבוע הבא לטובת קידום הצעדים הדרושים לצורך הצבעת אי אמון בממשלה.

סגן ראש ממשלת איטליה מתאו סלביני, 31 ביולי 2019. רויטרס
הודעה דרמטית. סלביני/רויטרס

מספר המושבים של מפלגת "חמשת הכוכבים" בפרלמנט מאשר מפלגת "הליגה" בראשותו של סלביני, אולם לפי הסקרים מספר מצביעיה כפול. בעקבות זאת, מפלגת השלטון איימה לא פעם לדחוף לבחירות חדשות.

עם זאת, עדיין מוקדם לקבוע אם הדברים יתנהלו על פי תכניותיו של סגן ראש הממשלה. דחיפת האומה לבחירות נוספות באוגוסט, כשהאיטלקים נכנסים לתקופת החגים והפרלמנט סגור, הוא צעד יוצא דופן שיכול להיות לא פופולרי ואף מסוכן.

האדם היחיד שיכול לפזר את הפרלמנט הוא נשיא המדינה, סרג'יו מטראלה, אך ייתכן ויסרב לעשות זאת בשל עבודת ההכנה בחודש ספטמבר לקראת התקציב השנתי, אותו יש להגיש בפני הפרלמנט חודש לאחר מכן. אם הנשיא יחליט שלא לפזר את הפרלמנט, הוא יכול לנסות להתקין ממשל "טכנוקרטי" שלא נבחר - צעד שהיו לו תקדימים בהיסטוריה האיטלקית, אף שסיכויים לרוב פרלמנטרי אלטרנטיבי נראים קלושים.

עוד בוואלה!

זוועה בגרמניה: ירדני רצח את שותפו לשעבר עם חרב באמצע הרחוב

לכתבה המלאה
נשיא איטליה סרג'יו מטראלה, 2 במאי 2019. AP
היחיד שיכול לפזר את הפרלמנט. מטראלה/AP

איטליה, שחובה לאיחוד האירופי הוא השני בגודלו אחרי יוון, הצליחה להכעיס את האיחוד כשהגישה תקציב מורחב לשנת 2019. כמו כן, גם רצונו של סלביני להפחית את המסים משמעותית בשנה הבאה יכול להוות מצע להתנגשות נוספת בתוך האיחוד.

מנהיג מפלגת הכוכבים, לואיג'י די-מאיו אמר כי הם אינם מפחדים מבחירות נוספות. "אנחנו מוכנים, לא אכפת לנו לאייש את המשרות הממשלתיות", אמר בהצהרה. די-מאיו האשים את סלביני ב"לקיחת המדינה לטיול", והוסיף כי במוקדם או במאוחר האיטלקים יפנו נגדו. ההשערות על אודות המשבר הפוליטי הגיעו לאחר שסלביני טען במרומז בנאומו בעצרת ברומא, כי נמאס לו ממפלגת הכוכבים והאשים אותה בכך שהיא מעכבת את קידום המדיניות של מפלגתו.

מפלגת "חמשת הכוכבים" הייתה הגדולה ביותר בבחירות בשנה שעברה, אך היא נתקלה בקשיים מאז התגבשה הממשלה. סלביני מנגד, מצליח לשגשג הודות לקו הנחרץ והפופולארי שלו בסוגיית המהגרים, כמו גם דימויו כ"איש העם" וכפוליטיקאי כריזמטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully